Sidebar

22
Τρι, Μαϊ

Tips διατροφής
Typography

 Η απώλεια βάρους είναι μία διαδικασία που απαιτεί χρόνο και προσπάθεια.

Η επίτευξη του στόχου δημιουργεί την .. ‘πρόκληση΄ να μην επανακτήσουμε τα  ‘χαμένα’ κιλά. Υπάρχει τρόπος να το καταφέρουμε αρκεί να προσέξουμε κάποια σημεία σε ό,τι αφορά κυρίως την συμπεριφορά μας στην διαδικασία του φαγητού.

 
  • Μην υποτιμάτε την καταμέτρηση θερμίδων – Η ανάγνωση των διατροφικών ετικετών αλλά και ο υπολογισμός των θερμίδων ανά μερίδα είναι μία χρήσιμη τακτική. Ακόμη και κάποια τρόφιμα που θεωρούνται ‘διαίτης’ ή άπαχα, μπορεί να συνεισφέρουν αρκετές θερμίδες ανά μερίδα!
  • Τρώγοντας μπροστά στην τηλεόραση - Οποιαδήποτε πράξη ή συνήθεια που μας αποσυντονίζει από την διαδικασία του φαγητού, έχει ως αποτέλεσμα να λαμβάνουμε έως και 300 θερμίδες επιπλέον συγκριτικά με την κατανάλωση φαγητού σε περιβάλλον ησυχίας και ηρεμίας. Όταν τρώτε λοιπόν, μην μιλάτε στο τηλέφωνο, μην διαβάζετε εφημερίδα, μην στέλνετε email….απλά απολαύστε το γεύμα σας!
  • Κατανάλωση μόνο 3 γευμάτων / μέρα - Όταν καταναλώνετε πολλά και μικρά γεύματα κατά την διάρκεια της ημέρας, ενισχύετε τον ρυθμό του μεταβολικού ρυθμού και περιορίζετε την κατανάλωση ανθυγιεινών σνακ. Προσθέστε, λοιπόν, 2 επιπλέον σνακ πλούσια σε φυτικές ίνες και πρωτεΐνες ενδιάμεσα από τα βασικά γεύματα.
  • Άρνηση των ..διατροφικών επιθυμιών - Ο Debbie Reynolds είπε κάποτε: ο έρωτας είναι σαν τον αέρα…δεν σου λείπει μέχρι να μην έχεις καθόλου!.. Κάπως έτσι λειτουργούν και οι έντονες επιθυμίες μας για συγκεκριμένες τροφές. Αν ονειρεύεστε ένα λαχταριστό παγωτό ή ένα σοκολατένιο κομμάτι κέικ ή ένα κομμάτι πίτσα αλλά πιέζετε τον εαυτό σας να καταναλώσει ένα άνοστο πιάτο φαγητό, μπορεί να καταναλώσετε περισσότερες θερμίδες τρώγοντας διάφορες τροφές στην προσπάθειά σας να καλύψετε αυτή την επιθυμία. Επομένως, μπορείτε να φάτε μία ΜΙΚΡΗ ποσότητα από αυτό που λαχταράτε σε αραιά χρονικά διαστήματα, έτσι ώστε σταδιακά να μειώνεται η μεγάλη σας επιθυμία!
  • Η μοναξιά… - Όταν προετοιμάζετε το φαγητό μόνοι σας και τρώτε μόνοι, μπορεί να υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να καταναλώσετε όλο το φαγητό που μαγειρέψατε. Καλό θα ήταν λοιπόν αν μοιράζεστε το γεύμα με την οικογένεια ή με φίλους.
  • Παραγγέλνοντας ορεκτικά στο εστιατόριο - Τα ορεκτικά στα περισσότερα εστιατόρια έχουν ‘αυξηθεί’ σε μέγεθος με αποτέλεσμα να αυξάνονται και οι προσλαμβανόμενες θερμίδες! Ένα αγαπημένο ορεκτικό, λοιπόν, μπορεί και να αντικαταστήσει ένα κυρίως πιάτο.
  • Νέες ‘μαγικές’ δίαιτες - Τα διάφορα μαγικά και πολλά υποσχόμενα διατροφικά προγράμματα αποτελούν την κατεξοχήν παγίδα επαναπρόσληψης βάρους. Οι στερητικές δίαιτες με λίγες θερμίδες και περίεργους συνδυασμούς τροφίμων έχουν ως αποτέλεσμα την προσωρινή απώλεια υγρών και την επαναπρόσληψή τους μετά από την διακοπή της τήρησης.
  • Αϋπνία ή κακός ύπνος - Η ποσότητα και η ποιότητα του ύπνου επηρεάζουν καθοριστικά το σωματικό βάρος. Κατά την διάρκεια του ύπνου εκκρίνεται η αυξητική ορμόνη και η λεπτίνη – ορμόνες που συμβάλλουν στην καύση λίπους και ελέγχουν το αίσθημα της όρεξης αντίστοιχα. Επίσης, η έλλειψη ύπνου δημιουργεί επιπλέον κόπωση κατά την διάρκεια της ημέρας με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγαλύτερη αναζήτηση τροφών πλούσιες σε θερμίδες. Προκειμένου να διατηρηθεί ο δείκτης της ζυγαριάς στο επιθυμητό αριθμό, κοιμηθείτε 7-8 ώρες!
  • Άγχος - Όταν υπάρχει στρες εκκρίνεται η κορτιζόλη, η οποία δημιουργεί μεγάλη κατακράτηση υγρών και δεν βοηθάει καθόλου στην απώλεια λίπους. Επίσης σε καταστάσεις έντονου στρες παρατηρείται κατανάλωση γλυκών και λιπαρών σνακ. Καλό θα είναι να μετριαστεί το άγχος και κάποιες τεχνικές χαλάρωσης ίσως βοηθήσουν π.χ. γιόγκα, περπάτημα, τακτική σωματική άσκηση.