Sidebar

20
Πεμ, Σεπ

Tips διατροφής
Typography

Ως γνωστόν, το σώμα μας αποτελείται από περίπου 65% νερό.

Το νερό είναι πολύτιμο για την υγεία μας καθώς μέσα σε αυτό πραγματοποιούνται όλες οι μεταβολικές λειτουργίες του οργανισμού μας. Η αφυδάτωση συμβαίνει όταν το σώμα μας περιέχει λιγότερο νερό από όσο πρέπει με συνέπεια να μην λειτουργεί αποτελεσματικά.

 

Εάν δεν πίνετε αρκετά υγρά ή σε περιπτώση διάρροιας αυξάνεται ο κίνδυνος για αφυδάτωση. Κάτι τέτοιο μπορεί να είναι επικίνδυνο για όλους μας, ιδιαίτερα όμως για τα άτομα μεγάλης ηλικίας ή γι’ αυτά που έχουν αδύναμο ανοσοποιητικό σύστημα.

Τα σημαντικότερα συμπτώματα της αφυδάτωσης είναι:

  1. Αίσθημα δίψας
  2. Ξηρό δέρμα
  3. Ελαττωμένη ελαστικότητα στο δέρμα (εάν το ζουλίξεις αργεί να επανέλθει)
  4. Μειωμένη ούρηση
  5. Σκουρόχρωμα ούρα
  6. Πονοκέφαλος, ζάλη, λιποθυμία
  7. Στεγνό στόμα ή μάτια
  8. Ταχυπαλμία
  9. Εύκολη κόπωση και κούραση
  10. Κράμπες

Πόσο νερό πρέπει να πίνετε; Αυτό εξαρτάται από πολλούς παράγοντες όπως είναι η θερμοκρασία του καιρού, η υγρασία της ατμόσφαιρας και το επίπεδο της σωματικής δραστηριότητας. Σε οποιαδήποτε περίπτωση όμως καλό είναι να πίνετε όσο περισσότερο νερό μπορείτε. Τέλος, πρέπει να γνωρίζετε ότι το αίσθημα της δίψας πρόκειται στην ουσία για μια αργοπορημένη μορφή ήπιας αφυδάτωσης, επομένως, πιείτε νερό πριν ακόμα διψάσετε.