Sidebar

20
Πεμ, Σεπ

Tips διατροφής
Typography

«Ένα από τα πράγματα που οι άνθρωποι πρέπει να θυμούνται είναι ότι οι βιταμίνες και τα μέταλλα είναι ευαίσθητα.

 Επομένως χρειάζεται να τα φροντίζουμε με κάποια προσοχή» λέει ο επικεφαλής του τμήματος Διατροφής από το Πανεπιστήμιο Ουάσιγκτον στο Σαιντ Λούις των Η.Π.Α. Οι ειδικοί λένε ότι κάποια θρεπτικά στοιχεία, όπως η βιταμίνη C, καταστρέφονται σύντομα. Μελέτη που δημοσιεύτηκε το 2002 σε τεύχος της Επιθεώρησης της Αμερικανικής Διαιτολογικής Ένωσης αναφέρει ότι ο χυμός πορτοκαλιού εάν δεν καταναλωθεί αρκετά γρήγορα μπορεί να χάσει το περιεχόμενό του σε βιταμίνη C μέχρι και 100%, ενώ ο κατεψυγμένος χυμός πορτοκαλιού βρέθηκε ότι έχασε έως και 50% της βιταμίνης C εντός 4 εβδομάδων από τη στιγμή που ανοίχτηκε.

 

Η θερμότητα, ο αέρας και το φώς είναι οι 3 βασικές αιτίες της καταστροφής των βιταμινών στις τροφές. Παρατεταμένη έκθεση των τροφών σε κάποιο απ’ αυτά ή και στα 3 μπορεί να επισπεύσει την απώλεια βιταμινών και μετάλλων. Διαβάστε παρακάτω κάποιους βασικούς τρόπους για να διατηρήσετε τις βιταμίνες και να επιβραδύνετε την απώλειά τους:

  • Περιορίστε την επαφή των τροφίμων με το νερό, τόσο στο πλύσιμο όσο και στο μαγείρεμα.
  • Κόβετε τις τροφές σε μεγάλα κομμάτια διότι αφήνουν λιγότερη επιφάνεια εκτεθειμένη στο νερό και αυτό βοηθά στη διατήρηση των βιταμινών.
  • Χρησιμοποιείτε όσο το δυνατόν λιγότερο νερό στο βρασμό των τροφίμων, ενώ η καλύτερη επιλογή είναι ο βρασμός στον ατμό.
  • Αγοράζετε προϊόντα εποχής.
  • Ψωνίζετε τις φυτικές τροφές καθημερινά ή κάθε δεύτερη ημέρα και αν αυτό δεν είναι δυνατόν περιορίστε την ποσότητα που αγοράζετε σ’ εκείνα που θα καταναλώσετε μέσα σε 3-4 ημέρες.
  • Χρησιμοποιήστε ξανά το νερό ή το ζουμί που έμεινε διότι είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά.
  • Αποθηκεύετε στο ψυγείο τα προϊόντα σε συσκευασίες που κλείνουν αεροστεγώς.

Τα φρέσκα φρούτα και τα λαχανικά είναι από τις καλύτερες πηγές βιταμινών αλλά θα πρέπει να λαμβάνουμε κάποια μέτρα για τη διατήρησή τους