Sidebar

18
Τρι, Δεκ

Παθολογία
Typography

Θα μπορούσε μια επίσκεψη στον ειδικό παθολόγο, κάνοντας έναν έλεγχο με έξυπνες εξετάσεις, να σώσει τη ζωή μας; Απολύτως.

 

Ανακαλύπτοντας το αν πάσχετε ή όχι από κρυφή φλεγμονή είναι κρίσιμο, διότι σχεδόν κάθε σύγχρονη ασθένεια προκαλείται ή επηρεάζεται από αυτή.

Θα πρέπει να γνωρίζετε εάν το ανοσοποιητικό σας σύστημα έχει την ικανότητα να καταστείλει τη φλεγμονή στο σώμα σας ή έστω να την μειώσει. Καθένας μας είναι υπεύθυνος απέναντι στην ασθένεια και την πρόωρη γήρανση.

Ευτυχώς, με την βοήθεια της προληπτικής ιατρικής μπορούμε να έχουμε άμεση αντιμετώπιση των αιτιών της φλεγμονής και την εκμάθηση πώς να ζήσουμε έναν αντι - φλεγμονώδη τρόπο ζωής, βελτιώνοντας δραματικά την υγεία μας.

Ας επανεξετάσουμε λοιπόν ποιες είναι οι κύριες αιτίες της φλεγμονής και ας δούμε με απλά βήματα-κλειδιά μια απλή προσέγγιση, που θα βοηθήσει να σωπάσουν οι “πυρκαγιές” που φέρνουν το σώμα σας εκτός ελέγχου, χωρίς να το καταλαβαίνετε.

Φλεγμονή: Ο καλός, ο κακός και ο άσχημος.

Ο καθένας που έχει ένα πόνο στο λαιμό, εξάνθημα, κνίδωση ή ένα διάστρεμμα στον αστράγαλο ξέρει για τη φλεγμονή. Αυτά είναι όλα φυσιολογικά συμπτώματα για την κατάλληλη ανταπόκριση του ανοσοποιητικού - αμυντικού συστήματος του οργανισμού σας - στη μόλυνση και το τραύμα.

Αυτό το είδος της φλεγμονής είναι καλό. Το χρειαζόμαστε για να επιβιώσουμε - για να μας βοηθήσει να καθορίσουμε τον φίλο από τον εχθρό.

Το πρόβλημα εμφανίζεται όταν το σύστημα άμυνας ξεμείνει. Αυτό οδηγεί σε κοινές συνθήκες όπως οι αλλεργίες, η ρευματοειδής αρθρίτιδα, οι αυτοάνοσες ασθένειες και το άσθμα. Αυτή είναι η κακή φλεγμονή και αν αφεθεί ανεξέλεγκτη μπορεί να γίνει καταστροφική.

Αυτό που λίγοι άνθρωποι καταλαβαίνουν, είναι ότι όταν τρέχει κρυφά η φλεγμονή είναι η αιτία όλων των χρόνιων ασθενειών που βιώνουμε - συνθήκες, όπως οι καρδιακές παθήσεις, παχυσαρκία, διαβήτης, άνοια, κατάθλιψη, καρκίνος, ακόμη και αυτισμός.

Σε μια μελέτη ενός γενικά «υγιή» πληθυσμού ηλικιωμένων διαπιστώθηκε ότι τα άτομα με τα υψηλότερα επίπεδα της C - αντιδρώσας πρωτεΐνης και της ιντερλευκίνης 6 (δύο δείκτες συστηματικής φλεγμονής) είχαν 260% περισσότερες πιθανότητες να πεθάνουν μέσα στα επόμενα 4 χρόνια.

Η αύξηση των θανάτων οφείλεται σε καρδιαγγειακές και άλλες αιτίες. Μπορούμε να αισθανόμαστε υγιείς, αλλά αν αυτή η φλεγμονή μαίνεται μέσα μας, τότε είμαστε σε δύσκολη θέση.

Το πραγματικό πρόβλημα δεν είναι η απάντησή μας στον  άμεσο τραυματισμό, μόλυνση ή προσβολή. Είναι η χρόνια, υποβόσκουσα φλεγμονή που καταστρέφει σιγά - σιγά τα όργανά μας και έχει την ικανότητα να λειτουργεί άριστα και να μας οδηγεί σε ταχεία γήρανση.

Η λήψη φαρμακευτικής αγωγής, είναι η σωστή προσέγγιση για την αντιμετώπιση του προβλήματος της φλεγμονής;

Όχι.

Πώς να εντοπίσετε τα αίτια της κρυφής φλεγμονής;

Πρώτον, θα πρέπει να προσδιορίσει τα κίνητρα και τις αιτίες της φλεγμονής.

Στη συνέχεια, πρέπει να επαναφέρουμε την φυσική ισορροπία του ανοσοποιητικού συστήματος του σώματος, παρέχοντας τις κατάλληλες συνθήκες για να ευδοκιμήσουν.

Ως γιατρός, η δουλειά μου είναι να βρίσκω αυτούς τους φλεγμονώδεις παράγοντες - μοναδικούς για κάθε άτομο - εξετάζοντας τον τρόπο ζωής, το περιβάλλον, ή τους μολυσματικούς παράγοντες που οδηγούν το ανοσοποιητικό σύστημα εκτός ελέγχου και ευθύνονται για μια σειρά από χρόνιες ασθένειες.

