Sidebar

18
Δευ, Ιουν

Παθολογία
Typography

Η σωματική άσκηση, η διακοπή του καπνίσματος, η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ και η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών μπορούν να μας προστατέψουν από τις χρόνιες ασθένειες και να προσθέσουν χρόνια στη ζωή μας.

 

Οι ερευνητές της συγκεκριμένης μελέτης παρακολούθησαν 5.100 υγιείς άνδρες και γυναίκες, ηλικίας από 42 έως 63 ετών, για 16 χρόνια. Κατά την περίοδο αυτή, περίπου 550 συμμετέχοντες έχασαν τη ζωή τους, 950 είχαν μια επιτυχημένη γήρανση και τα υπόλοιπα άτομα είχαν μια φυσιολογική γήρανση.

Η επιτυχημένη γήρανση ορίστηκε ως η διατήρηση της καλής κινητικότητας, της ικανότητας σκέψης και μνήμης, της λειτουργίας των πνευμόνων και τέλος η απουσία χρόνιων νοσημάτων όπως διαβήτης, καρκίνος και καρδιακές παθήσεις, σε ηλικία 60 ετών και άνω.

Οι άνθρωποι που είχαν μια φυσιολογική γήρανση είχαν μια ή περισσότερες χρόνιες ασθένειες και/ή μειωμένη κινητικότητα και πνευματική λειτουργία.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι αυτοί που ακολουθούσαν τις 4 υγιεινές συνήθειες κατά τη διάρκεια της μέσης ηλικίας τους -δεν κάπνιζαν, ασκούνταν τακτικά και κατανάλωναν φρούτα, λαχανικά και μέτρια ποσότητα αλκοόλ σε καθημερινή βάση- συσχετίστηκαν με μεγαλύτερη πιθανότητα για μια επιτυχημένη γήρανση.

Επιπλέον, οι άνθρωποι που είχαν μια επιτυχημένη γήρανση ήταν πιο πιθανό να είναι παντρεμένοι και να είχαν ένα υψηλό μορφωτικό επίπεδο.

Η μελέτη τονίζει την αθροιστική επίδραση των υγιών συμπεριφορών και τη σχέση τους με τη γήρανση. Όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός των υγιών συμπεριφορών, τόσο μεγαλύτερο είναι το όφελος για την υγεία μας.

 

ΠηγήCanadian Medical Association Journal, news release, Oct. 22, 2012