Sidebar

13
Τετ, Δεκ

Τρόφιμα & SuperFoods
Typography

Τα κουκουνάρια είναι οι σπόροι των πεύκων και είναι φημισμένα λόγω της περιεκτικότητας τους σε μονοακόρεστα λιπαρά και αντιοξειδωτικά.

Σε πολλές χώρες του κόσμου τα κουκουνάρια θεωρούνται γκουρμέ είδος και καταναλώνονται ωμά, ψητά ή ακόμα και σε διάφορες σάλτσες (π.χ. η σάλτσα πέστο).

5 οφέλη του κουκουναριού για την υγεία.

1) Καταστέλλει την πείνα. Έρευνες αναφέρουν ότι τα λιπαρά οξέα που προέρχονται από τα κουκουνάρια οδηγούν στην απελευθέρωση μεγάλης ποσότητας χολοκυστοκινίνης (CCK), μιας ουσίας που υπο προϋποθέσεις καταστέλλει την πείνα. Άλλη έρευνα έδειξε ότι οι γυναίκες που κατανάλωσαν 3γρ. πινολενικού οξέως πριν το πρωινό τους μείωσαν την ποσότητα του φαγητού που κατανάλωναν μέσα στην ημέρα κατά 37%.

2) Ενισχύει την ενέργεια. Τα κουκουνάρια περιέχουν θρεπτικά συστατικά όπως μονοακόρεστα λιπαρά, σίδηρο και μαγνήσιο, συστατικά των οποίων η έλλειψη οδηγεί σε κούραση.

3) Μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων. Τα κουκουνάρια είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά που ενισχύουν την καλή λειτουργία της καρδιάς και των αγγείων. Ερευνητές θεωρούν πως το πινολενικό οξύ που βρίσκεται στα κουκουνάρια, ενισχύει τη διατήρηση σωστών επιπέδων της χοληστερόλης και ακόμα είναι πιθανό να μειώνει την LDL χοληστερόλη ενισχύοντας την πρόσληψή της από το συκώτι.  

4) Αντι-γηραντικές ιδιότητες. Με τις μεγάλες ποσότητες αντιοξειδωτικών, την περιεκτικότητα τους σε βιταμίνες Α, Β, C, D και Ε, τα κουκουνάρια είναι γνωστά και για τις αντιγηραντικές τους ιδιότητες. Ως γνωστό τα αντιοξειδωτικά είναι απαραίτητα καθώς καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες των οποίων η υπερπαραγωγή είναι υπεύθυνη για τη πρόωρη γήρανση.    

5) Ενισχύουν την όραση.  Τα κουκουνάρια περιέχουν λουτεΐνη και καροτενοειδή, προστατεύοντας έτσι από παθήσεις των ματιών όπως την ηλικιακή εκφύλιση της ωχράς κηλίδας.

Διαβάστε ακόμη: Συνταγή για σαλάτα με κουκουνάρι για 4 άτομα.

Πηγή: http://www.diettv.gr/