Sidebar

24
Τετ, Απρ

Απώλεια βάρους
Typography

Κατά τη διάρκεια μιας προσπάθειας απώλειας βάρους είναι πολύ σημαντικό το μεγαλύτερο μέρος της απώλειας αυτής να αντιστοιχεί σε λίπος

. Η λιπώδης μάζα καταλαμβάνει μεγάλο όγκο παίζοντας καθοριστικό ρόλο στο μέγεθος και στην εμφάνιση του σώματος μας, αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι η υπερβάλλουσα ποσότητά του επιβαρύνει την υγεία.

Το λίπος ωστόσο, είναι ιδιαίτερα ελαφρύ, κάτι που σημαίνει πως χρειάζεται να χαθεί μια σημαντική ποσότητα για να ανιχνευθεί από μια συμβατική ζυγαριά, για αυτό και η λιπομέτρηση κατά την διάρκεια μιας απώλειας βάρους είναι απαραίτητη!

Πολύ βοηθητικές για την αξιολόγηση της απώλειας λίπους είναι και οι διάφορες περιφέρειες του σώματος (π.χ. μέσης, γλουτών κτλ). Το πιο «κακό» για την υγεία μας λίπος είναι αυτό που συγκεντρώνεται γύρω από τη μέση (κοιλιά) και γύρω από το λαιμό και είναι αυτό που προέρχεται από τις ζωικής προέλευσης πρωτεΐνες. Το λίπος αυτό είναι «επικίνδυνο» τόσο λόγω εντόπισής του (καταπιέζει τα εσωτερικά μας όργανα), όσο και από άποψη ποιότητας (περιέχει τριγλυκερίδια, χοληστερίνη, ουρικό οξύ και δημιουργεί προβλήματα στο συκώτι, τις αρτηρίες κτλ). Φροντίζουμε λοιπόν να μετράμε κυρίως αυτές τις δύο περιφέρειες και επιδιώκουμε η περιφέρεια της μέσης να μην ξεπερνά τα 82cm και του λαιμού τα 34 cm.

Για μέγιστη απώλεια λίπους απαιτείται σταδιακή απώλεια βάρους, περίπου 0,5-1 κιλό/εβδομάδα. Αν και αυτός ο ρυθμός για πολλούς φαίνεται αργός, οδηγεί σε ουσιαστική απώλεια βάρους που μπορεί να διατηρηθεί για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και φαίνεται έντονα τόσο στους πόντους του σώματος όσο και στην υγεία μας.


Από την άλλη,  η μυϊκή μάζα είναι ένας μεταβολικά ενεργός ιστός, συμμετέχει δηλαδή στις καύσεις μας καθώς “φέρει” τα εργοστάσια παραγωγής ενέργειας του οργανισμού. Την μάζα αυτή θέλουμε να την διατηρούμε σταθερή όσο το δυνατόν περισσότερο κατά τη διάρκεια μιας απώλειας βάρους. Η άσκηση αλλά και μία ισορροπημένη διατροφή με μέτρια μείωση θερμίδων προστατεύουν αυτό τον σημαντικό ιστό. Οι στερητικές δίαιτες αλλά και η απότομη απώλεια βάρους συνήθως οδηγούν σε σημαντικές μειώσεις υγρών αλλά και μυϊκού ιστού που μπορεί να φαίνονται εντυπωσιακά στη ζυγαριά αλλά δυστυχώς δεν οδηγούν σε μόνιμα αποτελέσματα.

Γράφει: Αναστασία Βανδώρου, Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc

Πηγή: http://www.eatwell.gr/, Κυριακού Κατερίνα, Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος.