Sidebar

18
Κυρ, Νοε

Τρόφιμα & SuperFoods
Typography

 Η μπύρα παρασκευάζεται από φυσικές πρώτες ύλες όπως είναι το νερό, η μαγιά, ο λυκίσκος και τα δημητριακά.

 

 

Κατά αυτόν τον τρόπο πολλά από τα ωφέλημα συστατικά των πρώτων υλών περνούν μέσα στο αλκοολούχο αυτό ποτό. Γενικά, θα πρέπει να τονίσουμε ότι εκτός από τη μπύρα και το κρασί, ελάχιστα άλλα αλκοολούχα ποτά προσφέρουν θρεπτικά συστατικά στον οργανισμό μας.

Η μπύρα περιέχει μικρές ποσότητες βιταμινών της ομάδας Β λόγω της μαγιάς και των δημητριακών. Συγκεκριμένα, συναντάμε τη βιταμίνη Β6 η οποία είναι απαραίτητη για τη λειτουργία του νευρικού συστήματος και των κυττάρων και την παραγωγή ενέργειας. Μια άλλη σημαντική βιταμίνη που βρίσκουμε στη μπύρα είναι η νιασίνη η οποία εμπλέκεται στη μετατροπή της τροφής σε ενέργεια. Σε ισόποσες ή μικρότερες συγκεντρώσεις υπάρχουν οι βιταμίνες Β1, Β2, Β12, το παντοθενικό και φολικό οξύ.

Τα μέταλλα και τα ιχνοστοιχεία που συναντούμε στη μπύρα είναι το ασβέστιο που είναι σημαντικό για την υγεία των οστών, το μαγνήσιο που είναι σημαντικό για  τη λειτουργία των νεύρων και των μυών, το κάλιο που συμμετέχει στην ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης, το σελήνιο που αποτελεί ισχυρό αντιοξειδωτικό, το χαλκό που βελτιώνει την υγεία των μαλλιών και το φώσφορο που βοηθά στην όραση.

Πέρα από τις βιταμίνες και τα μεταλλικά στοιχεία όμως, η μπύρα περιέχει και σημαντικές αντιοξειδωτικές ουσίες που ονομάζονται φλαβονοειδή λόγω του λυκίσκου που προστίθεται στη μπύρα. Τα φλαβονοειδή έχουν μελετηθεί πολύ καλά από τους ερευνητές. Συγκεκριμένα, έχει διαπιστωθεί ότι προσφέρουν αντιοξειδωτική προστασία καθώς απενεργοποιούν τις καταστροφικές ελεύθερες ρίζες και έχουν αντικαρκινικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.

Έχω ακούσει ότι η μπύρα παχαίνει και προκαλεί κοιλίτσα, ισχύει?

Η μπύρα δεν περιέχει λίπος, παρέχει ελάχιστους υδατάνθρακες και οι περισσότερες θερμίδες προέρχονται από το αλκοόλ. Αυτό που δεν πρέπει να ξεχνάμε είναι ότι δεν παχαίνουμε με την επιλογή ενός ποτού ή φαγητού αλλά εάν το σύνολο των θερμίδων που προσλαμβάνουμε καθημερινά ξεπερνάει τις πραγματικές μας ανάγκες. Μία- δύο μπυρίτσες δεν επηρεάζουν τα κιλά μας δεδομένου ότι το σύνολο της διατροφής μας είναι ισορροπημένο.

Στη περίπτωση που θα κάνετε την υπερβολή, δηλαδή εάν συνοδέψετε τις μπύρες με φαγητό, προτιμείστε ξηρούς καρπούς και σπόρια αντί για πατατάκια, γαριδάκια και άλλου τέτοιου είδους τρόφιμα.  Αν πάλι παραγγείλετε φαγητό από έξω προτιμείστε την πίτσα μιας και λόγω της σύστασης της (περιέχει ντομάτα, πιπεριά, μανιτάρια, μπαχαρικά) είναι πολύ καλύτερη επιλογή από τα σάντουιτς!!

Σε γενικές γραμμές και όσον αφορά τα αλκοολούχα ποτά, έχει βρεθεί ότι η μετρημένη και σοφή κατανάλωση τους προσφέρει θετικές επιδράσεις στην υγεία μας όπως η μείωση του κινδύνου για καρδιαγγειακά νοσήματα και διαβήτη. Αντίθετα η καθημερινή και μη ισορροπημένη κατανάλωση αλκοόλ οδηγεί σε δυσμενείς επιπτώσεις για την υγεία μας.

Τέλος, όσον αφορά τις θερμίδες της μπύρας, αυτές διαφέρουν ανάλογα με το ποσότητα του αλκοόλ που περιέχουν και τον τύπο τους (μαύρη, ξανθιά κλπ). Σε γενικές γραμμές όμως 1 κουτάκι μπύρας (330 ml) προσφέρει περίπου 100-150 θερμίδες.