Sidebar

22
Πεμ, Αυγ

Απώλεια βάρους
Typography

Υπάρχουν τρόφιμα που "καίνε" το λίπος;

Η αλήθεια είναι ότι για να υπάρξει απώλεια λιπώδους ιστού από το σώμα πρέπει να μειώσουμε το σύνολο των θερμίδων που παίρνουμε μέσω της διατροφής μας. Με άλλα λόγια, δεν υπάρχουν ειδικά σχεδιασμένες τροφές που να "καίνε" το λίπος. Αυτό που θα καθορίσει αν θα χάσουμε κιλά και κατ' επέκταση λίπος είναι το σύνολο της διατροφής μας. Παρ' όλα αυτά, κάποια τρόφιμα βοηθούν και επιταχύνουν τη διαδικασία απώλειας λιπώδους ιστού. Ας τα γνωρίσουμε:

 

Γιαούρτι   

Το γιαούρτι είναι ένα γευστικό όπλο το οποίο στοχεύει στην απώλεια λίπους. Αυτό το επιτυγχάνει λόγω της υψηλής περιεκτικότητας του σε πρωτεΐνες και ασβέστιο. Οι πρωτεΐνες πέπτονται πιο αργά και το σώμα μας χρησιμοποιεί περισσότερες θερμίδες για τον μεταβολισμό τους, συγκριτικά με τους υδατάνθρακες και τα λίπη. Επιπλέον, οι πρωτεΐνες μας κάνουν να νιώθουμε περισσότερο χορτάτοι.

Το ασβέστιο σύμφωνα με τελευταίες επιστημονικές έρευνες παίρνει μέρος στη διαδικασία μεταβολισμού του λίπους. Μάλιστα, τώρα τελευταία έχουν εμφανιστεί αρκετές σύγχρονες δίαιτες που το κλειδί της επιτυχίας τους είναι το ασβέστιο.

Κινόα               

Το κινόα ακούγεται πολύ συχνά από τους διαιτολόγους αλλά τι πραγματικά είναι αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει; Αυτό το ολικής αλέσεως τρόφιμο περιέχει περίπου 8 γραμμάρια πρωτεΐνης και 5 γραμμάρια φυτικών ινών ανά φλιτζάνι. Είναι πλούσιο σε σίδηρο, ψευδάργυρο, σελήνιο και βιταμίνη Ε. Μαγειρεύεται εύκολα όπως το ρύζι και είναι ιδιαίτερα γευστικό.   

Κανέλα

Η κανέλα έχει σταθεροποιητικές επιδράσεις στα επίπεδα του σακχάρου του αίματος και η ιδιότητα της αυτή περιορίζει την όρεξή μας. Έχει ισχυρές αντιοξειδωτικές, αντιγηραντικές, αντιφλεγμονώδεις και υποχοληστερολαιμικές ιδιότητες.

Καυτερή Πιπεριά    

Η καυτερή πιπεριά περιέχει μια ουσία γνωστή ως καψαϊκίνη. Αυτή η ένωση περιορίζει την όρεξη και επιταχύνει το μεταβολισμό. Όλοι μας έχουμε νιώσει ένα "φούντωμα" μετά από την κατανάλωση καυτερών προϊόντων (πιπέρι, μπούκοβο, τσίλι, κλπ).  

Πράσινο τσάι

Αρκετές μελέτες έχουν δείξει ότι το πράσινο τσάι επιταχύνει την απώλεια βάρους και διεγείρει το σώμα στο να χάσει λίπος από την περιοχή της κοιλιάς. Το πράσινο τσάι περιέχει κατεχίνες, ένα είδος φυτοχημικών ενώσεων που μπορούν να αυξήσουν τις καύσεις του οργανισμού για ένα σύντομο χρονικό διάστημα. Αν δεν έχετε χρόνο να προετοιμάσετε τσάι στο σπίτι ή στη δουλεία σας μπορείτε να αγοράσετε εκχύλισμα πράσινου τσαγιού σε σταγόνες. Το μόνο που θα χρειάζεται να κάνετε είναι να ρίξετε 2-3 σταγόνες σε ένα φλιτζάνι με νερό και να το απολαύσετε, εύκολα και γρήγορα.

Καρπούζι

Τρόφιμα που έχουν αυξημένη περιεκτικότητα σε νερό καταλαμβάνουν περισσότερο χώρο στο στομάχι μας με αποτέλεσμα να φέρνουν γρήγορο κορεσμό. Είναι πλούσιο στο αντιοξειδωτικό λυκοπένιο και στις βιταμίνες Α και C. Μπορείτε να το συνδυάσετε με λίγο τυρί τύπου φέτα ή ακόμη καλύτερα με λίγο ανθότυρο.Άλλα τρόφιμα με αυξημένη περιεκτικότητα σε νερό είναι τα φρούτα και τα λαχανικά.

Γλυκοπατάτες

Οι γλυκοπατάτες μαγειρεύονται στο φούρνο όπως οι κοινές πατάτες και είναι ιδιαίτερα γευστικές. Έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη (δηλαδή δεν αυξάνουν απότομα το σάκχαρο στο αίμα μας) και είναι πλούσιες σε β-καροτένιο, βιταμίνη C και φυτικές ίνες.

Καφές     

Ένα από τα αγαπημένα μας ροφήματα μπορεί να μας βοηθήσει να χάσουμε βάρος διεγείροντας το μεταβολισμό και οδηγώντας τον να κάψει περισσότερο λίπος. Προσοχή, μην υπερβαίνετε τους 3 καφέδες ημερησίως και προσπαθήστε να μην προσθέτετε ζάχαρη ή γάλα. Εάν πίνετε τον καφέ σας γλυκό μπορείτε να αγοράσετε κάποια από τις πολλές γλυκαντικές ουσίες που πωλούνται στην αγορά (προτείνω τη στέβια).

