Sidebar

22
Τρι, Μαϊ

Άσκηση & Υγεία
Typography

Η σωματική άσκηση έχει πολλαπλά οφέλη για την υγεία μας και ένα από αυτά είναι η μείωση της πιθανότητας εμφάνισης καρκίνου.

 

 

Σύμφωνα με έρευνα, οι γυναίκες που ασκούνται συστηματικά έχουν μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού συγκριτικά με τις γυναίκες που ακολουθούν μια καθιστικού τύπου ζωή. Συγκεκριμένα, όσες γυναίκες ασκούνται κατά την αναπαραγωγική τους ηλικία και συνεχίζουν να ασκούνται μετά την εμμηνόπαυση έχουν λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν καρκίνο του μαστού.

Σε μελέτη που συμπεριέλαβε 1500 γυναίκες με και 1550 χωρίς καρκίνο του μαστού, ο οποίες ερωτήθηκαν σχετικά με τις συνήθειες της ζωής τους, το επίπεδο της σωματικής δραστηριότητας και άλλους παράγοντες όπως είναι το κάπνισμα και το ποτό, παρατήθηκε μια ισχυρή σύνδεση μεταξύ του επιπέδου της σωματικής άσκησης και του κινδύνου εμφάνισης καρκίνου του μαστού.

Οι γυναίκες που ασκούνταν για 10-19 ώρες την εβδομάδα κατά την αναπαραγωγική τους ηλικία είχαν 33,5% λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν καρκίνο του μαστού μετά την εμμηνόπαυση σε σύγκριση με τις γυναίκες που ακολουθούσαν μια καθιστικού τύπου ζωή. Επιπλέον, οι γυναίκες που άρχισαν να ασκούνται μετά την εμμηνόπαυση και για κατά μέσο όρο 9-17 ώρες την εβδομάδα είχαν 30% λιγότερες πιθανότητες καρκίνου σε σύγκριση με τις υπόλοιπες γυναίκες που δεν ακολουθούσαν αυτή τη τακτική. Βέβαια, το γεγονός ότι παρατηρείται μείωση των πιθανοτήτων για καρκίνο ακόμα και όταν μια γυναίκα ξεκινήσει να ασκείται μετά την εμμηνόπαυση, δεν σημαίνει ότι πρέπει να αναβάλλεται συνεχώς η έναρξη μιας πιο δραστήριας ζωής. Όσο πιο νωρίς υιοθετήσετε έναν υγιεινό τρόπο ζωής τόσο το καλύτερο.       

Ένας πιθανός λόγος που η σωματική άσκηση μειώνει τη πιθανότητα εμφάνισης καρκίνου του μαστού στις γυναίκες είναι η μείωση του σωματικού λίπους που αυτή επιφέρει. Το πλεόνασμα του σωματικού λίπους σχετίζεται με υψηλότερα επίπεδα ορισμένων ορμονών, όπως είναι τα οιστρογόνα, καθώς και άλλων ουσιών γνωστών ως αυξητικοί παράγοντες που μπορούν να προωθήσουν την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων.

Επιπλέον, η σωματική άσκηση ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και την ικανότητα του οργανισμού να καθαρίζει το σώμα από τις καταστροφικές ελεύθερες ρίζες.

Οι ερευνητές τονίζουν ότι η τακτική σωματική άσκηση, σε οποιοδήποτε επίπεδο έντασης και οποιασδήποτε μορφής μπορεί πραγματικά να μειώσει τον κίνδυνο για καρκίνο του μαστού.

Σηκωθείτε από την καρέκλα και πάτε μια βόλτα στο πάρκο ή στην αγορά, περπατείστε με γρήγορο ρυθμό όπου και όποτε μπορείτε, αφιερώστε 30 λεπτά την ημέρα σε ασκήσεις που μπορείτε να κάνετε στο σπίτι σας. Να θυμάστε πάντα ότι η πρόληψη είναι η καλύτερη θεραπεία.

 

Βιβλιογραφία: Lauren E. McCullough, Sybil M. Eng, Patrick T. Bradshaw, Rebecca J. Cleveland, Susan L. Teitelbaum, Alfred I. Neugut, Marilie D. Gammon. Fat or fit: The joint effects of physical activity, weight gain, and body size on breast cancer riskCancer, 2012; DOI: 10.1002/cncr.27433