Sidebar

22
Τρι, Μαϊ

Αισθητική διατροφή
Typography

Υπάρχει ένας μύθος που λέει ότι μετά από κάποια ηλικία οι γυναίκες πρέπει να αποφασίσουν τι θέλουν να φροντίζουν, το πρόσωπο ή το σώμα.

  Αυτό συμβαίνει διότι οι περισσότερες διάσημες δίαιτες βοηθούν μεν στο να έχουμε ένα λεπτό σώμα αλλά αποτυπώνονται στην επιδερμίδα μας που χάνει τη δροσιά και τη λάμψη της.

 

Όσο πιο στερητική και αυστηρή είναι μία δίαιτα τόσο πιο ανθυγιεινή θεωρείται.  Χρόνια τώρα οι διαιτολόγοι επισημαίνουν πως ο μόνος τρόπος για να χάσουμε μόνιμα βάρος είναι να αλλάξουμε την αντίληψη και τις συνήθειες μας ως προς τη διατροφή μας χάνοντας αργά και σωστά, αλλά κυρίως μόνιμα, βάρος.  Ποιος όμως έχει την υπομονή να ακούσει και να περιμένει;

Εδώ έρχονται οι πολλά υποσχόμενες δίαιτες «αστραπή» να μας βγάλουν από το αδιέξοδο και να υποσχεθούν, σε μερικές μόνο εβδομάδες, σώμα αψεγάδιαστο θυσιάζοντας όμως θρεπτικά συστατικά, μυς και νερό.  Η  ανάκτηση των χαμένων κιλών μετά τη διακοπή μιας δίαιτας «αστραπή» είναι δεδομένη ενώ αφήνει φανερά αποτυπώματά στο πρόσωπο μας δείχνοντάς το θαμπό, αφυδατωμένο, πορώδες και γερασμένο.

Για να δούμε, λοιπόν, τι μπορούμε να κάνουμε για να σώσουμε κάπως την κατάσταση του δέρματός μας ανάλογα με τον τύπο δίαιτας που επιλέξαμε.

Δίαιτα Άτκινς & Ντουκάν (και άλλες αντίστοιχες επώνυμες κετογονικές δίαιτες)

Είναι από τα πιο γνωστά προγράμματα αδυνατίσματος τα οποία εστιάζουν στις πολλές πρωτεΐνες, με ελάχιστους έως καθόλου υδατάνθρακες συμπεριλαμβανομένου του αποκλεισμού ανά διαστήματα των φρούτων και του γάλακτος.  Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να προκληθεί μείωση στα επίπεδα του ασβεστίου στο αίμα και απώλεια οστικής μάζας με την ανάλογη καταστροφική επίδραση στο δέρμα.  Επιπλέον, η οξύτητα των διαιτολογίων αυτών μπορεί να διαταράξει το pH του δέρματος και να το κάνει περισσότερο επιρεπές στην ηλιακή ακτινοβολία.

Συμβουλή: Πάρτε κάποιο συμπλήρωμα ασβεστίου, συμπληρώστε φρούτα και λαχανικά εκτός προγράμματος για αντιοξειδωτικά και περισσότερη αλκαλικότητα στο διαιτολόγιο για λαμπερό και όμορφο δέρμα. Προτιμάτε ψάρια αντί για κόκκινο κρέας.

Η αυστηρά χορτοφαγική

Όταν τρώει κανείς φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής άλεσης, ξηρούς καρπούς και όσπρια τροφοδοτεί τον οργανισμό του με θρεπτικά συστατικά αλλά η απουσία ζωικών πρωτεϊνών δεν παύει να αποτελεί πρόβλημα για την επιδερμίδα η οποία χάνει τον τόνο της.  Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι πρωτεΐνες επιδιορθώνουν και ανανεώνουν το δέρμα και τα μαλλιά.

Συμβουλή: Να συμπεριλαμβάνετε άφθονες φυτικής προέλευσης πρωτεΐνες από πλούσιες πηγές όπως είναι τα όσπρια, ο αρακάς, οι σπόροι, οι ξηροί καρποί και τα φρέσκα μανιτάρια καθώς και ποικιλλία φρούτων και λαχανικών και όχι μόνο όσα σας αρέσουν.

Δίαιτα «αστραπή»

Εάν ακολουθείτε οποιοδήποτε υπερβολικά υποθερμιδικό διαιτολόγιο για γρήγορη απώλεια βάρους μπορεί να καταλήξετε με ξερό δέρμα, τριχόπτωση και εύθραυστα νύχια εξαιτίας της έλλειψης αρκετών θερμίδων αλλά και κυρίως βασικών λιπαρών οξέων τα οποία αδυνατεί ο οργανισμός να τα παράγει από μόνος του.

Συμβουλή: Αν πρέπει οπωσδήποτε να κάνετε ένα τέτοιου τύπου πρόγραμμα καλό είναι να συμπεριλάβετε στο πρόγραμμά σας καρύδια, λιναρόσπορο και λιπαρά ψάρια διότι είναι πλούσια σε Ω-3 λιπαρά οξέα.  Επίσης, πιείτε αρκετούς φυσικούς χυμούς φρούτων και λαχανικών για την ενίσχυση των δομικών στοιχείων των κυττάρων της επιδερμίδας.

Η μεσογειακή διατροφή

Είναι η πλέον κατάλληλη για την καλή υγεία και καλή κατάσταση του οργανισμού και του δέρματος.  Περιέχει πληθώρα τροφίμων και τα οφέλη του ωμού ελαιολάδου, το οποίο πέραν των άλλων ευεργετικών του ιδιοτήτων, έχει αποδειχτεί ότι διατηρεί την επιδερμίδα ενυδατωμένη και προστατεύει από το δερματικό καρκίνο ενώ τα ψάρια, τα οποία περιέχονται άφθονα σε αυτού του τύπου δίαιτας, βελτιώνουν την ελαστικότητα του δέρματος και μειώνουν την ακμή.

Συμβουλή: Συνεχίστε αυτόν τον τρόπο διατροφής και αφού φτάσετε το επιθυμητό σας βάρος μπορείτε να προσθέσετε και λίγο κόκκινο κρασί το οποίο περιέχει ρεσβεστρατόλη και ελλαγικό οξύ, ουσίες που προσδίδουν υγιή όψη και νεανικότητα στο δέρμα.