Sidebar

10
Τρι, Δεκ

Απώλεια βάρους
Typography

«Πρωινό σαν βασιλιάς, μεσημεριανό σαν πρίγκιπας και δείπνο σαν άπορος».

Είναι μία γνωστή συμβουλή που έχουμε ακούσει ξανά και ξανά από τους γονείς, τους παππούδες και τους γιατρούς μας. Την ακολουθούμε όμως πάντα;

Το πρωινό λέγεται ότι είναι το καλύτερο γεύμα της ημέρας και όχι χωρίς λόγο. Μια πρόσφατη μελέτη στο Πανεπιστήμιο του Bath δείχνει ότι οι άνθρωποι που τρώνε πρωινό καίνε περισσότερες θερμίδες και ελέγχουν καλύτερα τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα τους.

Η μελέτη που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό American Journal of Clinical Nutrition, εξέτασε τις επιπτώσεις της κατανάλωσης πρωινού στο ενεργειακό ισοζύγιο σε καθημερινή βάση και την συνέκρινε με το ενεργειακό ισοζύγιο ατόμων που παρακάμπτουν το πρωινό.

Η μελέτη διήρκησε 6 εβδομάδες και οι άνθρωποι χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Η μία ομάδα ήταν εκείνη που έτρωγε πρωινό ενώ η δεύτερη ομάδα ήταν εκείνη που το παρέλειπε. Η ομάδα που παρέλειπε το πρωινό, συνέχιζε με άδειο στομάχι μέχρι τις 12 κάθε μέρα, ενώ η ομάδα που έτρωγε πρωινό, μέχρι τις 11πμ είχε καταναλώσει ήδη 700 θερμίδες.

Σε αντίθεση με τη δημοφιλή πεποίθηση, εκείνοι που έτρωγαν πρωινό δεν παρουσίασαν σχεδόν καμία αλλαγή στο τσιμπολόγημα, το μέγεθος των μερίδων ή στο μεταβολισμό τους. Ωστόσο, φάνηκε να έχουν περισσότερες πιθανότητες στο να δαπανήσουν περισσότερη ενέργεια, περίπου 442 θερμίδες, με το να έχουν κάποια δραστηριότητα μετά το πρωινό τους.

Ο James Betts, επικεφαλής της μελέτης, δήλωσε: «Το κύριο εύρημα είναι ότι οι άνθρωποι που τρώνε πρωινό τείνουν να κάψουν περισσότερες θερμίδες. Οι περισσότεροι άνθρωποι θα σκέφτονται ότι αυτό είναι λόγω του μειωμένου τσιμπολογήματος και της αύξησης του μεταβολικού ρυθμού. Στην πραγματικότητα είναι επειδή οι άνθρωποι αρχίζουν να κινούνται περισσότερο από τη στιγμή που έχουν φάει το πρωί, πράγμα που τους επιτρέπει να κάψουν περισσότερες θερμίδες».

Καθώς η μέρα προχωρούσε, εκείνοι που είχαν φάει πρωινό παρουσίασαν καλύτερο έλεγχο του σακχάρου στο αίμα, σε σύγκριση με εκείνους που το είχαν παραλείψει. Η μελέτη αυτή σας δίνει ένα καλό λόγο για να μην χάνετε το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας, ειδικά εάν εργάζεστε και θέλετε να διατηρήσετε το βάρος σας.

πηγή: http://www.diettv.gr/