Η απλή θέα και μόνο σε ένα νόστιμο φαγητό διεγείρει την όρεξη.
Είναι κάτι το οποίο όλοι μας έχουμε αισθανθεί, λίγο ή πολύ, όταν παρατηρούμε ένα λαχταριστό τρόφιμο στη τηλεόραση ή στα διαφημιστικά φυλλάδια των ντελίβερι.
Μια πρόσφατη έρευνα στην οποία συμμετείχαν υγιείς, νεαρής ηλικίας άνδρες τεκμηρίωσε ότι τα επίπεδα της γκρελίνης, μιας ορμόνης που ελέγχει τόσο τη διατροφική συμπεριφορά όσο και τις φυσικές διεργασίες που εμπλέκονται στο μεταβολισμό των τροφίμων, αυξάνονται ως αποτέλεσμα της οπτικής διέγερσης από τις εικόνες των τροφίμων.
Τα αποτελέσματα αυτά δείχνουν ότι πέρα από τους φυσιολογικούς μηχανισμούς που ελέγχουν την πείνα και την όρεξη, οι περιβαλλοντικοί παράγοντες παίζουν σπουδαίο ρόλο στην κατανάλωση των τροφίμων. Ο εγκέφαλος μας, σύμφωνα με την έρευνα, επεξεργάζεται λανθασμένα τα οπτικά ερεθίσματα των τροφίμων και οι φυσικές διεργασίες που ελέγχουν την όρεξη ενεργοποιούνται χωρίς τη θέληση μας. Ο μηχανισμός αυτός μπορεί να παρακινήσει κάποιον να φάει ακόμη και αν είναι χορτάτος.
Έτσι, η κυρίαρχη παρουσία των τροφίμων στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, μέσω των διαφημίσεων ή των δεκάδων εκπομπών μαγειρικής θα μπορούσε ή μπορεί να συμβάλλει στην αύξηση του σωματικού βάρους και στην επιδείνωση του φαινομένου της παχυσαρκίας.
Πηγή: Ghrelin Levels Increase After Pictures Showing, Obesity, 12 Ιανουαρίου 2012