Sidebar

26
Τετ, Ιουν

Αθλητική Διατροφή
Typography

Όταν ξεκινάμε μία δραστηριότητα, και ιδιαίτερα τώρα που είναι καλοκαίρι, παράγεται θερμότητα από το σώμα μας. Αν η θερμοκρασία του σώματος αυξηθεί πέρα από τα φυσιολογικά επίπεδα, οι φυσιολογικές λειτουργίες του οργανισμού διαταράσσονται.

 

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να κινδυνεύουμε από μία πληθώρα καταστάσεων όπως είναι οι μυϊκές κράμπες, η αφυδάτωση και η θερμική εξάντληση. Το σώμα παράγει τον ιδρώτα για να προστατευτεί από αυτές τις καταστάσεις. Αυτή η διαδικασία -η προσπάθεια δηλαδή του σώματος να διατηρήσει τη φυσιολογική του θερμοκρασία- ονομάζεται θερμορύθμιση.

Από τι εξαρτάται

Το πόσο θα ιδρώσει κάποιος κατά τη διάρκεια της άσκησης εξαρτάται από την ένταση με την οποία γυμνάζεται και τη διάρκεια της άσκησης. Όταν λοιπόν ιδρώνεις πολύ, αυτό σημαίνει ότι είτε γυμνάζεσαι σε υψηλή ένταση είτε ότι η άσκηση που κάνεις έχει μεγάλη διάρκεια.

Όλα αυτά μόνο ωφέλημα μπορεί να είναι και θα οδηγήσουν σε κάψιμο λίπους και απώλεια βάρους.

Τι να προσέξεις

Είναι πολύ σημαντικό να προσέξεις ώστε να μην ξεφύγεις από τα όρια. Όσο περισσότερο ιδρώνεις τόσο πιο πολύ αυξάνεται ο κίνδυνος αφυδάτωσης. Η αφυδάτωση εκδηλώνεται με συμπτώματα όπως αίσθημα κόπωσης, ζαλάδα, μυϊκή αδυναμία, έξαψη και πονοκέφαλος. Η έντονη δίψα αποτελεί επίσης ένδειξη αφυδάτωσης του οργανισμού.

Τι να κάνεις

Για να προστατέψεις τον οργανισμό σου από την αφυδάτωση δεν σημαίνει ότι πρέπει να σταματήσεις να γυμνάζεσαι, αλλά να φροντίσεις να καταναλώνεις άφθονα υγρά. Πιες 1 ποτήρι νερό ή ισοτονικό ποτό πριν την άσκηση. Προσπάθησε να πίνεις γουλιές κατά τη διάρκεια και δυο τρία ποτήρια μετά το πρόγραμμα της γυμναστικής σου. Επίσης καλό είναι να αυξήσεις την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών που περιέχουν αρκετές ποσότητες νερού.

Οφέλη του νερού

Όλοι ξέρουμε ότι πρέπει να πίνουμε νερό, απλά δεν το συνηθίζουμε. Έτσι καταλήγουμε πάντα να πίνουμε καφέ, πολύ σόδα και αλκοόλ, για να μην αναφερθούμε στους χυμούς, το τσάι, το γάλα και στις αναρίθμητες άλλες επιλογές. Αυτό όμως που συμβαίνει εξίσου συχνά είναι να μην πίνουμε αρκετά υγρά και να αφυδατωνόμαστε. Και αυτό δεν είναι καθόλου καλό για την υγεία μας. Τα οφέλη του νερού είναι πάρα πολλά..!!

