Sidebar

29
Πεμ, Οκτ

Τραυματικά Συμβάντα
Typography

Η  δεν πονάει πάντα, αλλά το κάνει συνήθως όταν τελειώνει. Αντιμέτωποι με τη δυσφορία και την αγωνία μετά από ένα χωρισμό.

 

 

Όποιος έχει βιώσει τη διάλυση μιας σχέσης ξέρει ότι μπορεί να αισθανθεί άγχος, ευερεθιστότητα, θυμό και αισθήματα απελπισίας και αναξιότητας - όλα τα συμπτώματα της κατάθλιψης. Το πώς ένα άτομο εσωτερικεύει έναν χωρισμό θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό το αν αυτός ή αυτή μπορεί να ανταπεξέλθει στις δυσκολίες ή χρειάζεται βοήθεια από ειδικό.

 

Οι παραμορφωμένες ερμηνείες της διάλυσης μιας σχέσης οδηγούν σε ισχυρότερες συναισθηματικές αντιδράσεις.

 

Ένα άτομο που πιστεύει ότι, «εγώ ποτέ δεν θα βρω κάποιον άλλο σαν κι αυτόν» ή «δεν είμαι πλήρης χωρίς αυτήν», θα έχουν να αντιμετωπίσουν την απώλεια πιο δύσκολα από ότι κάποιος που πιστεύει ότι «υπάρχουν και αλλού πορτοκαλιές» ή  «αυτή δεν ήταν η μοναδική για μένα

 

Έρευνες δείχνουν ότι όσοι έχουν πολύ αυστηρή στάση σχετικά με τη σημασία της ρομαντικής αγάπης είναι πιο πιθανό να αναπτύξουν κατάθλιψη. Αυτοί οι άνθρωποι έχουν την τάση να αποδίδουν τρεις πολύ συγκεκριμένες ιδιότητες στο τέλος μιας σχέσης. Αυτές είναι:

 

  • Παγκόσμιο αντίκτυπο: «Αυτή η διάλυση θα έχει μεγάλο αντίκτυπο στη ζωή μου
  • Εσωτερίκευση: «Αυτό είναι δικό μου λάθος», ή «θα έπρεπε να είχα συμπεριφερθεί διαφορετικά.»
  • Μη αναστρεψιμότητα: «Δεν πρόκειται ποτέ να ξεπεράσω αυτό το πρόσωπο

Οι αρνητικές σκέψεις από μόνες τους δεν αρκούν για να προκαλέσουν μια διαγνώσιμη διαταραχή της διάθεσης, ωστόσο ο συνδυασμός της γνωστικής ευπάθειας και ήπιας καταθλιπτικής διάθεσης μπορεί να οδηγήσει σε ένα φαύλο κύκλο που μπορεί να οδηγήσει στη διάγνωση της κατάθλιψης.

 

Είτε η σχέση διήρκεσε δύο εβδομάδες ή δύο έτη ο χωρισμός μπορεί να μας αφήσει πληγωμένους, ακόμη και σωματικά άρρωστους. Ενώ δεν υπάρχει καμία μαγική φόρμουλα για να απομακρύνουμε τον πόνο της διάλυσης, έχοντας υγιείς μηχανισμούς αντιμετώπισης είναι απαραίτητο για να μπορέσουμε να ξεπεράσουμε τον πόνο και να κινηθούμε με δύναμη και χάρη.

 

Το τέλος μιας σχέσης έχει πραγματικές επιπτώσεις στο μυαλό και το σώμα: Μια μελέτη στο πανεπιστήμιο του Northwestern το 2010 διαπίστωσε ότι ο χωρισμός καλύπτει την αίσθηση του εαυτού μας - και όσο πιο σοβαρή ήταν η σχέση, τόσο περισσότερο είναι πιθανό να αντιμετωπίσουμε μια κρίση ταυτότητας.

 

Η έρευνα του εγκεφάλου δείχνει ότι η εμπειρία της απόρριψης σε μια διάλυση σχέσης ενεργοποιεί τις ίδιες περιοχές του εγκεφάλου που ο σωματικός πόνος ή η αγωνία ενεργοποεί. Ειδικά στις γυναίκες, ένας χωρισμός μπορεί να προκαλέσει καρδιακό πόνο και δυσκολία στην αναπνοή. Ο πόνος είναι τόσο συναισθηματικός που είναι πολύ έντονος.

 

Η αποκατάσταση μετά από ένα χωρισμό δεν είναι εύκολη και μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρή κατάθλιψη, μειωμένη ανταπόκριση του ανοσοποιητικού συστήματος, ακόμα και προβλήματα υγείας.

 

Όπως ανακτήσετε τον εαυτό σας μετά από ένα χωρισμός, θα πρέπει να φροντίσετε τον εαυτό σας. Οι παρακάτω συμβουλές μπορεί να είναι χρήσιμες σε αυτή τη διαδικασία.

