Sidebar

19
Τετ, Φεβ

Αισθητική διατροφή
Typography

Καθώς πλησιάζει το καλοκαίρι, οι περισσότεροι αναζητούμε τρόπους για να πετύχουμε μία ωραία «σοκολατένια» απόχρωση στο δέρμα μας.

Άλλοι επιλέγουν το «τεχνικό» μαύρισμα στα κέντρα αισθητικής ενώ οι πιο παραδοσιακοί εκτίθενται ώρες κάτω από τον καυτό ήλιο σε διάφορες παραλίες. Ο οργανισμός μας για να προστατευτεί από την υπεριώδη ακτινοβολία ενεργοποιεί μια ουσία που λέγεται μελανίνη και βρίσκεται στο δέρμα μας. Η μελανίνη οξειδώνεται από την UV ακτινοβολία και έτσι προστατεύει τα κύτταρα του δέρματος μας. Με αυτόν, λοιπόν, το τρόπο εμφανίζεται το πολυπόθητο μαύρισμα στην επιδερμίδα μας.

 

Η διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο στο μηχανισμό του μαυρίσματος. Συγκεκριμένα, υπάρχουν συστατικά σε πολλά τρόφιμα που βοηθούν την επιδερμίδα μας να προετοιμαστεί για ένα υγιεινό μαύρισμα και να μείνει ενυδατωμένη. Τα συστατικά αυτά είναι το νερό, τα καροτενοειδή, το σελήνιο, ο χαλκός, ο ψευδάργυρος, η βιταμίνες  C και Α.

Τα καροτενοειδή θα τα βρούμε σε φρούτα και λαχανικά με πορτοκαλί και κόκκινο χρώμα όπως είναι τα καρότα, τα ροδάκινα, τα βερίκοκα και η ντομάτα. Διεγείρουν την παραγωγή μελανίνης και προλαμβάνουν τους ερεθισμούς της επιδερμίδας.

Η βιταμίνη C που βρίσκεται στα πορτοκάλια και στο χυμό τους, στα λεμόνια και στις πιπεριές, δρα προστατευτικά ενάντια στις ελεύθερες ρίζες της υπεριώδης ακτινοβολίας και στις επιβλαβείς ιδιότητές τους.

Το σελήνιο, ο ψευδάργυρος και η βιταμίνη Α προστατεύουν το δέρμα από αλλοιώσεις και βοηθούν στην επούλωση των τραυμάτων και των ηλιακών εγκαυμάτων. Διατηρούν και αναπλάθουν το κολλαγόνο και την ελαστίνη του δέρματος. Θα τα βρούμε στα ψάρια και στα  θαλασσινά. Στα θαλασσινά θα βρούμε και χαλκό, που ενεργοποιεί ένα ένζυμο (τυροσινάση) με τη βοήθεια του οποίου παράγεται η μελανίνη. Τα δημητριακά ολικής είναι επίσης καλές πηγές σεληνίου και βιταμίνης Α, την οποία θα βρούμε και στα αυγά.

Γενικά, τα φρούτα και τα λαχανικά, τα ψάρια και τα δημητριακά, μας βοηθούν να αποκτήσουμε ένα υγιές και με διάρκεια μαύρισμα. Παρόλα αυτά, δεν αρκούν για να μας κρατήσουν ασφαλείς από τις βλαβερές δράσεις τις UV ακτινοβολίας. Μη ξεχνάμε πως το μαύρισμα είναι η «άμυνα» του οργανισμού στο οξειδωτικό stress των ελευθέρων ριζών της ακτινοβολίας. Είναι απαραίτητο λοιπόν να εφοδιαστούμε με αντηλιακά κατάλληλου δείκτη προστασίας και να αποφεύγουμε την έκθεση στον ήλιο τις μεσημεριανές ώρες.

 

 

 

Εγγραφείτε δωρεάν στη Συνδρομητική Υπηρεσία Ηλεκτρονικών Μηνυμάτων για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις επιστημονικών άρθρων και προσφορών της ιστοσελίδας.