Sidebar

22
Δευ, Οκτ

Tips διατροφής
Typography

Η επιστροφή από τις καλοκαιρινές μας διακοπές, συνήθως μας βρίσκει  με μερικά....κιλάκια παραπάνω.

Ας δούμε μερικές μικρές συμβουλές ώστε να αποφύγουμε την αλλαγή αυτή στη σιλουέτα μας!!

  • Τα φρούτα και τα λαχανικά έχουν αρκετό νερό και ταυτόχρονα προστατεύουν τον οργανισμό μας από την αφυδάτωση. Επιπλέον, είναι γνωστά και για τη μικρή θερμιδική τους αξία!! Έτσι λοιπόν, μπορούμε να αντικαταστήσουμε ένα “βαρύ” θερμιδικά γεύμα με μια φρουτοσαλάτα ή μία σαλάτα λαχανικών.
  • Με τόσο μεγάλες θερμοκρασίες όλοι αναζητούμε λίγη δροσιά! Για να ανταπεξέλθει ο οργανισμός μας στον καύσωνα, αντιδρά και προκαλεί εφίδρωση, για να μειωθεί η θερμοκρασία του σώματος. Η αντίδραση αυτή όμως προκαλεί φυσικά, απώλεια υγρών, τα οποία πρέπει να αναπληρωθούν, ώστε να αποφευχθεί η αφυδάτωση. Καλοί οι χυμοί και τα δροσερά cocktails, με “κρυφές” θερμίδες όμως!! Ας μην ξεχνάμε ότι ένα ποτήρι χυμός είναι σαν να τρώμε 2 φρούτα και 1 γραμμάριο αλκοόλ ισοδυναμεί με 7 θερμίδες! Δε χρειάζεται φυσικά να αναφερθούμε στο γεγονός ότι τα περισσότερα cocktails περιέχουν και ζάχαρη ή ζαχαρόνερο ή αναψυκτικά με την αύξηση των συνολικών τους θερμίδων να ανεβαίνει στα ύψη. Έτσι λοιπόν, προσοχή στην κατανάλωση χυμών και αλκοολούχων ποτών και ας δείξουμε μια ιδιαίτερη προτίμηση στο νερό, το οποίο μας ξεδιψάει.....και χωρίς θερμίδες!!!!
  • Τρώμε αργά οποιοδήποτε γεύμα μας, ακόμη και ένα φρούτο, έτσι ώστε να προλαβαίνει το “σήμα” να φτάσει από τον εγκέφαλο στο στομάχι, μας ότι έχει πλέον χορτάσει! Όσον αφορά στα μεγάλα γεύματα της ημέρας, δεν είναι δύσκολο να αφήνουμε το πιρούνι να “ξεκουράζεται” ανάμεσα στις μπουκιές! Δε χρειάζεται το γεύμα μας να διαρκεί 5 λεπτά. Τα γεύματα πρέπει να πραγματοποιούνται σε ήρεμο και ευχάριστο περιβάλλον και η διάρκειά τους να είναι τουλάχιστον 15-20 λεπτά.
  • Προτιμήστε θαλασσινά και ψάρια, τα οποία είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, πιο ελαφριά ως γεύμα και με λίγα και καλά λιπαρά. Το κόκκινο κρέας μπορεί να περιμένει για τις πιο δροσερές μέρες!
  • Μην ξεχνάτε το πρώτο γέυμα της ημέρας, το πρωινό!! Μην ξεγελιέστε ότι θα γλυτώσετε την πρόσληψη θερμίδων με την παράλειψη αυτή, αφού μετά από λίγες ώρες θα πεινάτε περισσότερο και φυσικά αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την πρόσληψη πολλών θερμίδων, τις οποίες ο οργανισμός θα αποθηκεύσει ως λίπος.
  • Είναι γνωστή πλέον η φράση: “Τρώτε συχνά και μικρά γεύματα”. Και χωρίς να είναι λάθος. Έρευνες έχουν αποδείξει αφ’ ενός ότι είναι πιο εύκολο να χάσουμε βάρος με αυτόν τον τρόπο και αφ’ετέρου, ότι ο οργανισμός μας προλαβαίνει έτσι να μεταβολίσει τα συστατικά που προσλαμβάνει και να λειτουργεί πιο σωστά, προσφέροντάς μας ευφορία και ευεξία. Δοκιμάστε το!
  • Τέλος, ας προσέξουμε και λίγο τη φυσική μας κατάσταση. Είναι λογικό με τις υψηλές θερμοκρασίες να μην θέλει κανείς να πάει για τρέξιμο στο γήπεδο ή στο γυμναστήριο για να κάνει βάρη. Αλλά το καλοκαίρι ενδείκνυται για τόσες άλλες δραστηριότητες, με τις οποίες συμβδίζει και η διασκέδαση! Ποδήλατο (στεριάς και θαλάσσιο), θαλάσσιο σκι, κολύμβηση, ρακέτες, beachvolley, windsurfing, ακόμη και μια βραδινή βόλτα για περπάτημα! Όλα αυτά θα μας βοηθήσουν να βελτιώσουμε την υγεία και τη φυσική μας κατάσταση καθώς και να γυμνάσουμε ταυτόχρονα το σώμα μας. Εξάλλου, ας μην παραλείψουμε ότι το θαλασσινό νερό βοηθά και στην καταπολέμηση της κυτταρίτιδας!