Πλιγούρι

Είναι πλούσιο σε νερό, σύνθετους υδατάνθρακες, φυτικές ίνες, μαγνήσιο, σίδηρο, κάλιο, σελήνιο ψευδάργυρο και βιταμίνη Ε. Μαγειρεύεται όπως το ρύζι, είναι εύγευστο και μας βοηθάει να πετύχουμε το στόχο μας πολύ πιο γρήγορα. Δοκιμάστε μια σαλάτα ταμπουλέ.

Σούπες

Έχουν μεγάλη περιεκτικότητας σε νερό, είναι χαμηλές σε θερμίδες και λόγω του γεγονότος ότι καταναλώνονται ζεστές μας εμποδίζουν να τις φάμε πολύ γρήγορα. Δοκιμάστε φακές σούπα, ρεβίθια σούπα, φασόλια σούπα, κοτόσουπα, ψαρόσουπα και σούπες λαχανικών.   

Ξύδι

Πολλές μελέτες προτείνουν ότι το ξύδι (ειδικά το μπαλσάμικο) μπορεί να βοηθήσει το σώμα μας να κάψει λίπος. Μειώνει την ταχύτητα κένωσης του στομάχου, περιέχει απαραίτητα αντιοξειδωτικά και δίνει ιδιαίτερη γεύση στις σαλάτες.

Ξηροί καρποί 

Οι ξηροί καρποί είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος να μειώσουμε τη πείνα μας ανάμεσα στα κύρια γεύματα. Είναι πλούσιοι σε φυτικές ίνες, πρωτεΐνες, ωφέλημα λιπαρά, ιχνοστοιχεία και βιταμίνη Ε. Μελέτες δείχνουν ότι οι ξηροί καρποί προωθούν την απώλεια βάρους ενώ ταυτόχρονα βελτιώνουν τα επίπεδα της χοληστερίνης. Μια χούφτα ξηρών καρπών την ημέρα είναι αρκετοί για να καλύψουν τις βασικές θρεπτικές ανάγκες μας και να προάγουν την απώλεια λίπους. Μην υπερβαίνετε τη μία χούφτα ξηρών καρπών την ημέρα διότι περιέχουν αρκετές θερμίδες.  

Σπιτικό Ποπ Κορν

Το ποπ κορν παρασκευάζεται από το καλαμπόκι. Είναι ένα τρόφιμο με σχετικά μεγάλο όγκο και γι αυτόν το λόγο έχει ελάχιστες θερμίδες. Περιέχει αρκετές βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνη C, ιχνοστοιχεία, φυτικές ίνες και καροτενοειδή. Προσπαθήστε να μην προσθέτετε πολύ αλάτι ενώ μπορείτε να το συνδυάσετε άψογα με ελαιόλαδο, σησαμέλαιο ή βούτυρο. Αποφύγετε το έτοιμο ποπ κορν το οποίο παρασκευάζεται με αγνώστου ταυτότητας λίπη και περιέχει πολύ αλάτι. 

Γάλα χαμηλών λιπαρών ή άπαχο

Το γάλα περιέχει αφθονία πρωτεϊνών και ασβεστίου. Ο οργανισμός μας χρειάζεται μεγαλύτερο χρόνο για να το εγκαταλείψει από το στομάχι και γι αυτόν το λόγο μας κάνει να νιώθουμε χορτάτοι για περισσότερη ώρα. Υπάρχουν αρκετές μελέτες που αποδεικνύουν ότι το γάλα βοηθάει στην απώλεια κιλών και λίπους, ειδικά γύρω από τη περιοχή της κοιλιάς. 

Άπαχο κρέας  

Όπως είπαμε και προηγουμένως, η πρωτεΐνη προκαλεί την αίσθηση του κορεσμού και ο οργανισμός μας χρειάζεται περισσότερη ενέργεια για να τη μεταβολίσει. Το στήθος κοτόπουλο χωρίς τη πέτσα, η γαλοπούλα χωρίς πέτσα, το χοιρινό ψαρονέφρι, οι χοιρινές μπριζόλες (αφού αφαιρέσουμε το εμφανές λίπος), ο μοσχαρίσιος κιμάς από κιλότο ή ποντίκι και το μοσχαρίσιο κόντρα φιλέτο είναι καλές επιλογές πρωτεϊνούχων τροφίμων χωρίς πολλά “κακά” λιπαρά.    
  
Ψάρια

Τα ψάρια, πέρα από πλούσια πηγή πρωτεϊνών, μετάλλων και ιχνοστοιχείων, περιέχουν και ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα είναι ωφέλημα σε πολλές πλευρές της ανθρώπινης υγείας, μια από τις οποίες είναι η προώθηση της απώλεια λίπους. Ο σολομός, ο γαύρος, η σαρδέλα, η ρέγγα, το σκουμπρί, η πέστροφα, ο τόνος, ο βακαλάος, η γλώσσα, τα μύδια και οι γαρίδες είναι μερικά πλούσια σε ωμέγα-3 ψάρια και θαλασσινά. 

Όσπρια 

Τα όσπρια περιέχουν σύνθετους υδατάνθρακες, φυτικές ίνες, αρκετά μέταλλα και ιχνοστοιχεία και μεγάλη ποσότητα πρωτεϊνών. Προωθούν το “κάψιμο” του λίπους και προάγουν τη σωστή λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος. Για να επωφεληθείτε των θετικών επιδράσεων τους προσπαθήστε να τα συμπεριλάβετε 1 με 2 φορές την εβδομάδα στο διαιτολόγιο σας.