Sidebar

30
Παρ, Οκτ

Διατροφή & Τρόπος Ζωής
Typography

 Η Μεσογειακή διατροφή έχει από καιρό θεωρηθεί ως μια από τις πιο υγιεινές κουζίνες του πλανήτη.

 Για χιλιάδες χρόνια οι κάτοικοι κατά μήκος των ακτών της μεσογείου επωφελήθηκαν αυτής της εύγευστης διατροφής. Ποτέ τους δεν σκέφτηκαν ότι οι διατροφικές τους συνήθειες θα εξελιχθούν σε ένα από τα πιο υγιεινά μοντέλα διατροφής, ίσως το πιο υγιεινό, παγκοσμίως. Είναι ένας απλός τρόπος ζωής που μπορεί να μας οδηγήσει σε μια μακρά και υγιή ζωή με λιγότερες πιθανότητες εμφάνισης χρόνιων νοσημάτων.

 

 Ολοένα και περισσότερες μελέτες αποδεικνύουν ότι μια δίαιτα πλούσια σε φυτικές ίνες και ωφέλημα λιπαρά κάνει καλό στην υγεία μας. Δείχνουν επίσης ότι όσα άτομα ακολουθούν το πρότυπο της Μεσογειακής διατροφής προστατεύονται από την ανάπτυξη καρδιαγγειακών παθήσεων, μεταβολικού συνδρόμου, ορισμένων μορφών καρκίνου, παχυσαρκίας, σακχαρώδη διαβήτη και διανοητικών διαταραχών όπως είναι η άνοια και η νόσος Αλτσχάιμερ.

Οι επιδράσεις της Μεσογειακής διατροφής στην υγεία έχουν μελετηθεί εκτενώς τα τελευταία 20 χρόνια και το έτος 1992 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά η πυραμίδα της Μεσογειακής διατροφής.

Η Μεσογειακή διατροφή είναι ένας τρόπος ζωής όπου η καλή γεύση συναντά την καλή υγεία. Δεν υπάρχει ενιαία Μεσογειακή διατροφή και κάθε περιφέρεια της μεσογείου (από την Ισπανία ως τη Μέση Ανατολή) προσαρμόζει τη διατροφή της σύμφωνα με τις γεωγραφικές και πολιτισμικές ιδιαιτερότητες της. Σε γενικές γραμμές όμως είναι άφθονη σε τρόφιμα φυτικής προέλευσης όπως τα φρούτα, τα λαχανικά, τις ελιές, τα όσπρια, τα δημητριακά, τους ξηρούς καρπούς και το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο. Τα γαλακτοκομικά προϊόντα καταναλώνονται καθημερινά σε μικρές ποσότητες, τα ψάρια, τα πουλερικά, τα αυγά (έως 4 την εβδομάδα) σε εβδομαδιαία βάση και το κρασί καθημερινά και μόνο κατά τη διάρκεια του γεύματος. Η ζάχαρη καταναλώνεται εβδομαδιαία (όχι καθημερινά), το αλάτι προστίθεται σε μικρές ποσότητες και το κόκκινο κρέας καταναλώνεται μόνο λίγες φορές το μήνα. Με αυτόν τον τρόπο η Μεσογειακή διατροφή παρέχει στο σώμα μας χιλιάδες ιχνοστοιχεία, βιταμίνες, αντιοξειδωτικά και φυτοχημικά ενώ ταυτόχρονα είναι πλούσια σε ωφέλιμες φυτικές ίνες και απαραίτητα “καλά” λιπαρά. Τα περισσότερα τρόφιμα είναι εποχιακά, φρέσκα και ποτέ επεξεργασμένα. Τέλος, ο Μεσογειακός τρόπος ζωής περιλαμβάνει συστηματική, καθημερινή σωματική άσκηση χαμηλής έως μέτριας έντασης.

Το κακό της όλης υπόθεσης είναι ότι η Ελλάδα δεν ακολουθεί πλέον το μοντέλο της Μεσογειακής διατροφής και τείνει να υιοθετήσει το Αμερικάνικο μοντέλο διατροφής. Αφθονία ζάχαρης, κόκκινο κρέας σε εβδομαδιαία βάση, ψάρια σε μηνιαία βάση, αρκετό αλάτι, τηγανιτά τρόφιμα, λιπαρά τρόφιμα, λιγότερο ελαιόλαδο, περισσότερο βούτυρο, λιγότερα φρούτα και λαχανικά, επεξεργασμένα τρόφιμα και καθιστική ζωή χαρακτηρίζουν το νέο τρόπο ζωής και διατροφής των Ελλήνων σήμερα.

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα μπορείτε να κατεβάσετε δωρεάν, μέσω του ιδρύματος Αριστείδης Δασκαλόπουλος, τον παρακάτω οδηγό Μεσογειακής διατροφής:

 

http://www.iad.gr/ver2/site/pdfs/mesogiaki_diatrofi1.pdf         

Εγγραφείτε δωρεάν στη Συνδρομητική Υπηρεσία Ηλεκτρονικών Μηνυμάτων για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις επιστημονικών άρθρων και προσφορών της ιστοσελίδας.