Sidebar

24
Τετ, Απρ

Τρόφιμα & SuperFoods
Typography

Η καθημερινή κατανάλωση 70-75 γραμμαρίων καρύδια την ημέρα βελτιώνει τη ζωτικότητα, την κινητικότητα και τη μορφολογία του σπέρματος σε υγιείς άνδρες ηλικίας 21 έως 35 ετών.

 

 

Περίπου 70 εκατομμύρια ζευγάρια ανά τον κόσμο αντιμετωπίζουν προβλήματα υπογονιμότητας ή στειρότητας, με το 30 έως 50% των περιπτώσεων αυτών να αποδίδονται στον άνδρα. Μελέτες έχουν δείξει ότι η ποιότητα του σπέρματος των ανδρών έχει μειωθεί σημαντικά στις βιομηχανικές χώρες, γεγονός που οφείλεται στη ρύπανση του περιβάλλοντος, στην κακή διατροφή και στις λανθασμένες συνήθειες του τρόπου ζωής.

Ο Δρ. Wendie Robbins και οι συνεργάτες του από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Λος Άντζελες αποφάσισε να διερευνήσει κατά πόσο η αύξηση της κατανάλωσης των πολυακόρεστων λιπαρών οξέων (PUFA), τα οποία είναι κρίσιμα για την ωρίμανση του σπέρματος, θα βελτιώσει την ποιότητα του σπέρματος στους άνδρες που ακολουθούν μια δυτικού τύπου διατροφή.   

Οι καλύτερες πηγές διατροφικών PUFAs σε μια δυτικού τύπου διατροφή περιλαμβάνει τα ψάρια και τα συμπληρώματα ιχθυελαίου, το λιναρόσπορο και τα καρύδια, με τα δύο τελευταία να είναι πλούσιες πηγές α-λινολενικού οξέος (ALA), μια φυσική πηγή φυτικών ωμέγα-3 λιπαρών οξέων.

Στην έρευνα συμμετείχαν 117 άνδρες ηλικίας 21 έως 35 ετών οι οποίοι χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Η πρώτη ομάδα (58 άνδρες) απέφευγε την κατανάλωση καρυδιών και η δεύτερη (59 άνδρες) κατανάλωνε 75 γραμμάρια καρύδια την ημέρα.  Προηγούμενες μελέτες έδειξαν ότι η κατανάλωση 75 γραμμαρίων καρύδια την ημέρα είναι μια δόση με την οποία βελτιώνονται τα επίπεδα των λιπιδίων χωρίς όμως να παρατηρηθεί αύξηση του σωματικού βάρους.

Πριν την έναρξη του πειράματος αναλύθηκαν, με συμβατικές παραμέτρους της ανδρικής γονιμότητας, η συγκέντρωση του σπέρματος, η ζωτικότητα, η κινητικότητα και η μορφολογία των σπερματοζωαρίων καθώς και χρωμοσωμικές ανωμαλίες.

Μετά από 12 εβδομάδες δεν διαπιστώθηκαν σημαντικές αλλαγές στο δείκτη μάζας σώματος, στο σωματικό βάρος ή στο επίπεδο της φυσικής δραστηριότητας μεταξύ των δύο ομάδων. Ωστόσο, οι άνδρες που κατανάλωναν καρύδια είχαν αυξήσει τα επίπεδα των ω-6 και ω-3 λιπαρών οξέων και βελτιώθηκε σημαντικά η ζωτικότητα, η κινητικότητα και η μορφολογία των σπερματοζωαρίων. Επιπλέον, η ομάδα που κατανάλωνε καρύδια παρουσίασε λιγότερες χρωμοσωμικές ανωμαλίες στο σπέρμα τους σε σύγκριση με την πρώτη ομάδα που δεν παρουσίασε αλλαγές.

Αν και αυτή η έρευνα δείχνει ότι η κατανάλωση 75 γραμμαρίων καρύδια την ημέρα μπορεί να επηρεάσει θετικά την ποιότητα του σπέρματος ενός νέου άνδρα, είναι ακόμα άγνωστο αν αυτά τα οφέλη θα ισχύσουν για τους νέους άνδρες με προβλήματα γονιμότητας και κατά πόσο θα οδηγήσουν πράγματι σε αύξηση της γονιμότητας.

Άξια λοιπόν τα καρύδια συμπεριλαμβάνονται στα top αφροδισιακά τρόφιμα. Γιαούρτι με μέλι και καρύδια… τώρα!!

Πηγή: Robbins WA, Xun L, FitzGerald LZ, Esguerra S, Henning SM, Carpenter CL. Walnuts improve semen quality in men consuming a Western-style diet: randomized control dietary intervention trial. Biol Reprod 2012; (in press). Published online ahead of print 15 August 2012; DOI 10.1095/biolreprod.112.101634.
Society for the Study of Reproduction