Sidebar

16
Πεμ, Ιουλ

Tips διατροφής
Typography

Οι γυναίκες που αρχικά έμαθαν πώς να διατηρήσουν το βάρος τους επανέκτησαν λιγότερα κιλά από εκείνες που ακολούθησαν πρώτα ένα πρόγραμμα απώλειας βάρους.

 

Η μελέτη περιέλαβε 267 υπέρβαρες/παχύσαρκες γυναίκες που χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Η πρώτη ομάδα πέρασε οκτώ εβδομάδες μαθαίνοντας πώς να διατηρήσει το βάρος που θα χάσει και στη συνέχεια ξεκίνησε ένα πρόγραμμα απώλειας βάρους 20 εβδομάδων βασιζόμενο στην υψηλή κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, στην αύξηση της φυσικής δραστηριότητας και στη χρήση ημερολογίων καταγραφής των τροφίμων.

Οι γυναίκες από την δεύτερη ομάδα έκαναν το αντίθετο. Πρώτα ξεκίνησαν το πρόγραμμα απώλειας βάρους και στη συνέχεια έμαθαν πώς να διατηρήσουν το νέο τους βάρος.

Κατά τη διάρκεια της μελέτης οι γυναίκες και των 2 ομάδων έχασαν παρόμοιο ποσοστό του αρχικού τους βάρους (περίπου 10%). Μετά το τέλος την μελέτης οι γυναίκες αφέθηκαν «ελεύθερες» για 1 έτος και στο τέλος αυτού του χρόνου οι ερευνητές επανεξέτασαν τα βάρη των γυναικών.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι γυναίκες της πρώτης ομάδας επανέκτησαν κατά μέσο όρο 1.3 κιλά ενώ της δεύτερης ομάδας 3.2 κιλά.

Τα ευρήματα που δημοσιεύθηκαν διαδικτυακά στις 31 Οκτωβρίου στο Journal of Consulting and Clinical Psychology, δείχνουν ότι η μάθηση σχετικά με τη συντήρηση του βάρους πριν την έναρξη ενός προγράμματος απώλειας βάρους μπορεί να μειώσει τις πιθανότητες της επανάκτησης του.

Πηγή: Stanford University, news release, Oct. 30, 2012

 

 

 

Εγγραφείτε δωρεάν στη Συνδρομητική Υπηρεσία Ηλεκτρονικών Μηνυμάτων για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις επιστημονικών άρθρων και προσφορών της ιστοσελίδας.