Sidebar

15
Σαβ, Δεκ

Διατροφή & Παθολογικές Καταστάσεις
Typography

Σχεδόν όλοι μας έχουμε ακούσει ότι η κατανάλωση ψαριών είναι ευεργετική για το μυαλό και τη μνήμη μας.

Αλλά γιατί το DHA, ένα ω-3 λιπαρό οξύ που βρίσκεται στα ψάρια, βελτιώνει τη μνήμη μας;

 

Έρευνα που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο επιστημονικό περιοδικό Journal Applied Physiology, Nutrition, and Metabolism, αποκάλυψε πως μια διατροφή πλούσια σε DHA προκαλεί έως και 30% υψηλότερα επίπεδα DHA σε ένα τμήμα του εγκεφάλου που ευθύνεται για τη μνήμη, γνωστό ως ιππόκαμπος, σε σύγκριση με μια ισορροπημένη υγιεινή διατροφή.

Αυτό που ανακάλυψαν οι ερευνητές είναι ότι τα κύτταρα της μνήμης, στη περιοχή του ιππόκαμπου, μπορούν να επικοινωνούν καλύτερα μεταξύ τους και να διαβιβάζουν με υψηλές ταχύτητες διάφορα μηνύματα του εγκεφάλου όταν τα επίπεδα του DHA είναι υψηλά. Αυτό θα μπορούσε να εξηγήσει γιατί βελτιώνεται η μνήμη όταν ακολουθείται μια διατροφή πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα και κυρίως DHA λιπαρά οξέα.

Η συμπλήρωση της διατροφής μας με DHA από την αύξηση της κατανάλωσης λιπαρών ψαριών ή από συμπληρώματα, θα μπορούσε να αποτρέψει τη μείωση των επιπέδων DHA στον εγκέφαλο καθώς γερνάμε και να ενισχύσει τη μνήμη μας.  

Νωρίτερα αυτό το έτος, οι ίδιοι ερευνητές ανακάλυψαν πως το DHA εμποδίζει τη συσσώρευση τοξικών μορίων στο πίσω μέρος του ματιού, κάτι που προκαλεί σταδιακή απώλεια της όρασης σχετιζόμενη με το γήρας.

 

Βιβλιογραφία: Steve Connor, Gustavo Tenorio, Michael Tom Clandinin, Yves Sauv. DHA supplementation enhances high-frequency, stimulation-induced synaptic transmission in mouse hippocampusApplied Physiology, Nutrition, and Metabolism, 20 June 2012 DOI: 10.1139/h2012-062