Sidebar

17
Τετ, Ιουλ

Τρόφιμα & SuperFoods
Typography

Οι περισσότεροι έχουν συνδέσει το λίπος με το “κακό”, που προκαλεί καρδιαγγειακές ασθένειες και καταστρέφει τη σιλουέτα μας.

Δεν είναι όμως όλα τα λίπη επιβλαβή για την υγεία μας. Στην περίπτωση του λίπους την εξαίρεση αποτελεί μια ομάδα λιπαρών οξέων που ονομάζονται πολυακόρεστα και είναι απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού μας. Στα πολυακόρεστα εντάσσονται και τα γνωστά σε όλους μας ω-3 λιπαρά οξέα.

 

Τα ω-3 είναι πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, που ο ανθρώπινος οργανισμός δεν μπορεί να τα συνθέσει μόνος του. Έτσι πρέπει να συμπεριλαμβάνονται σε μια ολοκληρωμένη διατροφή. Προστατεύουν την καρδιά από την κατακράτηση λίπους, αποτρέποντας το σχηματισμό αθηρωματικής πλάκας. αυξάνουν την καλή χοληστερόλη και προστατεύουν από δερματοπάθειες. Επίσης διαδραματίζουν σπουδαίο ρόλο στη λειτουργία του εγκεφάλου και της όρασης. Συνεχιζόμενες μελέτες διερευνούν τον ρόλο των ω-3 λ.ο. στο ανοσοποιητικό σύστημα και υποδεικνύουν μια θετική επίδραση στη ρευματοειδή αρθρίτιδα, το άσθμα, τον λύκο, τις νεφρικές παθήσεις και τον καρκίνο.Από μελέτες των τελευταίων ετών προκύπτει ότι η ανεπάρκεια των ω-3 λιπαρών οξέων μπορεί να προκαλέσει κατάθλιψη, υπερκινητικότητα, νευρική ανορεξία, ανωμαλίες στο δέρμα και άλλα.

Τα θαυματουργά αυτά λιπαρά οξέα, θα τα βρούμε στα φυτικά έλαια και στους ξηρούς καρπούς. Όμως, η πιο πλούσια πηγή τους είναι τα λιπαρά ψάρια (σκουμπρί, σολομός, αντσούγιες, ρέγκες, πέστροφες, τόνος, σαρδέλες).

Δυστυχώς τα ψάρια ως τρόφιμα δεν είναι πολύ αγαπητά στους περισσότερους, ίσως λόγω μυρωδιάς ή γιατί απαιτούν τον ανάλογο κόπο καθαρίσματος. Για μια υγιεινή και πλήρη όμως διατροφή συστήνεται να καταναλώνουμε ψάρια δύο φορές την εβδομάδα. Παρ’ όλου που δεν είναι όλα τα ψάρια πλούσια σε ω-3, εάν καταναλώνονται συχνά μπορούν να συνεισφέρουν μια σημαντική ποσότητα των λιπών αυτών.

Είναι μεγάλης σημασίας να εντάσσουμε στη διατροφή μας τα ψάρια από μικρή ηλικία, καθώς τα οφέλη της κατανάλωσής τους είναι πολύ σημαντικά για την προάσπιση της υγείας μας. Πέρα από τις ευεργετικές ιδιότητες των ω-3 λιπαρών οξέων που αναφέραμε, τα ψάρια περιέχουν κι άλλα