Sidebar

25
Τετ, Απρ

Tips διατροφής
Typography

Η συναρπαστική γεύση της σοκολάτας θεωρείται απαγορευτική για τους περισσότερους!

Η υψηλή θρεπτική αξία του κακάο συνυπάρχει με πολλές θερμίδες στα περισσότερα σοκολατένια γλυκίσματα, γεγονός που μας περιορίζει σε μικρές ποσότητες κατανάλωσης.

 

Βέβαια, είναι αρκετά χρήσιμο να γνωρίζουμε κάποια στοιχεία για αυτή την θεσπέσια  και θρεπτική γεύση της σοκολάτας!

  1. H σοκολάτα έχει ψυχοδιεγερτικές ιδιότητες λόγω της φαινυλαιθυλαμίνης που περιέχει. Μετά την κατανάλωσή της απελευθερώνονται από τον εγκέφαλο οι ενδορφίνες, φυσικά οπιοειδή, τα οποία έχουν αναλγητικές ιδιότητες και βελτιώνουν τη διάθεση.
  2. Η σοκολάτα υγείας είναι η καλύτερη επιλογή, καθώς είναι πολύ πλούσια σε πολυφαινόλες, οι οποίες προσφέρουν πολύτιμη αντιοξειδωτική δράση, δηλαδή καθυστερούν την καταστροφή των κυττάρων, μειώνουν τον κίνδυνο στεφανιαίας νόσου και κάποιων μορφών καρκίνου.
  3.  Προτιμήστε τις μικρές συσκευασίας σοκολάτας (30-50γρ) και απολαύστε την 1-2 φορές/ εβδομάδα.
  4. Η σοκολάτα περιέχει το απαραίτητο αμινοξύ τρυπτοφάνη, η οποία μεταβολίζεται στη βιταμίνη Β3 και στη σεροτονίνη, η οποία είναι νευροδιαβιβαστής με αντικαταθλιπτική δράση.
  5. Το επικίνδυνο  κομμάτι σχετικά με την σοκολάτα, όπως και με τα περισσότερα γλυκά είναι η συνήθεια και η διαρκής αναζήτησή τους, όσο πιο πολύ τρώμε … πιο πολύ τα αναζητάμε!
  6. Τα περισσότερα κορεσμένα λιπαρά της σοκολάτας βρίσκονται με την μορφή του στεαρικού οξέος, το οποίο δεν αυξάνει την χοληστερόλη του αίματος. Επίσης, η σοκολάτα είναι πλούσια σε ολεϊκό οξύ, το οποίο εμφανίζει ευεργετική δράση έναντι της χοληστερόλης.
  7. Η  καφεΐνη που περιέχεται σε 50 γρ σοκολάτας δεν ξεπερνά τα 30 mg δηλαδή το 1/3 από την περιεχόμενη ποσότητα σε 1 φλιτζάνι καφέ φίλτρου.
  8. Οι ισχυρισμοί πως η σοκολάτα προκαλεί ημικρανίες, ακμή, τερηδόνα και αλλεργίες, έχουν καταρριφθεί από πολλές επιστημονικές μελέτες.
  9. Προσδίδει αρκετή ενέργεια – τα 100γρ. μας δίνουν 520 θερμίδες…
  10. Αποφεύγετε την απομίμηση σοκολάτας και προτιμήσετε την γνήσια σοκολάτα καθώς στην απομίμηση, το βούτυρο κακάο έχει αντικατασταθεί από φθηνά φυτικά λιπαρά, τα οποία είναι βλαβερά για την υγεία μας.

Συμπερασματικά, η σοκολάτα μπορεί να συνυπάρχει σε ένα ισορροπημένο διατροφικό σχήμα, αρκεί να μην υπερκαταναλώνεται. Θα μπορούσε να θεωρηθεί ως ένα από τα πιο υγιεινά γλυκά εδέσματα.  Όσο πιο μαύρη τόσο πιο καλή, αφού το κακάο είναι το βασικό συστατικό της σοκολάτας όπου οφείλεται η ευεργετική της δράση. Γλυκιά ή πικρή, μαύρη ή λευκή, σε πλάκα, σε σοκολατάκι, γεμιστή με αμύγδαλο, φουντούκι, κρέμα ή λικέρ, η σοκολάτα έχει και θα έχει πάντα τους θαυμαστές της για να μην πούμε τους... εξαρτημένους της.