Sidebar

19
Κυρ, Νοε

Tips διατροφής
Typography

Το στρες αποτελεί φυσιολογική αντίδραση για την αντιμετώπιση απρόσμενων ή αντίξοων καταστάσεων. Για πολλούς ανθρώπους, αν όχι για όλους μας, αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της καθημερινότητας.

Όταν εκδηλώνεται σε μικρή ποσότητα και με μικρή διάρκεια, το άγχος μπορεί να αποβεί δημιουργικό, ωθώντας μας να ολοκληρώσουμε με επιτυχία ένα έργο ή επιταχύνοντας την εύρεση λύσης σε ένα πρόβλημα. Ωστόσο, όταν τα επίπεδα του άγχους αυξάνονται σημαντικά, διαταράσσεται η ομαλή λειτουργία του οργανισμού μας.

Κορτιζόλη και διατροφή

Η κορτιζόλη είναι η ορμόνη του στρες. Για να επιτευχθεί η μείωση των επιπέδων της κορτιζόλης και η διατήρησή της σε φυσιολογικά επίπεδα, είναι σημαντικό να αλλάξετε προς το καλύτερο τις διατροφικές σας συνήθειες. Αγκαλιάστε τη ζωή ακολουθώντας μια υγιεινή διατροφή και δίνοντας προτεραιότητα στις αγχολυτικές τροφές! Ξεκινάμε;

Πείτε από σήμερα κιόλας «ναι»:

Στα φυσικά και βιολογικά τρόφιμα

Είναι σημαντικό να μειώσετε και, ακόμα καλύτερα, να αποκλείσετε εντελώς από το διαιτολόγιό σας τις βιομηχανοποιημένες τροφές και τα έτοιμα φαγητά.Επιλέξτε φρέσκα και εποχικά φρούτα και λαχανικά από τους μικρούς παραγωγούς, τη λαϊκή αγορά και το μανάβικο της γειτονιάς.Εκτός από νοστιμότερα, τα βιολογικά προϊόντα είναι πιο πλούσια από τα συμβατικά καλλιεργούμενα τρόφιμα σε διάφορες βιταμίνες και μέταλλα, όπως η βιταμίνη C, ο σίδηρος, το μαγνήσιο και ο φώσφορος, που βοηθούν στην ανακούφιση από το στρες.

Στις τροφές πλούσιες σε τρυπτοφάνη

Όταν καταναλώνουμε τροφές που περιέχουν το αμινοξύ τρυπτοφάνη, ο εγκέφαλος παράγει τις αποκαλούμενες «ορμόνες τις ευτυχίας». Μία εξ’αυτών είναι και η σεροτονίνη, ή αλλιώς τοφυσικό ηρεμιστικό του νου. Τροφές όπως οι μπανάνες, οι ξηροί καρποί, το σουσάμι, το τυρί, το γάλα, η σόγια, η βρώμη, οι λιναρόσποροι, τα σπαράγγια, το τοφού και τα πουλερικά έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε τρυπτοφάνη. Η συχνή λήψη των τροφών αυτών μπορεί επομένως να δράσει θετικά κατευνάζοντας τη νευρική υπερένταση και προκαλώντας ευθυμία. Μάλιστα, μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση τροφών με υψηλή περιεκτικότητα τρυπτοφάνης βοηθά στη θεραπεία διαταραχών διάθεσης όπως η κατάθλιψη.

Στις τροφές πλούσιες σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β

Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β έχουν εξισορροπητική δράση στο νευρικό σύστημα και διαδραματίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στη γνωσιακή και εγκεφαλική λειτουργία. Χρησιμοποιούνται ως συμπαράγοντες στη σύνθεση νευροδιαβιβαστών όπως η σεροτονίνη, μια από τις κύριες ορμόνες της χαράς και της καλής διάθεσης. Πλούσιες πηγές είναι, μεταξύ άλλων, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα όσπρια, το αβοκάντο,ο αρακάς, τα δημητριακά ολικής άλεσης,τα πουλερικά, τα ψάρια, το κόκκινο κρέας, τα γαλακτοκομικά και τα αβγά.

Στις τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο

Τροφές όπωςτο σπανάκι, τα δημητριακά ολικής άλεσης και οι ξηροί καρποί είναι πλούσιες σε μαγνήσιο.Με τη λήψη μαγνησίου,η ορμόνη της κορτιζόλης διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα, γεγονός που συμβάλλει στην καταπολέμηση του άγχους που αυτή προκαλεί. Τομαγνήσιοκαι οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β, καθώς και τα ω-3 λιπαρά οξέα που υπάρχουν στα λιπαρά ψάρια (σολομός, σαρδέλα, ρέγκα, σκουμπρί, φρέσκος τόνος), συνιστούν ασπίδα κατά του στρες, του άγχους και της κατάθλιψης.

Για καλύτερα αποτελέσματα είναι σημαντικό να υιοθετήσετε έναν ισορροπημένο τρόπο ζωής και κυρίως να μην αποθαρρύνεστε. Η μείωση του άγχους και η γενικότερη βελτίωση της ποιότητας ζωής επέρχονται σταδιακά. Εντάξτε στην καθημερινότητά σας τη σωματική άσκηση και την υγιεινή διατροφή, μειώστε την ποσότητα καφεΐνης, καπνού και αλκοόλ, πίνετε άφθονο νερό και φροντίστε να έχετε επαρκή και όσο το δυνατόν πιο ξεκούραστο ύπνο.Τέλος, ας μην ξεχνάμε και τις εναλλακτικές τεχνικές χαλάρωσης, όπως η γιόγκα, ο διαλογισμός ή οι ασκήσεις αναπνοής, οι οποίες μπορούν να σας βοηθήσουν να αποβάλλετε το διανοητικό, συναισθηματικό και σωματικό στρες.