1. Βοηθά να χάσετε βάρος

Το νερό είναι το πιο ισχυρό σας όπλο στον «πόλεμο» εναντίον των παραπανίσιων κιλών. Αυτό συμβαίνει κυρίως γιατί αντικαθιστά ποτά με πολλές θερμίδες, όπως τη σόδα, τους χυμούς και το αλκοόλ, ενώ το ίδιο δεν έχει καθόλου θερμίδες. Είναι ο καλύτερος σύμμαχός σας για τη δίαιτα, καθώς καταστέλλει την όρεξη και επιταχύνει τον μεταβολισμό

2. Κάνει καλό στην καρδιά

Το να πίνετε μεγάλες ποσότητες νερού μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής. Όσοι πίνουν πάνω από 5 ποτήρια νερό την ημέρα, έχουν λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν από καρδιακή προσβολή.

3. Είναι πηγή ενέργειας

Η αφυδάτωση – ακόμα και η ήπια – μπορεί να σας εξασθενίσει και να σας κάνει να αισθάνεστε κουρασμένοι. Αν διψάτε, έχετε ήδη αφυδατωθεί και αυτό μπορεί να σας προκαλέσει κούραση, αδυναμία των μυών, ίλιγγο και άλλα συμπτώματα.

4. Θεραπεύει τους πονοκεφάλους

Ένα άλλο σύμπτωμα της αφυδάτωσης είναι οι πονοκέφαλοι. Στην πραγματικότητα, συχνά όταν έχετε πονοκέφαλο, είναι απλά επειδή δεν έχετε πιει αρκετό νερό. Φυσικά, τα αίτια που τον προκαλούν είναι πολλά, αλλά η αφυδάτωση είναι από τα πιο συνηθισμένα.

5. Κάνει καλό στο δέρμα

Το νερό μπορεί να καθαρίσει το δέρμα σας. Οι άνθρωποι συχνά αναφέρουν ότι, όταν πίνουν νερό, παρατηρούν μια λάμψη στο πρόσωπό τους. Φυσικά, δεν θα δείτε αποτελέσματα μέσα σε μια νύχτα, αλλά, αν πίνετε αρκετό νερό, μέσα σε μια βδομάδα θα δείτε τις θετικές του επιδράσεις στο δέρμα σας.

6. Βοηθάει στα προβλήματα χώνεψης

Το χωνευτικό μας σύστημα χρειάζεται αρκετή ποσότητα νερού για να χωνέψει σωστά την τροφή. Συχνά το νερό βοηθά στη θεραπεία του προβλήματος της ξινίλας στο στομάχι, και σε συνδυασμό με τις ίνες μπορεί να θεραπεύσει και τη δυσκοιλιότητα – που συχνά είναι αποτέλεσμα της αφυδάτωσης.

7. Καθαρίζει τον οργανισμό

Το σώμα χρησιμοποιεί το νερό για να καθαριστεί από τις τοξίνες και τα απορρίμματα. Είναι πολύ ωφέλιμο και στα νεφρά καθώς αραιώνει την πέτρα και τα άλλα ανόργανα συστατικά που σχηματίζονται εκεί.

8. Βοηθά να γυμνάζεστε καλύτερα

Η αφυδάτωση μπορεί να εμποδίσει πολύ στην αθλητική σας δραστηριότητα, να σας κάνει πιο αργοκίνητους και να σας είναι δύσκολο να σηκώσετε βάρη. Η άσκηση απαιτεί επιπλέον νερό, επομένως, βεβαιωθείτε ότι πίνετε αρκετό πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από αυτή.

Μην χρησιμοποιείτε, λοιπόν, την δίψα ως μοναδικό οδηγό για το πότε θα πιείτε νερό. Μέχρι την στιγμή που θα διψάσετε μπορεί να είστε ήδη ελαφρώς αφυδατωμένοι. Επιπρόσθετα, όσο θα μεγαλώνετε ηλικιακά, το σώμα σας θα είναι λιγότερο ικανό να αισθάνεται την αφυδάτωση και να στέλνει σήμα στον εγκέφαλό σας για δίψα. Παραμείνετε ενυδατωμένοι για να είστε ασφαλής και υγιείς...!!!!


Tζιλίνη Λιάνα 

Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής 

Personal Trainer-fitness instructor

e-mail   Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Πηγή
http://www.athlisis.gr/