Sidebar

20
Πεμ, Σεπ

Τρόφιμα & SuperFoods
Typography

Από την αρχαιότητα οι Ίνκας  θεωρούσαν την κινόα ως «η μητέρα όλων των  σπόρων».

 

 

Η κινόα (Chenophodium quinoa) μοιάζει με δημητριακό αλλά δεν κατηγοριοποιείται σε αυτά. Ανήκει στα ψευτοδημητριακά,  είναι θάμνος  που οι σπόροι του τρώγονται  και υπάρχει σε διάφορα χρώματα,  άσπρο,  κόκκινο, μαύρο και μπλε. Η υφή τους είναι αφράτη και ελαφρώς τραγανή και όταν μαγειρευτούν η γεύση τους θυμίζει ξηρούς καρπούς.

Τα Ηνωμένα Έθνη, λόγω  της  υψηλής διατροφικής αξίας της, την έχουν κατατάξει στις «υπερτροφές»   αφού η περιεκτικότητα της σε πρωτεΐνη είναι υψηλή (13%).

Η κινόα περιέχει και τα 9 απαραίτητα αμινοξέα (λυσίνη, ιστιδίνη, ισολευκίνη, λευκίνη, θρεονίνη, τρυπτοφάνη, φαινυλαλανίνη , μεθειονίνη, βαλίνη ) δηλαδή η πρωτεΐνη που μας προσφέρει είναι πλήρης και αποτελεί μια εξαιρετική τροφή και για τους χορτοφάγους  καθώς τους βοηθάει να προσλαμβάνουν  τις απαραίτητες για το σώμα πρωτεΐνες.

Τα  οφέλη που μας  προσφέρει η κινόα είναι τα εξής:

  • Είναι μια εξαιρετική πηγή μαγνησίου (1 μερίδα κινόα μπορεί να καλύψει το 48%  των ημερήσιων αναγκών μας σε μαγνήσιο).
  • Είναι πλούσια σε σίδηρο (Fe), τρυπτοφάνη,  χαλκό(Cu), φώσφορο (P) και ασβέστιο (Ca).
  • Είναι  εξαιρετική πηγή φυτικών ινών και αμύλου.
  • Είναι χαμηλής θερμιδικής αξίας (τα 100 γρ κινόα, έχουν 120 θερμίδες),  κι αυτό την  καθιστά  ιδανική για όσους κάνουν δίαιτα.
  • Περιέχει ω-3 λιπαρά οξέα.
  • Δεν περιέχει  γλουτένη και μπορεί να καταναλώνεται από άτομα που έχουν ευαισθησία σε αυτή.
  • Παρέχει επαρκή ποσότητες βιταμινών Ε, Β1,Β2, Β6 νιασίνης  και φυλλικού οξέος.
  • Είναι ιδιαίτερα πλούσια σε λυσίνη η οποία είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη και επισκευή των ιστών.
  • Έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, δηλαδή  βοηθάει στη ρύθμιση του σακχάρου  αίματος και το αίσθημα κορεσμού  κρατάει για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Επίσης, η κινόα, είναι εύπεπτη τροφή  και επιστημονικές μελέτες έχουν δείξει ότι  βοηθάει στην αιμάτωση του εγκεφάλου,  στη συγκέντρωση και την πνευματική απόδοση. Βοηθάει στην καρδιά, στις ημικρανίες και ακόμη, είναι  αντιοξειδωτική.

Η κινόα λοιπόν, μπορεί να καταναλωθεί από άτομα που προσπαθούν να χάσουν βάρος, πάσχοντες από ημικρανίες, καρδιακές παθήσεις και αθηροσκλήρωση, από διαβητικούςχορτοφάγους και άτομα με κοιλιοκάκη.

Τέλος. η κινόα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πολλές συνταγές και με διάφορους συνδυασμούς γι’ αυτό  δοκιμάστε την σήμερα κιόλας!