Sidebar

16
Πεμ, Αυγ

Τρόφιμα & SuperFoods
Typography

Υπάρχουν αρκετές μελέτες που επισημαίνουν ότι η τακτική κατανάλωση τσαγιού (πράσινου ή μαύρου) σε συνδυασμό με ένα υγιεινό τρόπο ζωής συμβάλλει στη βελτίωση της καρδιακής και καρδιαγγειακής λειτουργίας.

Έρευνες που έχουν ήδη ολοκληρωθεί αλλά και έρευνες που είναι σε εξέλιξη αναφέρουν ότι πίνοντας τέσσερα φλιτζάνια τσάι την ημέρα προσφέρουμε στον οργανισμό μας σημαντικά οφέλη για την υγεία.

 

Κατά κύριο λόγο το τσάι είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά -χημικές ουσίες που επιβραδύνουν την οξείδωση των κυττάρων και ενισχύουν την άμυνα του οργανισμού- λόγω των φλαβονοειδών που περιέχει.  Τα φλαβονοειδή αυτά ανήκουν στην οικογένεια των πολυφαινολών.  Στις πολυφαινόλες ανήκουν οι τανίνες, οι λιγνάνες και τα φλαβονοειδή.  Τα φύλλα τσαγιού έχουν περιεκτικότητα σε φλαβονοειδή που κυμάινεται από 10 έως 12% επί του ξηρού βάρους.  Παρότι η περιεκτικότητα διαφέρει ανά είδος τσαγιού -πράσινο ή μαύρο- και προέλευση ή ποικιλία, το φρεσκοφτιαγμένο μαύρο τσάι έχει περιεοκτικότητα σε φλαβονοειδή έως και 3 φορές μεγαλύτερη από μία μερίδα φρεσκοστημένο χυμό πορτοκάλι (800-1000mg/λίτρο).

Το τσάι παράγεται από το φυτό Camellia sinensis που είναι ιδιαίτερα πλούσιο σε κατεχίνες, μια ομάδα πολυφαινολών των οποίων η επίδραση στον οργανισμό είναι ήδη αντικείμενο πολλών ερευνών σε ανθρώπους και ζώα.  Μελέτες υποδεικνύουν μια σχέση μεταξύ των κατεχινών και της μείωσης της λειτουργίας και εξέλιξης της αθηρωματικής πλάκας.  Το συμπέρασμα που ερευνούν οι επιστήμονες σήμερα προέκυψε από τα αποτελέσματα μιας κλινικής έρευνας σύμφωνα με τα οποία οι καπνιστές που έπιναν 4 φλιτζάνια πράσινο τσάι ημερησίως επί 4 μήνες εμφάνισαν κατά 31% μείωση στους δείκτες οξειδωτικής επιβάρυνσης.  Οι κατεχίνες στο τσάι αποτελούν περίπου το 25% επί του ξηρού βάρους και βρίσκονται σε μεγαλύτερη περιεκτικότητα στο πράσινο τσάι.

Ένα φλιτζάνι τσάι περιέχει περίπου 32 mg κάλιο το οποίο είναι πολύ σημαντικό για τη ρύθμιση των υγρών αλλά και τη σωστή λειτουργία των κυττάρων καθώς επίσης και των νεύρων και των ιστών.  Επίσης, το κάλιο συμβάλλει στην μείωση της υπέρτασης.

Ένα ακομη πολύτιμο ιχνοστοιχείο του τσαγιού είναι το μαγγάνιο διότι είναι απαραίτητο για τη λειτουργία ορισμένων ενζύμων ενώ πολύ σημαντική είναι η δράση του στα οστά και στους χόνδρους. Πιστεύεται επίσης ότι βοηθά στην πρόληψη και στον έλεγχο της οστεοπόρωσης και της οστεοαρθρίτιδας.

Η βιταμίνη Β2  η οποία περιέχεται στο τσάι είναι απαραίτητη για τον μεταβολισμό των πρωτεϊνών, των λιπών και των υδατανθράκων, τη δημιουργία ερυθρών αιμοσφαιρίων και έχει συνδεθεί με την κυτταρική αναπνοή, τη λειτουργία του θερεοειδούς αδένα και την υγεία των μαλλιών και των νυχιών. Επιπλέον, υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις ότι μπορεί να βοηθά στην αντιμετώπιση του καταράκτη και άλλων οφθαλμολογικών παθήσεων.

Προτιμήστε λοιπόν το τσάι από τον καφέ, τα αναψυκτικά, τα έτοιμα φρουτοποτά ή αλλά ροφήματα πλούσια σε θερμίδες και συντηρητικά και απολαύστε τις ευεργετικές του ιδιότητες.  Προσοχή στην προσθήκη ζάχαρης καθώς και στα τυποποιημένα αφεψήματα τσαγιού τα οποία δεν φαίνεται να έχουν τις ίδιες ευεργετικές ιδιότητες.  Με την προτίμηση στο τσάι μπορείται επίσης να αυξήσετε το νερό που πρέπει να καταναλώνετε έτσι ώστε να διατηρείτε ενυδατωμένο τον οργανισμό για τη βέλτιστη λειτουργία του.  Κρύο ή ζεστό, για όλες τις εποχές, με όλα τα οφέλη!