Sidebar

20
Πεμ, Ιουν

Απώλεια βάρους
Typography

Το αγαπημένο λαχανικό μικρών και μεγάλων αθωώνεται.

Παλαιότερα διαιτολόγοι και καταναλωτές το είχαν στήσει στον τοίχο: ναι, μπορούμε να τρώμε πατάτες και να μην παχαίνουμε!

Πριν όμως τρέξετε στο μανάβη, διαβάστε προσεκτικά την έρευνα.

Καλές οι πατάτες αλλά υπό προϋποθέσεις. Προφανώς καμία δίαιτα δε θα είναι αποτελεσματική αν περιλαμβάνει τηγανητές πατάτες!

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η έρευνα δημοσιεύτηκε μεν στο έγκυρο έντυπο «Journal of the American College of Nutrition», το οποίο ασχολείται με θέματα διατροφής, ωστόσο την οικονομική υποστήριξη της έρευνας είχε μεγάλος συνεταιρισμός παραγωγών πατάτας.

Σύμφωνα με τη μελέτη, οι συμμετέχοντες κατανάλωναν πατάτες στο διαιτολόγιό τους, ωστόσο κατάφεραν να χάσουν βάρος, έχοντας φυσικά τον έλεγχο και των θερμίδων αλλά και της ποσότητας που έτρωγαν.

Οι επιστήμονες που έκαναν την έρευνα εστίασαν κυρίως σε ένα ζήτημα; Αν η μείωση των θερμίδων και του λεγόμενου γλυκαιμικού δείκτη επηρεάζει την απώλεια βάρους, σε μια δίαιτα η οποία περιλαμβάνει πατάτες.

Ο γλυκαιμικός δείκτης διαβαθμίζεται από το μηδέν μέχρι το 100 και μετρά την ταχύτητα με την οποία η γλυκόζη απελευθερώνεται στο αίμα, μετά την κατανάλωση υδατανθράκων.

Η μεγαλύτερη ταχύτητα σημειώνεται όταν καταναλώνουμε τροφές, όπως το λευκό ρύζι ή το λευκό ψωμί και δημιουργεί υψηλές συγκεντρώσεις γλυκόζης στο αίμα.

Αντίθετα, οι τροφές με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, όπως το ψωμί ολικής άλεσης και το καστανό ρύζι διασπώνται αργά και δίνουν το αίσθημα του κορεσμού για περισσότερη ώρα, ενώ δεν αποσταθεροποιούν τα επίπεδα του αίματος.

Πώς έγινε η μελέτη;

Για τις ανάγκες της έρευνας, 90 υπέρβαροι άνθρωποι χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες που υποβλήθηκαν σε δίαιτα: στην πρώτη οι συμμετέχοντες υποχρεώθηκαν να καταναλώνουν τροφές με λίγες θερμίδες αλλά έτρωγαν τροφές με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη. Στη δεύτερη, και πάλι έτρωγαν τροφές με λιγότερες θερμίδες αλλά και χαμηλότερο γλυκαιμικό δείκτη. Στην τρίτη ομάδα, όλοι μπορούσαν να φάνε, χωρίς περιορισμό σε θερμίδες ή σε γλυκαιμικό δείκτη. Τελικά όλες οι ομάδες έχασαν βάρος.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, οι πατάτες μπορούν να ενταχθούν στη διατροφή χωρίς να είναι ένοχες για κιλά και βάρος.

Επικεφαλής της μελέτης ήταν ο δρ. Britt Burton-Freeman, από το Τεχνολογικό Ινστιτούτο του Ιλινόις, ο οποίος σχολιάζοντας τα ευρήματά της, σημείωσε ότι τα αποτελέσματα της έρευνας καταδεικνύουν ότι δε χρειάζεται κανείς να αποκλείει ένα φαγητό ή μια ομάδα τροφίμων από το διαιτολόγιό του για να αδυνατίσει, αρκεί να κάνει σωστή διαχείριση των θερμίδων. Όπως φάνηκε, οι πατάτες δεν παχαίνουν αναγκαστικά, αντιθέτως μπορούν  να είναι μέρος ενός ισορροπημένου διαιτολογίου, αρκεί φυσικά να καταναλώνονται βραστές και όχι τηγανητές και σε μεγάλη ποσότητα!