Sidebar

18
Κυρ, Νοε

Tips διατροφής
Typography

Οι εννιά στους δέκα υπέρβαρους ανθρώπους έχουν κάνει προσπάθειες για να χάσουν τα περιττά τους κιλά.

  Το αποτέλεσμα, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, είναι είτε να μην υπάρξει καθόλου απώλεια είτε να βάλουν αμέσως βάρος αφού σταματήσουν τη δίαιτά τους.  Αυτό οφείλεται σε κάποια «λάθη» που γίνονται αρκετά συχνά και παίζουν καθοριστικό ρόλο στην αποτυχία. 

 

1) Παραλείπουμε το βραδυνό

Σημασία δεν έχει τι ώρα τρώει κανείς αλλά τι και πόσο έχει φάει όλη την ημέρα.  Αν καταναλωθούν περιττές θερμίδες μέσα στην ημέρα ο οργανισμός θα τις αποθηκεύσει με τη μορφή λίπους είτε φάμε είτε δεν φάμε για βράδυ.  Μοναδική περίπτωση να σας παχύνει το βραδυνό είναι αν μετά από παρατεταμένη νηστεία όλη την ημέρα καταναλώσετε το 80% των ημερήσιων θερμίδων το βράδυ.

2) Φαγητό μία φορά τη μέρα

Πολλοί νομίζουν πως αν παραλείψουν ένα από τα τρία κύρια γεύματα της ημέρας θα αδυνατίσουν.  Για να λειτουργεί ομαλά ο μεταβολισμός μέσα στην ημέρα θα πρέπει να καταναλώνονται συγκεκριμένες ποσότητες θερμίδων και θρεπτικών συστατικών.  Αν, λοιπόν, παραλείπεται ένα γεύμα υπάρχει η τάση για τσιμπολόγημα ή να καταναλωθεί μεγαλύτερη ποσότητα στο επόμενο γεύμα.  Το ιδανικό είναι μικρά και συχνά γεύματα τα οποία θα περιέχουν θρεπτικά τρόφιμα με λίγα λιπαρά.

3) Είναι light δεν παχαίνει!

Τα προϊόντα με χαμηλά ή καθόλου λιπαρά αποδίδουν θερμίδες με τη διάφορα ότι είναι λιγότερες από τα αντίστοιχα πλήρη σε λιπαρά τρόφιμα.  Ας μην μας ξεγελάει ο τίτλος στην ετικέτα.  Για να βελτιωθεί πολλές φορές η γεύση των τροφίμων προστίθονται σε αυτά γαλακτωματοποιητές άλλα και πρόσθετα σάκχαρα και αμυλούχες ενώσεις για να βελτιωθεί η τελική τους γεύση.  Άρα κοιτάμε πάντα τις διατροφικές ετικέτες για να έχουμε ακριβή εικόνα και των θερμίδων αλλά και από πού προέρχονται.

4) Αποκλείουμε ολόκληρες ομάδες τροφίμων

Πάρα πολύ συχνό φαινόμενο να αποκλείονται κάποια τρόφιμα ή και όλη η ομάδα τους από το διαιτολόγιό για την επίτευξη απώλειας βάρους.  Μία από αυτές τις «ομάδες-θύματα» είναι τα γαλακτοκομικά.  Τα γαλακτοκομικά προϊόντα περιέχουν πολλά θρεπτικά συστατικά απαραίτητα στον οργανισμό και πρέπει να αποτελούν τμήμα κάθε προγράμματος αδυνατίσματος.  Επομένως, σε μέτριες ποσότητες και εκείνα με χαμηλά λιπαρά, τα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι αναγκαίο να καταναλώνονται.  Μία ακόμη «ομάδα-θύμα» είναι οι υδατάνθρακες.  Οι σύνθετοι υδατάνθρακες αποτελούν εξαιρετική πηγή ενέργειας καθώς και φυτικών ινών (μάυρο ψωμί, μακαρόνια ολικής άλεσης, όσπρια, ρύζι καστανό κ.τ.λ.).  Αυτό που τους παρασέρνει στην απόλυτη αποφυγή τους είναι η τάση να συνοδεύονται με παχυντικές σάλτσες, βαριά αλλάντικά, βούτυρο και λάδι και φυσικά οι μεγάλες ποσότητες.  Επομένως, καταναλώστε αυτά τα τρόφιμα κατά την πλειοψηφία του διαιτολογίου σας και προτιμήστε εκείνα πλουσιότερα σε φυτικές ίνες.

5) Οι δίαιτες «αστραπή»

Ο κανόνας είναι απλός.  Το λίπος δεν χάνεται γρήγορα και όσο πιο γρήγορα μας αδυνατίζει μία δίαιτα τόσο πιθανότερο είναι ότι χάνουμε νερό και μυϊκή μάζα.  Το μεγαλύτερο πρόβλημα, όμως, είναι τα επακόλουθα:

  • Οι καύσεις γίνονται στους μυς, άρα όσο περισσότερους χάνουμε τόσο περισσότερο επιβραδύνουμε το μεταβολισμό μας (άρα και τις καύσεις).
  • Απώλεια νερού σημαίνει πως μόλις τελειώσει η δίαιτα θα ξαναπαχύνουμε αμέσως και χωρίς να το καταλάβουμε.
  • Χωρίς μυς το σώμα δείχνει χαλαρό και πλαδαρό με αποτέλεσμα ακόμα και με τα 10 κιλά που θα χάσουμε σε 2 εβδομάδες από τη «θαυματουργή» δίαιτα το οπτικό αποτέλεσμα θα είναι ανεπιθύμητο.

Συνεπώς, κάποιος που θέλει να αδυνατίσει για πάντα, να διώξει το λίπος και να έχει έναν υγιή τρόπο ζωής πρέπει να θέτει ρεαλιστικούς στόχους, δηλαδή 1 κιλό την εβδομάδα ή αν το περιτό βάρος είναι λίγο, ½ κιλό την εβδομάδα.  Άλλωστε, στο χρονικό αυτό διάστημα που θα σας πάρει να απαλλαγείτε από τα περιττά κιλά θα έχετε αποκτήσει καλές διατροφικές συνήθειες, θα έχετε μετριάσει τις άσκοπες εξορμήσεις στο ψυγείο, θα ελέγχετε την πείνα σας, θα μειωθεί η όρεξή σας και το σημαντικότερο θα έχετε καλή υγεία και ποιότητα ζωής.