Sidebar

18
Τρι, Δεκ

Τελευταία άρθρα Σωματικής άσκησης ανά κατηγορία

Grid List

Tips Άσκησης
Typography

Η άσκηση σε γυμναστήριο προτιμάται από πολλούς, όχι μόνο για να καλυτερεύσουν την «εικόνα» τους, αλλά πολλές φορές για την πρόληψη, ακόμη και την υποστηρικτική  αγωγή διάφορων παθήσεων μετά από προτροπή των ιατρών.

 

 

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα άνθρωποι που δεν είχαν πάει ποτέ σε γυμναστήριο στο παρελθόν, να ξεκινούν την άθληση σε μεγαλύτερη ηλικία.

Παρ’ όλες τις συμβουλές των γυμναστών στην αρχή πολλοί  που ξεκινούν άσκηση σε γυμναστήριο κάνουν κάποια λάθη. Τα συχνότερα ακολουθούν παρακάτω:

Άσκηση χωρίς προθέρμανση

Είναι πολύ σημαντικό να προετοιμαστεί το σώμα  για το απαιτητικό πρόγραμμα εκγύμνασης που θα ακολουθήσει. Γι’ αυτό, ξεκινάμε την προπόνηση με τουλάχιστον 5-10 λεπτά αερόβιας άσκησης, προκειμένου να βοηθηθεί η κυκλοφορία του αίματος, να αυξηθεί η θερμοκρασία των μυών και να βελτιωθεί η αναπνοή, αυξάνοντας τον καρδιακό  ρυθμό. Στη συνέχεια καλό είναι να γίνονται ήπιες διατάσεις.

Υπερβολή στην αρχή για γρήγορα αποτελέσματα

Όσοι αγαπούν τη φράση «όσο περισσότερο, τόσο καλύτερα», ας φροντίσουν να κάνουν μία εξαίρεση στην περίπτωση του γυμναστηρίου. Ιδιαίτερα οι αρχάριοι, θα πρέπει να ξεκινήσουν  με μία περίοδο μυϊκής προσαρμογής, προκειμένου το σώμα τους να εξοικειωθεί με τη σωστή τεχνική κάθε άσκησης, επιλέγοντας λίγα κιλά για αρχή. Σταδιακά, αυξάνεται η συχνότητα και η ένταση της προπόνησης,  θέτοντας έναν νέο στόχο κάθε φορά.

Ξεκίνημα με υπερβολικό ενθουσιασμό και γρήγορο χάσιμο του ενδιαφέροντος

Οι άνθρωποι που βαριούνται εύκολα, πρέπει να ανανεώνουν το πρόγραμμα εκγύμνασης συχνά με νέες ασκήσεις. Θα πρέπει να βάζουν μικρούς στόχους και να μην το παρακάνουν στην αρχή πηγαίνοντας καθημερινά στο γυμναστήριο.

Υποτίμηση του παράγοντα σωστή διατροφή

Οποιοδήποτε αποτέλεσμα και να θέλουμε να επιτύχουμε μέσω της άσκησης θα πρέπει να συνοδεύεται και από ένα ανάλογο πρόγραμμα διατροφής.

Ανεπαρκής ενυδάτωση

Το σώμα πρέπει να λαμβάνει αρκετό νερό ώστε να μην κινδυνεύει από αφυδάτωση και κόπωση. Ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, η ανεπαρκής ενυδάτωση μπορεί να οδηγήσει ακόμη και σε τραυματισμούς

Λάθος ντύσιμο

Να προτιμούνται τα υφάσματα που απορροφούν τον ιδρώτα και τον απομακρύνουν από το δέρμα, επιλέγοντας ελαφριά, βαμβακερά και χαλαρά ρούχα. Οι γυναίκες, θα πρέπει να φορούν αθλητικό σουτιέν για το γυμναστήριο, για να εξασφαλίσουν σωστή στήριξη αλλά και άνεση στην προπόνησή τους.

Ολοκλήρωση χωρίς αποθεραπεία

 

Όταν ολοκληρώνεται ένα πρόγραμμα στο γυμναστήριο, οι μύες «σφίγγουν» κι έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να τραυματιστούν. Γι’ αυτό, στο τέλος κάθε προγράμματος θα πρέπει να ενσωματώνονται 5 με 10 λεπτά διατάσεων, για να βοηθήσουν τους μυς να μαλακώσουν και να γίνουν πιο εύκαμπτοι, μειώνοντας έτσι και την πιθανότητα τραυματισμού.