Sidebar

24
Δευ, Ιουν

Αισθητική διατροφή
Typography

H διαδικασία της γήρανσης συμβαίνει φυσικά σε όλους και δεν υπάρχει, μέχρι στιγμής, τρόπος ώστε να βάλουμε φρένο σε αυτήν.

Μια ακατάλληλη διατροφή όμως μπορεί να επιταχύνει τη διαδικασία της γήρανσης κάνοντας σας να φαίνεστε μεγαλύτεροι από ότι πραγματικά είστε. 

 

Υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός ερευνητικών εργασιών που αποδεικνύουν ότι η μη σωστή διατροφή βάζει το σώμα σας σε φλεγμονώδη κατάσταση. Κακής ποιότητας τρόφιμα όπως τα τρανς και τα κορεσμένα λιπαρά, η ζάχαρη και οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες προκαλούν φλεγμονή.  Σύμφωνα με αρκετούς ερευνητές, η γήρανση είναι στην ουσία μια χρόνια φλεγμονώδης κατάσταση. Η κακή διατροφή οδηγεί στην παραγωγή των λεγόμενων AGEs (τελικά προϊόντα προχωρημένης γλυκοζυλίωσης) τα οποία συνδέονται με μια σειρά από ασθένειες όπως ο σακχαρώδης διαβήτης, οι καρδιοπάθειες και η παχυσαρκία. Μπορούν επίσης να βλάψουν το κολλαγόνο και τις ίνες του δέρματος, κάνοντας σας να φαίνεστε γηραιότεροι.  

Τρόφιμα που πρέπει να περιορίσετε 

Περιορίστε κάποια από τα παρακάτω τρόφιμα ώστε να μείνετε όσο το δυνατόν νέοι, μέσα και έξω.

  1. Πατατάκια και τηγανιτές πατάτες: Πράγματι, ένας συνδυασμός απλών υδατανθράκων (πατάτα) και αμφιβόλου ποιότητας λιπαρών (λάδι τηγανίσματος) εισέρχονται επιθετικά στο σώμα σας προκαλώντας φλεγμονή, δυσλιπιδαιμίες και πρόωρη γήρανση. 
  2. Επεξεργασμένα κρέατα: Λουκάνικα, πεπερόνι, μπέικον, πάριζα και άλλα τέτοιου είδους επεξεργασμένα κρέατα είναι πλούσια σε κορεσμένα λιπαρά, νιτρικά άλατα και συντηρητικά τα οποία συμβάλουν στη φλεγμονώδη διαδικασία. 
  3. Τρανς λιπαρά: Είναι τεχνητά λίπη που κατασκευάστηκαν από τις βιομηχανίες τροφίμων ώστε να μειώσουν το κόστος παρασκευής και να αυξήσουν τη διάρκεια ζωής των τροφίμων. Βρίσκονται παντού, στα βούτυρα, στις μαργαρίνες, στα γλυκά του εμπορίου και στα επεξεργασμένα κρέατα. Φράζουν τις αρτηρίες σας, προκαλούν καρκίνο και φλεγμονή. 
  4. Γλυκά του εμπορίου: Προκαλούν πολλαπλά χτυπήματα στον οργανισμό σας. Περιέχουν τρανς λιπαρά, αρκετή ζάχαρη και μια σειρά συντηρητικών. Οδηγούν στην παραγωγή AGEs τα οποία συνδέονται με τη διαδικασία της γήρανσης και με φλεγμονώδεις καταστάσεις.
  5. Κορεσμένο λίπος: Το κόκκινο κρέας (χοιρινό, μοσχαρίσιο), το βούτυρο, τα επεξεργασμένα κρέατα και τα γλυκά του εμπορίου είναι πλούσια σε κορεσμένα λιπαρά οξέα. Απειλούν τις αρτηρίες σας και προάγουν τις φλεγμονές.