  • Γράψτε ή μιλήστε

Αν και καταστολή δυσάρεστων συναισθημάτων είναι μια φυσική παρόρμηση, αλλά αποφεύγοντας τα συναισθήματά σας θα σας αποτρέψει τελικά από την μετακίνηση από το παρελθόν σας. Υπάρχουν τόσα πολλά συναισθήματα που εμπλέκονται σε έναν χωρισμό - θυμός, θλίψη, μοναξιά, αισθήματα απόρριψης και της αβεβαιότητας για το μέλλον - και είναι σημαντικό να τα αντιμετωπίσουμε κατά μέτωπο. Ιδιαίτερα στα πρώτα στάδια της διάλυσης, δοκιμάστε να αφεθείτε. Γράφοντας τις σκέψεις σας σε ένα περιοδικό, βγάζοντας μια κραυγή, ή μιλόντας σε έναν θεραπευτή μπορεί να σας βοηθήσει να επεξεργαστείτε και να κερδίσετε την σαφήνεια που πρέπει να δείτε γιατί η σχέση δεν λειτούργησε - και γιατί θα ήταν καλύτερα χωρίς τον/την πρώην σύντροφος σας.

  • Δώστε στον εαυτό σας χρόνο για να θρηνήσει

Επιτρέψτε στον εαυτό σας να είναι λυπημένος για την απώλεια της σχέσης σας, αντί να προσπαθείτε να βιαστείτε να αισθανθείτε καλά και πάλι. Οι άνθρωποι που αρνούνται να αντιμετωπίσουν τον πόνο της διάλυσης εμπλέκονται σε σχέσεις πριν από την επεξεργασία συναισθημάτων της προηγούμενης σχέσης. Έχουν την τάση να προβάλλουν τον πόνο και τις επιθυμίες τους στο νέο εταίρο τους, αντικαθιστώντας την/τον προηγούμενη/ο σύντροφό τους και να μην βλέπουν το νέο πρόσωπο για το οποίο αυτός/αυτή είναι πραγματικά.

 

Δώστε στον εαυτό σας χρόνο για να θρηνήσει, η διαδικασία μπορεί να είναι τόσο επώδυνη, όπως ο θρήνος για τον θάνατο ενός αγαπημένου προσώπου. Ο χωρισμός είναι μια απώλεια και ο μόνος τρόπος για να βγείτε από αυτό υγιείς είναι να θρηνήσετε σωστά.

  • Σκεφτείτε να έχετε μια συνομιλία με τον/την πρώην σύντροφό σας

Μπορεί να είστε σε θέση να έχετε μια τελική συζήτηση με τον/την πρώην σύντροφό σας να σας βοηθήσει να καταλάβετε τι προκάλεσε τη διάλυση και να εκφράσετε τυχόν θέματα και συναισθήματα. Αυτό θα σας βοηθήσει να πείτε αντίο και να αφήσετε τη σχέση ειρηνικά.

  • Περάστε χρόνο με τους ανθρώπους που σας υποστηρίζουν

Περιβάλλετε τον εαυτό σας με ανθρώπους που είναι θετικοί σε εσάς και που πραγματικά είναι διαθέσιμοι να σας ακούσουν. Είναι σημαντικό να αισθάνεστε ελεύθεροι να μιλήσετε, να είστε ειλικρινείς για το τι περνάτε, χωρίς να ανησυχείτε ότι θα κριθείτε.

  •  Βγείτε έξω αν το χρειάζεστε

Εάν ο κύκλος σας είναι στενός ή δεν είναι διαθέσιμος να σας βοηθήσει, μπορείτε να ενταχθείτε σε μια ομάδα υποστήριξης ή να απευθυνθείτε σε κάποιον σύμβουλο ψυχικής υγείας.

 

  • Καλλιεργήστε νέες φιλίες  

Αν αισθάνεστε ότι έχετε χάσει το κοινωνικό σας δίκτυο, μαζί με το το χωρισμό, κάντε μια προσπάθεια να γνωρίσετε νέους ανθρώπους. Γίνετε μέλος μιας ομάδας δικτύωσης ή ειδικού ενδιαφέροντος, συμμετάσχετε σε δραστηριότητες της κοινότητας, ή προσφέρετε εθελοντική βοήθεια.

  

Θα πρέπει να είστε ειλικρινείς με τον εαυτό σας στη διαδικασία επούλωσης. Προσπαθήστε να μην σταθείτε στο ποιος φταίει. Κοιτάζοντας πίσω στη σχέση, έχετε την ευκαιρία να μάθετε περισσότερα για τον εαυτό σας, πώς σχετίζεστε με τους άλλους, και τα θέματα που πρέπει να δουλέψετε. Εάν είστε σε θέση να εξετάσει αντικειμενικά τις δικές σας επιλογές και τη συμπεριφορά σας, συμπεριλαμβανομένων των λόγων για τους οποίους επιλέξατε να είστε με τον/την πρώην σύντροφο σας, θα είστε σε θέση να δείτε τι πήγε στραβά και να κάνετε καλύτερες επιλογές την επόμενη φορά.

 

 

Εγγραφείτε δωρεάν στη Συνδρομητική Υπηρεσία Ηλεκτρονικών Μηνυμάτων για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις επιστημονικών άρθρων και προσφορών της ιστοσελίδας.