Sidebar

20
Πεμ, Φεβ

Tips διατροφής
Typography

Βγάλτε το αλάτι από το τραπέζι και κάντε τη ζωή σας λίγο πιο πικάντικη και -κυρίως - πιο υγιεινή συμβουλεύουν οι ειδικοί.

 

Την αξία των μπαχαρικών στη διατροφή υπογραμμίζει η καθηγήτρια της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Tufts, στη Μασαχουσέτη, δρ Johanna Dwyer σε ενημερωτικό δελτίο του Πανεπιστημίου. Όπως τονίζει, για την αλλαγή στις διατροφικές συνήθειες ώστε τα μπαχαρικά να ενταχθούν στην καθημερινότητα των καταναλωτών και να περιοριστεί το αλάτι, απαιτείται η ενημέρωση και σύμπραξη πολλών επαγγελματικών κατηγοριών, από τις βιομηχανίες τροφίμων, ως τους σεφ.

Το Πανεπιστήμιο διεξήγε και έρευνα, σύμφωνα με την οποία τα βότανα και τα μπαχαρικά μπορούν να ωφελήσουν την υγεία και μάλιστα μέσα από πέντε διαφορετικές παραμέτρους.

Καταρχάς, τα μπαχαρικά μπορούν να νοστιμέψουν ένα απλό διαιτητικό ολιγοθερμιδικό πιάτο. Μάλιστα, η μελέτη επικεντρώθηκε και στο κατά πόσο τα μπαχαρικά μπορούν να επηρεάσουν την αποδοχή των καταναλωτών για το υγιεινό φαγητό.

Δεύτερον, μελετήθηκε το κατά πόσον τα μπαχαρικά μπορούν να αντικαταστήσουν το αλάτι. Παλαιότερες μελέτες από το νοσοκομείο Johns Hopkins έδειξαν ότι μπορεί να γίνει κατανάλωση λιγότερου αλατιού, αν το φαγητό νοστιμίσει από βότανα.

Τρίτον, βρέθηκε ότι η χρήση κόκκινου πιπεριού μπορεί να τονώσει το μεταβολισμό και να βοηθήσει στη διαχείριση του βάρους. Τα δεδομένα στηρίχτηκαν σε έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Μάαστριχτ.

Τα μπαχαρικά μπορούν να είναι ωφέλιμα και για την υγεία της καρδιάς, σύμφωνα με προηγούμενες μελέτες. Ειδικά η κανέλα έχει βρεθεί ότι μπορεί να έχει ευεργετική δράση για τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα και για την ευαισθησία στην ινσουλίνη.

Τελικά, μετά από τη σύνθεση όλων αυτών των προηγούμενων ερευνών, η μελέτη του Πανεπιστημίου Tufts προτείνει την αύξηση της κατανάλωσης βοτάνων και μπαχαρικών στη διατροφή.






 

 

Εγγραφείτε δωρεάν στη Συνδρομητική Υπηρεσία Ηλεκτρονικών Μηνυμάτων για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις επιστημονικών άρθρων και προσφορών της ιστοσελίδας.