Sidebar

18
Δευ, Ιουν

Διατροφή & Τρόπος Ζωής
Typography

Η ενέργεια που χρειάζεται το σώμα την ώρα που νιώθουμε νύστα στο γραφείο μπορεί να μην βρίσκεται σε ένα φλιτζάνι καφέ, αλλά σε μια χούφτα αμύγδαλα, ένα κεσεδάκι άπαχο γιαούρτι ή λίγο αβοκάντο.

 

Συνήθως ακόμα και οι πιο …χαλκέντεροι εργαζόμενοι νιώθουν να πέφτουν οι ρυθμοί κατά τις 2 με 3 το μεσημέρι και καταφεύγουν στην καφεΐνη. Όπως λένε οι ειδικοί, αυτή η πτώση προκαλείται από την ατονία που γεννά η έλλειψη πρωινού, η πρόσληψη πολλών υδατανθράκων στη διάρκεια της ημέρας, πολλώ δε, μάλλον να έχει προηγηθεί και ελλιπής ύπνος.

Η συμβουλή είναι να αποφύγει κανείς τον καφέ, όπως και ό,τι περιέχει ζάχαρη και να προτιμήσει τροφές που δίνουν ενέργεια και κουράγιο!

Ο καλύτερος συνδυασμός για την απογευματινή υπνηλία είναι οτιδήποτε περιέχει πρωτεΐνη και φυτικές ίνες, δεν έχει λιπαρά και ζάχαρη και δε θα μας επιβαρύνει με περισσότερες από 200 θερμίδες.

Πριν λοιπόν σηκωθείτε από το γραφείο για να γεμίσετε άλλη μια κούπα με καφέ, δείτε τι προτείνει το Κέντρο Ανάπτυξης Παιδιού, του Πανεπιστημίου του Μαϊάμι.

Συμβουλές για να αποφύγετε να …κοιμάστε πάνω από το πληκτρολόγιο

  • μην παραλείπετε το πρωινό
  • τρώτε μια κανονική μερίδα μεσημεριανό: αν φάτε λίγο θα «πέσετε» γιατί δε θα έχετε ενέργεια, αν το παρακάνετε με το φαγητό θα βαρυστομαχιάσετε και θα νυστάξετε
  • να κοιμάστε τουλάχιστον οκτώ ώρες
  • να αποφεύγετε τα γλυκά, τα οποία αυξάνουν τη συγκέντρωση σακχάρου στο αίμα και «ρίχνουν» το σώμα
  • να σηκώνεστε πού και πού να περπατάτε λίγο για να ξεμουδιάζετε
  • να μην τρώτε τροφές με λίπος και αλάτι
  • να γυμνάζεστε για να κρατιέστε σε καλά επίπεδα

Οι τροφές που δίνουν ενέργεια είναι:

Καρύδια και αμύγδαλα

Μια γεμάτη χούφτα αμύγδαλα το πρωί, περίπου 23 κομμάτια, είναι το μυστικό για τόνωση και ενέργεια. Τα αμύγδαλα σταθεροποιούν τα επίπεδα σακχάρου αίματος όλη την ημέρα!

Έχετε μια πιεστική προθεσμία στη δουλειά; Ξυπνήστε το μυαλό και δώστε του μια γερή ώθηση, καταναλώνοντας 12 με 14 μισά καρύδια, τα οποία είναι γεμάτα από τα ευεργετικά λιπαρά Ω-3.

Γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά

Διπλή ωφέλεια έχουν τα γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά όταν νιώθουμε πεσμένοι: αφενός δίνουν ενέργεια άμεσα, αφετέρου, η υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη νικά την πείνα!

Το γιαούρτι είναι μια καλή λύση για πρωινό, μπορεί να ανακατευτεί με βρώμη και να γίνει πλούσιο και ευεργετικό για το πεπτικό σύστημα.

Αβοκάντο και ελαιόλαδο

Το αβοκάντο δεν δίνει μόνο μια …εξωτική νότα στη διατροφή, κάνει και πολύ περισσότερα. Τα μη κορεσμένα έλαια που περιέχει καταπολεμούν την πείνα και δίνουν αίσθηση πληρότητας στο στομάχι. Βοηθάει στη λειτουργία των νεφρών και στη διαχείριση της πίεσης και είναι γεμάτο από βιταμίνη Β, που συντελεί στην παραγωγή νέων κυττάρων.

Αυγά

Όταν λέμε αυγά εννοούμε σφιχτά βρασμένα, τα οποία με μόλις 80 θερμίδες μπορούν να διώξουν την πείνα για ώρες!

Χάρη στην υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη «καλμάρουν» τον πεινασμένο οργανισμό για τρεις τέσσερις ώρες. Αν δεν είναι το… καλύτερό σας σαν γεύση, πασπαλίστε το με πάπρικα, πιπέρι, λίγο αλατάκι και λεμόνι και σίγουρα θα το δείτε με άλλο μάτι!

Blueberries

Σύμφωνα με έρευνες, ένας χυμός από blueberries είναι τόσο τονωτικός όσο ένα καφές. Μια χούφτα blueberries έχουν λίγες θερμίδες και αντιοξειφωτικά οφέλη. Τονώνουν το μυαλό, έχουν θετική επίδραση στην αντιμετώπιση της πνευματικής κόπωσης και βοηθούν τη μνήμη.

Μαύρη σοκολάτα

Η καλύτερη δικαιολογία για να υποκύψετε σε ένα κομμάτι μαύρη σοκολάτα είναι το πόσο καλό κάνει στον κουρασμένο οργανισμό. Απελευθερώνει ενδομορφίνες που βελτιώνουν τη διάθεση και επηρεάζει τη σεροτονίνη, την ορμόνη της ευτυχίας ! Μη φάτε όλη τη σοκολάτα, και με δυο - τρία κομματάκια, ο στόχος επιτυγχάνεται!

Εσπεριδοειδή

Τη στιγμή που ετοιμάζεστε να αποκοιμηθείτε στην καρέκλα του γραφείου, μυρίστε ένα πορτοκάλι. Τα αιθέρια έλαια στη φλούδα θα σας κρατήσουν σε εγρήγορση. Μη μείνετε όμως εκεί, ξεφλουδίστε το και φάτε το. Είναι πολύ καλύτερο από το να καταναλώσετε ένα γλυκό, γιατί περιέχει ίνες που διασπώνται πιο αργά και δίνουν ενέργεια για περισσότερη ώρα.

Ακόμα ένα εσπεριδοειδές με αξιοσημείωτες ιδιότητες είναι το γκρέιπφρουτ, το οποίο μπορεί να σας βοηθήσει να κρατηθείτε σε φόρμα, αν καταναλώνετε μισό πριν το γεύμα.