Sidebar

18
Κυρ, Νοε

Άσκηση & Υγεία
Typography

Η ενασχόληση με περισσότερες από δύο ώρες σωματικής άσκησης την εβδομάδα φαίνεται πως βοηθά τις προ-εμμηνοπαυσιακές γυναίκες να διατηρήσουν την οστική τους μάζα.

 

 

Η σωματική άσκηση φαίνεται να περιορίζει την παραγωγή μιας πρωτεΐνης η οποία παρεμποδίζει την ανάπτυξη των οστών, ενώ ταυτόχρονα αυξάνει τη δραστικότητα μιας άλλης πρωτεΐνης που προάγει το σχηματισμό των οστών. Συγκεκριμένα, η σωματική άσκηση οδηγεί σε μείωση των επιπέδων της σκληροστίνης - ενός γνωστού αναστολέα του σχηματισμού των οστών που εμποδίζει την οστική παραγωγή νέων κυττάρων - και στην ενίσχυση των επιπέδων του IGF-1 ( Ινσουλινοειδής αυξητικός παράγοντας 1), μιας ορμόνης που προάγει την ανάπτυξη των οστικών κυττάρων.

Σε μελέτη που συμμετείχαν 120 προ- εμμηνοπαυσιακές γυναίκες για περίοδο 8 εβδομάδων, διαπιστώθηκε ότι ακόμα και με 2 ώρες σωματικής άσκησης την εβδομάδα παρατηρούνται σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα σκληροστίνης και υψηλότερα επίπεδα IGF-1.

Η μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα πως ακόμα και με μικρές αλλαγές στα επίπεδα της σωματικής μας δραστηριότητας μπορούμε πραγματικά να εμποδίσουμε την ανάπτυξη της οστεοπόρωσης.  

 

ΠηγήJournal of Clinical Endocrinology and Metabolism, news release, Aug. 15, 2012