Sidebar

23
Κυρ, Σεπ

Διατροφή & Τρόπος Ζωής
Typography

Η πείνα εξελίχθηκε ως ένα σύστημα που μας υπενθυμίζει πότε χρειαζόμαστε τροφή, δηλαδή ενέργεια και θρεπτικά συστατικά.

Είναι ένα σύνολο συναισθημάτων που τις περισσότερες φορές επικεντρώνονται στο στομάχι. Συνοδεύεται από συσπάσεις του στομάχου ή/και του εντέρου, σφίξιμο του στομάχου, γουργουρητό, νευρικότητα, αδυναμία συγκέντρωσης, έκκριση σιέλου και μερικές φορές από ζαλάδες.

Παρ' όλα αυτά, υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που μπορούν να μας οδηγήσουν στην αναζήτηση και κατανάλωση τροφής ακόμη και αν ΔΕΝ πεινάμε. Διαβάστε ποιοι είναι αυτοί οι παράγοντες ώστε να τους αναγνωρίζετε και να τους αποφεύγετε:

           Διψάτε: Η αίσθηση της δίψας μπορεί να οδηγήσει λανθασμένα, πολλές φορές, στην επιθυμία για φαγητό.

  • Επιθυμία για συγκεκριμένο τρόφιμο: Υπάρχουν αρκετές στιγμές που λαχταράμε ένα συγκεκριμένο τρόφιμο, για παράδειγμα μια σοκολάτα. Εάν δεν έχουμε στο σπίτι μας όμως το επιθυμητό αυτό τρόφιμο ίσως οδηγηθούμε σε υπερκατανάλωση άλλων τροφίμων προς ικανοποίηση αυτής της επιθυμίας.
  • Διάθεση: Ο θυμός, η λύπη, το άγχος, η χαρά, ο φόβος και άλλα συναισθήματα μπορούν να οδηγήσουν στην κατανάλωση τροφής χωρίς πραγματικά να πεινάμε.
  • Ύπνος: Η έλλειψη ύπνου μπορεί να οδηγήσει σε λανθασμένη επιθυμία για τροφή καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας.
  • Αϋπνία: Δεν μπορείτε να κοιμηθείτε και τρώτε κάτι.. 
  • Έλλειψη σεξουαλικής ζωής: Δυστυχώς, η έλλειψη συντρόφου και σωματικής επαφής μπορεί να οδηγήσει στην κατανάλωση φαγητού ως υποκατάστατο αυτών.
  • Είσαι μέλος του clean plate club: Η μητέρα σου ή η γυναίκα σου σου έβαλε διπλή ποσότητα φαγητού στο πιάτο και εσύ πρέπει να το "καθαρίσεις", πάση θυσία!   
  • Δεν έχετε τι να κάνετε: Δεν έχετε τι να κάνετε και βαριέστε? το φαγητό μπορεί να σας απασχολήσει με κάτι!
  • Μυρίζει ή φαίνεται καλό: Βρέθηκε μπροστά σας ένα μυρωδάτο και εμφανισιακό γλυκό ή φαγητό ενώ έχετε φάει? Ε θα το δοκιμάσω δεν πειράζει!
  • Είναι η ώρα για φαγητό: Είναι μεσημέρι και ενώ έχετε φάει και δεν πεινάτε, τρώτε καθαρά και μόνο γιατί έχετε συνηθίσει να τρώτε τη συγκεκριμένη ώρα.
  • Κοινωνικό γεγονός: Ένα οικογενειακό τραπέζι, ένα δείπνο με τους συναδέλφους από τη δουλειά ή με φίλους μπορεί να οδηγήσει σε υπερκατανάλωση φαγητού και ποτού ακόμη και αν δεν πεινάτε.  
  • Είναι δωρεάν: Όλοι αγαπούν το δωρεάν φαγητό, ακόμη και αν δεν πεινούν. 
  • Επειδή άλλοι τρώνε δίπλα σας: Παρασυρόμαστε εύκολα όταν άλλοι τρώνε γύρω μας και τρώμε και εμείς.
  • Τρώτε αυτό που σας προσφέρουν: Έφερε κάποιος από τη δουλειά ένα κουτί με πίτες και σας τις προσφέρει όταν εσείς δεν πεινάτε? Δεν είναι κακό να πείτε όχι εκείνη τη στιγμή και να κρατήσετε ένα κομμάτι για μετά...    
  • Επειδή υπάρχει τροφή: Είναι σίγουρο ότι ζούμε πλέον σε έναν κόσμο με αφθονία τροφίμων. Αυτό δε σημαίνει όμως ότι πρέπει να τρώμε και να δοκιμάζουμε τα πάντα και οποιαδήποτε στιγμή.