Sidebar

25
Τρι, Φεβ

Διατροφή & Στάδια Ζωής
Typography

Οι πανελλήνιες εξετάσεις πλησιάζουν, η αντίστροφη μέτρηση έχει ήδη αρχίσει και τα παιδιά της Γ’ λυκείου, έχουν ξεκινήσει πυρετωδώς τις επαναλήψεις του τελευταίου μήνα.

 

Η σημαντικότερη στιγμή της ζωής τους, η οποία θα καθορίσει το μέλλον τους, ωστόσο κρύβει πολλούς κινδύνους. Άγχος, υπερβολική ή μειωμένη κατανάλωση τροφίμων, νεύρα, στρες, είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά που διακρίνονται αυτή την εποχή.

Τι θα πρέπει όμως να προσέξουν οι γονείς και πώς θα χειριστούν αυτή την, ομολογουμένως, δύσκολη περίοδο που διανύουν τα παιδιά τους;

Το πρώτο μέλημα θα πρέπει να είναι η σωστή διατροφή του παιδιού, χωρίς όμως να υπονομεύσουμε την ηρεμία της ψυχικής του υγείας. Έτσι λοιπόν, θα πρέπει να επικρατεί ησυχία στο περιβάλλον του σπιτιού, αποφεύγοντας εντάσεις, ώστε το παιδί να παραμένει συγκεντρωμένο στο διάβασμά του, με την προσοχή του να μην αποσπάται από εξωτερικούς παράγοντες.

 Όσον αφορά στη διατροφή, θα πρέπει να υπάρχει πρόσληψη όλων των θρεπτικών και μη, συστατικών, τα οποία συντελούν στη συγκέντρωση και τη νοητική διαύγεια του παιδιού.

Είναι θεμιτό να ακολουθηθεί μια ισορροπημένη διατροφή, η οποία αποτελείται από άφθονα φρούτα και λαχανικά, δημητριακά και ψωμί, γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα, καθώς και κρέας, ψάρι, κοτόπουλο, ώστε να αποφευχθεί η οποιαδήποτε έλλειψη βιταμινών, μετάλλων και ιχνοστοιχείων. Για παράδειγμα:

ΠΡΩΙ

1 ποτήρι γάλα με 60γρ. δημητριακά πρωινού ολικής άλεσης και 1 φρούτο

 

ΔΕΚΑΤΙΑΝΟ

1 ποτήρι φυσικός χυμός πορτοκάλι και 1 τοστ με γαλοπούλα και τυρί

 

ΜΕΣΗΜΕΡΙ

120γρ. κοτόπουλο ή ψάρι ή συκώτι με 1 φλυτζάνι ρύζι ή 200γρ. πατάτες, 2 φλυτζάνια σαλάτα και 1 φέτα ψωμί

 

ΑΠΟΓΕΥΜΑ

1 φρούτο και 2 φέτες ψωμί με βούτυρο και μέλι

 

ΒΡΑΔΥ

80γρ. κοτόπουλο ή ψάρι ή συκώτι, με 1 φλυτζάνι ρύζι ή 200γρ. πατάτες, 1-2 φλυτζάνια σαλάτα και 1 φέτα ψωμί

 

ΠΡΟ ΥΠΝΟΥ

1 ποτήρι γάλα και 1 φέτα σπιτικό κέικ (30-45γρ.)

 

Το παραπάνω διαιτολόγιο έγκειται στα πλαίσια διατροφής περίπου 2300-2400 θερμίδων.

Λίγο πιο αναλυτικά..

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα περιέχουν ασβέστιο, που βοηθά στην καλύτερη απορρόφηση της βιταμίνης D, για τη σωστή κατασκευή και διατήρηση των οστών. Επίσης, περιέχονται:

  • Βιταμίνη Α ή ρετινόλη. Επιδρά στην όραση & το δέρμα. Έλλειψή της μπορεί να προκαλέσει ξηροδερμία και προβλήματα στην όραση.
  • Βιταμίνη Κ, η οποία έχει σημαντικό ρόλο στην πήξη του αίματος και στην υγεία των οστών.
  • Όλες τις βιταμίνες του συμπλέγματος Β, οι οποίες επιδρούν θετικά σε όλο τον οργανισμό και το νευρικό μας σύστημα, καθώς και
  • Φολλικό οξύ. Συμβάλει στη δημιουργία των ερυθρών αιμοσφαιρίων, αποτρέπει ορισμένες αναιμίες και συμβάλλει στη σύνθεση του γενετικού υλικού σε όλα τα κύτταρα του οργανισμού. Επίσης, συντελλεί στις πνευματικές λειτουργίες και τη μνήμη.

Τα φρούτα και τα λαχανικά περιέχουν όλα τα απαραίτητα συστατικά (βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία), είναι πλούσια σε βιταμίνη C, Α, Κ , Β2, Β6, φολλικό οξύ, σίδηρο και ασβέστιο Συμβάλλουν στη σωστή πνευματική και σωματική μας υγεία και προσδίδουν στον οργανισμό ενέργεια, ώστε να καταφέρει να ανταπεξέλθει στις δύσκολες συνθήκες της καθημερινότητας.

 Το κρέας είναι γνωστό για τις ευεργετικές του ιδιότητες. Η πρωτεΐνη του κρέατος είναι υψηλής ποιότητας, καθώς περιέχει μια πλήρη και καλά ισορροπημένη ποικιλία αμινοξέων, που αποτελούν τον θεμέλιο λίθο για την αύξηση και ανάπτυξη του οργανισμού. Οι πρωτεΐνες είναι ιδιαίτερα απαραίτητες στα παιδιά και τους εφήβους. Επίσης στο κόκκινο κρέας περιέχονται σίδηρος, ψευδάργυρος και σελήνιο, καθώς και αρκετές βιταμίνες του συμπλέγματος Β.

Τα ψάρια και τα θαλασσινά είναι είναι πλούσια σε Ω-3 και Ω-6 λιπαρά οξέα, απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του καρδιακού και του εγκεφαλικού συστήματος. Ακόμη, περιέχουν βιταμίνες Α, D, Β6, κοβάλτιο (συστατικό της Β12), ασβέστιο, φώσφορο, ψευδάργυρο, ιώδιο και φθόριο, το οποίο βοηθά στην πρόληψη όσον αφορά την υγεία των δοντιών.

Τα δημητριακά και το ψωμί περιέχουν φυτικές ίνες, απαραίτητες για τη σωστή λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος. Οι φυτικές ίνες δεν βοηθούν μόνο στην καλή λειτουργία του εντέρου και της καρδιάς (αφού δεσμεύουν μέρος της χοληστερίνης), αλλά συμβάλλουν και στον έλεγχο του βάρους μας.

Τέλος, το ελαιόλαδο, είναι βασικό στοιχείο μιας υγιεινής διατροφής, εφόσον περιέχει ελαϊκό οξύ (73% - 80%), βιταμίνες  Α, Ε, D, Κ, Β1, Β2, C, φαινολικές ενώσεις, στερόλες & φωσφολιπίδια.

 

 

 

Εγγραφείτε δωρεάν στη Συνδρομητική Υπηρεσία Ηλεκτρονικών Μηνυμάτων για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις επιστημονικών άρθρων και προσφορών της ιστοσελίδας.