Τρόφιμα που βοηθούν στην επιβράδυνση της διαδικασίας της γήρανσης

Εντάξτε κάποια από τα παρακάτω τρόφιμα στο πρόγραμμα διατροφής σας ώστε να παραμείνετε νέοι και υγιείς:

  1. Υπερτρόφιμα (superfoods): Αν η διατροφή σας δεν είναι και τόσο καλή και δεν μπορείτε να την αλλάξετε τόσο εύκολα τουλάχιστον αγοράστε και συμπεριλάβετε στη διατροφή σας τα superfoods. Είναι μια κατηγορία τροφίμων που για αξιοπερίεργους λόγους η φύση τα προίκισε με απίστευτες ποσότητες θρεπτικών και αντιοξειδωτικών στοιχείων. Σε αυτή την κατηγορία περιλαμβάνονται η σπιρουλίνα, το ιπποφαές, τα μούρα goji, acai και blueberry, η χλωρέλλα, ο βασιλικός πολτός κλπ.   
  2. Ελαιόλαδο: Προσπαθήστε να καταναλώνετε μόνο εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο και κανέναν άλλο τύπο λαδιού. Έχει αντιφλεγμονώδη και αντιοξειδωτικές ιδιότητες και προστατεύει τις αρτηρίες σας.
  3. Όσπρια: Προσπαθήστε να τρώτε τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα όσπρια. Περιέχουν σημαντικές ποσότητες πρωτεϊνών, φυτικών ινών και αντιοξειδωτικών.
  4. Τρόφιμα που περιέχουν καροτενοειδή: Είναι μια μεγάλη κατηγορία φυσικών χρωστικών των φυτών και περιλαμβάνει το λυκοπένιο, το α- και β-κατοτένιο, τη λουτεΐνη, τη ζεαξανθίνη και την κρυπτοξανθίνη. Εμφανίζουν ισχυρές αντικαρκινικές, αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Βρίσκονται στο σπανάκι, στη ντομάτα, στα βερίκοκα, στο γκρέιπφρουτ, στη κόκκινη πιπεριά, στο ροδάκινο, στο κόκκινο λάχανο, στα καρότα, στο αυγό, στο καρπούζι, στο πεπόνι, στα εσπεριδοειδή, στο μπρόκολο και στη γλυκοπατάτα. 
  5. Τρόφιμα που περιέχουν φλαβονοειδή: Πρόκειται για πολυφαινολικές ενώσεις που βρίσκονται μόνο στα φυτά. Έχουν πολλαπλές για την υγεία δράσεις εκ των οποίων είναι και οι αντιγηραντικές. Βρίσκονται στη σοκολάτα, στον καφέ, στο κόκκινο κρασί, στο πράσινο τσάι, στο κρεμμύδι, στο σκόρδο, στα μήλα, στο ρόδι, στο λάχανο, στα φασόλια, στο κουνουπίδι, στο μπρόκολο, στα μη επεξεργασμένα δημητριακά, στο σπανάκι και σε άλλα πολλά τρόφιμα. 
  6. Τρόφιμα που περιέχουν Ω-3 λιπαρά οξέα: Τα συγκεκριμένα λιπαρά έχουν ισχυρές αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και αποτελούν ένα μεγάλο ποσοστό του εγκεφάλου μας. Θα τα βρείτε στο λιναρόσπορο, στο σολομό, στη ρέγκα, στο τόνο και σε άλλα λιπαρά ψάρια. 
  7. Δημητριακά ολικής αλέσεως: Περιέχουν αξιοσέβαστες ποσότητες βιταμινών του συμπλέγματος Β, οι οποίες είναι σημαντικές για το δέρμα και τη λειτουργία του μεταβολισμού. Βρίσκονται στο ψωμί και στα ζυμαρικά ολικής άλεσης, στο καστανό ρύζι, στο πλιγούρι, στη βρώμη και στο κινόα.

Εάν η διατροφή σας περιέχει καθημερινά υγιή λιπαρά, επαρκής ποσότητες πρωτεΐνης, βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και φυτοχημικές ενώσεις όπως τα φλαβονοειδή, το σώμα σας θα είναι ικανό να επιδιορθώσει τυχόν βλάβες των κυττάρων και να παράγει νέα, υγιή κύτταρα. Αν μπείτε στη διαδικασία του να αλλάξετε τη διατροφή σας τα αποτελέσματα στον καθρέπτη θα φανούν εντός 2-4 εβδομάδων.