Sidebar

23
Κυρ, Σεπ

Άσκηση & Υγεία
Typography

Σύμφωνα με νέα δεδομένα, 30 λεπτά καθημερινής σωματικής άσκησης επιτυγχάνουν το ίδιο ποσοστό απώλειας βάρους  με αυτή των 60 λεπτών.

 

 

Σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε στη Δανία, συμμετείχαν 60 υπέρβαροι αλλά υγιείς άνδρες οι οποίοι ακολούθησαν πρόγραμμα σωματικής άσκησης 30 ή 60 λεπτών την ημέρα για συνολικά 13 εβδομάδες, ενώ φορούσαν μηχάνημα καταγραφής της φυσικής τους δραστηριότητας, των θερμίδων και του καρδιακού ρυθμού. Οι προπονήσεις των συμμετεχόντων είχαν σχεδιαστεί έτσι ώστε να προκαλούν ελαφριά εφίδρωση ενώ η ένταση των ασκήσεων ενισχυόταν 3 φορές την εβδομάδα.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι άνδρες που ασκούνταν 30 λεπτά την ημέρα έχασαν κατά μέσο όρο 4 κιλά σε διάστημα 3 μηνών σε σύγκριση με αυτούς που ασκούνταν 60 λεπτά οι οποίοι έχασαν 1 κιλό λιγότερο, δηλαδή 3 κιλά. Έτσι λοιπόν, φάνηκε πως η άσκηση της 1 ώρας δεν παρέχει επιπρόσθετη απώλεια στο σωματικό βάρος ή λίπος από αυτή των 30 λεπτών.

Η μικρή διαφορά στην απώλεια των κιλών μεταξύ των ανδρών που ακολούθησαν πρόγραμμα άσκησης 30 και 60 λεπτών μπορεί να οφείλεται σε 2 λόγους. Πρώτον, τα 30 λεπτά άσκησης δεν εξάντλησαν την ενέργεια των ασκούμενων και τους άφησαν σωματικά δραστήριους καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.  Δεύτερον, είναι πιθανό οι άνδρες που ασκούνταν 60 λεπτά αντί για 30 να είχαν περισσότερη όρεξη για φαγητό και να έτρωγαν παραπάνω απ’ όσο πρέπει.  

Η συγκεκριμένη έρευνα είναι πολύ σημαντική καθώς τονίζει πως δεν χρειάζονται ώρες και ιδρώτας για να μειώσουμε το σωματικό μας βάρος ή λίπος. 30 λεπτά απλών καθημερινών ασκήσεων που προκαλούν ήπια εφίδρωση είναι ικανά ώστε να φέρουν γρήγορα τα αποτελέσματα που επιθυμούμε.

 

Βιβλιογραφία: M. Rosenkilde, P. L. Auerbach, M. H. Reichkendler, T. Ploug, B. M. Stallknecht, A. Sjodin. Body fat loss and compensatory mechanisms in response to different doses of aerobic exercise - a randomized controlled trial in overweight sedentary malesAJP: Regulatory, Integrative and Comparative Physiology, 2012; DOI: 10.1152/ajpregu.00141.2012