Sidebar

19
Κυρ, Νοε

Διατροφή & Παθολογικές Καταστάσεις
Typography

Νέα έρευνα αναφέρει ότι τα δημητριακά ολικής αλέσεως και η τακτική σωματική άσκηση πρέπει είναι αναπόσπαστα στοιχεία της καθημερινότητας μας ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος για καρκίνο του παχέος εντέρου, ενώ τα επεξεργασμένα κρέατα και το οινόπνευμα καλό είναι να περιορίζονται.

Τρεις μερίδες δημητριακών ολικής αλέσεως, όπως το καστανό ρύζι, το πλιγούρι ή το ψωμί ολικής αλέσεως, μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου κατά 17%, σύμφωνα με νέα έκθεση του Αμερικανικού Ινστιτούτου Έρευνας για τον Καρκίνο και τον Παγκόσμιο Ταμείο Έρευνας για τον Καρκίνο.

Η μεγαλύτερη κατανάλωση δημητριακών ολικής αλέσεως παρέχει ακόμα μεγαλύτερη προστασία, δήλωσαν οι ερευνητές, οι οποίοι αξιολόγησαν περίπου 100 μελέτες. Μεταξύ 29 εκατομμυρίων συμμετεχόντων, περίπου οι 250.000 είχαν καρκίνο του παχέος εντέρου.

Ο κ. Edward Giovannucci, , καθηγητής διατροφής και επιδημιολογίας στη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ, δήλωσε ότι “Η εκτενής επισκόπηση της επιστημονικής βιβλιογραφίας αποκάλυψε ότι ο καρκίνος του παχέος εντέρου μπορεί να προληφθεί σε μεγάλο βαθμό μέσω μιας υγιεινής διατροφής και ενός υγιούς τρόπου ζωής. Η διατήρηση φυσιολογικού σωματικού βάρους, η τακτική σωματική άσκηση, η σωστή διατροφή και η αποφυγή του καπνίσματος και της υψηλής πρόσληψης αλκοόλ συμβάλλουν στη μείωση του κινδύνου καρκίνου του παχέος εντέρου".

Βάσει της ανάλυσης, οι ερευνητές προτείνουν να περιοριστεί το κόκκινο κρέας, όπως το βόειο κρέας ή το χοιρινό, σε όχι περισσότερο από 500 γραμμάρια (μαγειρεμένο βάρος) την εβδομάδα.  Επίσης, συστήνεται να τρώμε λίγο, ή και καθόλου επεξεργασμένο κρέας, όπως ζαμπόν, πάριζα, λουκάνικα και μπέικον. Το να είσαι υπέρβαρος ή παχύσαρκος ή το να πίνεις δύο ή περισσότερα αλκοολούχα ποτά (30-40 γραμμάρια) την ημέρα συνδέθηκε επίσης με μεγαλύτερο κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου.

Μια υγιεινή διατροφή θα πρέπει να δίνει έμφαση στα δημητριακά ολικής άλεσης και λιγότερο σε επεξεργασμένα δημητριακά και αμυλούχα τρόφιμα, ειδικά εκείνα που είναι υψηλά σε προστιθέμενα σάκχαρα και λίπη.

Άλλες πηγές διαιτητικών ινών από λαχανικά & φρούτα, γαλακτοκομικών προϊόντων όπως το γιαούρτι καθώς και συμπληρώματα ασβεστίου θεωρήθηκαν επίσης ωφέλιμα για τη μείωση του κινδύνου καρκίνου του παχέος εντέρου. Ωστόσο, η έκθεση ανέφερε ότι τα συμπληρώματα δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να υποκαταστήσουν την υγιεινή διατροφή.

 

Ο καρκίνος του παχέος εντέρου είναι ο τέταρτος συνηθέστερος καρκίνος παγκοσμίως και ο τρίτος πιο συνηθισμένος στις Ηνωμένες Πολιτείες, σύμφωνα με τους ερευνητές. Είναι επίσης η τέταρτη πιο κοινή αιτία θανάτων που συνδέονται με τον καρκίνο παγκοσμίως και τα ποσοστά αυξάνονται καθώς οι εμπειρογνώμονες προβάλλουν σχεδόν 60% αύξηση στις νέες περιπτώσεις καρκίνου του παχέος εντέρου μέχρι το έτος 2032.

Ο κίνδυνος έχει συνδεθεί προηγουμένως με ένα προηγούμενο ιστορικό φλεγμονώδους νόσου του εντέρου ή /και της κακής διατροφής και του καπνίσματος. Ωστόσο, η τρέχουσα ανασκόπηση, η οποία επικαιροποιεί μια έκθεση του 2011, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι σχεδόν οι μισές από τις περιπτώσεις καρκίνου του παχέος εντέρου στις Ηνωμένες Πολιτείες θα μπορούσαν να αποφευχθούν με την υιοθέτηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής.

Ενώ τα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα φρούτα και τα λαχανικά έδωσαν θετικά αποτελέσματα στον καρκίνο του παχέος εντέρου, η ομάδα παρατήρησε επίσης περιορισμένες αλλά αξιοσημείωτες ενδείξεις ότι τα ψάρια, τα τρόφιμα που περιέχουν βιταμίνη C, η βιταμίνη D και συμπληρώματα πολυβιταμινών μπορούν επίσης να βοηθήσουν στη μείωση του κινδύνου.

Η έκθεση αναφέρει επίσης ισχυρές ενδείξεις ότι η σωματική δραστηριότητα μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου. Η συνιστώμενη φυσική δραστηριότητα που προτείνεται είναι τουλάχιστον 30 λεπτά την ημέρα και φυσικά να ακολουθούμε όσο το δυνατόν λιγότερη καθιστική ζωή.

Ο καρκίνος του παχέος εντέρου είναι σε μεγάλο βαθμό αποτρέψιμος, δεν είναι αναπόφευκτος. Οι άνθρωποι δεν μπορούν να επιλέξουν τους βιολογικούς γονείς τους, ούτε το περιβάλλον στο οποίο γεννιούνται, και αυτά τα πράγματα γνωρίζουμε ότι επηρεάζουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου. Αλλά οι άνθρωποι μπορούν να ελέγξουν τη διατροφή τους και το επίπεδο της φυσικής άσκησης που ακολουθούν, έτσι ώστε να μειώσουν τον κίνδυνο.

Αυτή η πολύ μεγάλη μελέτη υπογράφει περαιτέρω στοιχεία ότι πέρα ​​από την αύξηση της ευαισθητοποίησης σχετικά με τη σημασία του ορθοκολικού ελέγχου, πρέπει να επικεντρωθούμε περισσότερο στη διατροφή και τον τρόπο ζωής.

Η δίαιτα και η τακτική σωματική άσκηση είναι αυτά που έχουν πραγματική σημασία στην πρόληψη του καρκίνου.

 

SOURCES: Edward L. Giovannucci, M.D., ScD, professor, nutrition and epidemiology, Harvard School of Public Health, Boston; Darrell M. Gray, II, M.D., MPH, assistant professor, division of gastroenterology, hepatology and nutrition, and medical director, endoscopy and gastroenterology services, Center for Cancer Health Equity, Ohio State University Comprehensive Cancer Center, Columbus, Ohio; Frank A. Sinicrope, M.D., professor, medicine and oncology, Mayo Clinic, Rochester, Minn.; Sept. 7, 2017, report, American Institute for Cancer Research and the World Cancer Research Fund International