Ευτυχώς, ο κατάλογος των πραγμάτων που προκαλούν φλεγμονή είναι σχετικά μικρός.

Κακή διατροφή - ως επί το πλείστον η ζάχαρη, εξευγενισμένα άλευρα, τα επεξεργασμένα τρόφιμα, και φλεγμονώδη λίπη, όπως trans και κορεσμένα λίπη.

  • Η έλλειψη άσκησης.
  • Στρες.
  • Κρυφές ή χρόνιες μολύνσεις από ιούς , βακτηρίδια, ζυμομύκητες, ή παράσιτα.
  • Κρυφά αλλεργιογόνα από τα τρόφιμα ή το περιβάλλον.
  • Τοξίνες όπως ο υδράργυρος και τα φυτοφάρμακα.
  • Τοξίνες και τα αλλεργιογόνα.

7 βήματα για να ζούμε μια … αντι - φλεγμονώδη ζωή

Έτσι, αφού έχετε καταλάβει τις αιτίες της φλεγμονής στη ζωή σας, πρέπει να απαλλαγείτε οριστικά από αυτή. Αρχικά λοιπόν πρέπει να κρατήσετε έναν ζωντανό αντί - φλεγμονώδη τρόπο ζωής. Αλλά πώς θα το κάνετε αυτό;

Εδώ είναι τι προτείνω. Πρόκειται για ένα αφοπλιστικά απλό, αλλά εξαιρετικά αποτελεσματικό τρόπο για την επίτευξη της μακροβιότητας σας:

Whole Foods: Φάτε ολόκληρα τα τρόφιμα. Ακολουθείστε μια διατροφή βασισμένη σε φυτικές ίνες η οποία είναι αντι -φλεγμονώδης. Αυτό σημαίνει ότι επιλέγουμε μη επεξεργασμένες τροφές, ολόκληρες, νωπές, πραγματικά τρόφιμα, όχι γεμάτα ζάχαρη και τρανς λιπαρά. Επίσης, επιλέγουμε τροφές με ισχυρά αντί - φλεγμονώδη συστατικά που ονομάζονται φυτοθρεπτικά συστατικά.

Υγιή λίπη: Καταναλώστε τροφές που περιέχουν υγιή μονοακόρεστα λίπη όπως ελαιόλαδο, ξηρούς καρπούς και αβοκάντο, και μην ξεχνάτε να καταναλώνετε περισσότερα ωμέγα - 3 λιπαρά.

Τακτική άσκηση: Οι τελευταίες έρευνες συγκλίνουν στο ότι η τακτική άσκηση μειώνει τη φλεγμονή. Επίσης, βελτιώνει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού, ενισχύει το καρδιαγγειακό σύστημα, διορθώνει και αποτρέπει την αντίσταση στην ινσουλίνη και είναι το κλειδί για τη βελτίωση της διάθεσής μας ώστε να ξεπεραστούν οι επιπτώσεις του στρες. Στην πραγματικότητα, η τακτική άσκηση είναι η βάση μιας σειράς αλλαγών που σχετίζονται με τη βελτίωση της υγείας σε όλη σχεδόν την επιστημονική βιβλιογραφία.

Χαλαρώστε: Μάθετε πώς να λειτουργεί το πνευμονογαστρικό νεύρο σας. Αυτό το ισχυρό νεύρο χαλαρώνει όλο το σώμα σας και μειώνει τη φλεγμονή όταν με την πρακτική της γιόγκα ή του διαλογισμού αναπνέετε βαθιά ή ακόμη και όταν κάνετε ένα ζεστό μπάνιο.

Αποφύγετε αλλεργιογόνα: Αν έχετε αλλεργίες τροφίμων, μάθετε σε τι είστε αλλεργικοί και σταματήστε να τρώτε τα τρόφιμα αυτά - γλουτένη και τα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι οι δύο συνήθεις ύποπτοι.

Θεραπεύστε το έντερό σας: Πάρτε προβιοτικά για να βοηθήσετε την πέψη σας και να βελτιώσετε την ισορροπία των υγιών βακτηρίων στο έντερό σας, κάτι που μειώνει τη φλεγμονή.

Συμπλήρωμα: Πάρτε ιχνοστοιχεία συμπληρωμάτων, ιχθυέλαια, βιταμίνη D, τα οποία βοηθούν στη μείωση της φλεγμονής.

Η συνολική αυτή προσέγγιση για την φλεγμονή και την εξισορρόπηση του ανοσοποιητικού συστήματος σας, ακουμπάει τον πυρήνα σε ένα από τα πιο σημαντικά συστήματα του σώματος σας.

Στο μέλλον, οι ειδικότητες των γιατρών δεν θα έχουν πλέον εξειδίκευση όπως στην καρδιολογία, στη νευρολογία ή στην  γαστρεντερολογία, αλλά θα υπάρχει μία εξειδίκευση που θα τα ανατρέπει όλα!

Γράφει: Δρ. Μιχάλης Παπαχαραλάμπους (ειδικός παθολόγος), Ορθοβιοτική Ιατρική.

Πηγή: http://www.healthpress.gr/