Sidebar

18
Τρι, Ιουν

Τελευταία άρθρα Σωματικής άσκησης ανά κατηγορία

Grid List

Προπονητική
Typography

Το Personal Training όσο και αν φαίνεται περίεργο έχει τις ρίζες του στην εποχή του Περικλή.

Από τότε η κάθε οικογένεια είχε τον δικό της "παιδοτρίβη", ο οποίος ασχολιόταν με την φυσική κατάσταση του κάθε παιδιού ξεχωριστά.

Σήμερα, αρκετούς αιώνες μετά, βλέπουμε ολοένα και περισσότερο κόσμο να έχει προσλάβει τον δικό του, προσωπικό γυμναστή.

 

Η "μόδα" ξεκίνησε από την Αμερική, όπου και το επάγγελμα γνωρίζει την μεγαλύτερη άνθηση, για να φτάσει σιγά σιγά και στην Ελλάδα, όπου τα τελευταία τέσσερα με πέντε χρόνια έχει γίνει αρκετά δημοφιλής.

O σύγχρονος άνθρωπος αφιερώνει πολλές ώρες στην προσωπική του εργασία, γεγονός που δεν του αφήνει πολλά περιθώρια για σωματική άσκηση. Οι λιγοστές λοιπόν ώρες που με κόπο εξοικονομούνται για άθληση πρέπει να έχουν την μέγιστη δυνατή ωφέλεια για το αθλούμενο. Η αλήθεια είναι ότι στα περισσότερα πλέον γυμναστήρια οι ώρες αιχμής είναι ένας πραγματικός εφιάλτης, τόσο για τους γυμναστές οι οποίοι δεν προφταίνουν να επιβλέψουν όλο τον κόσμο, όσο και για τους πελάτες οι οποίοι περιμένουν αρκετή ώρα για να χρησιμοποιήσουν τα όργανα. H επιθυμία λοιπόν να γυμναστείτε εκεί που αυτοί θέλετε εσείς, μόνοι ή με την παρέα σας ή σε μια μικρή ομάδα, μετατράπηκε σε προσωπική προπόνηση ή αλλιώς personal training.

Τι είναι το Personal Training;

To Personal Training είναι ένα ιδιαίτερο μάθημα εξατομικευμένης εκγύμνασης με τον προσωπικό γυμναστή της επιλογής σας. O γυμναστής σχεδιάζει κάθε στάδιο της προπόνησής σας και σας εμπνέει με ένα στοχευμένο προπονητικό μάθημα προσαρμοσμένο στις δικές σας προσωπικές ανάγκες και στόχους. Στόχος του personal training είναι η αποτελεσματική και ποιοτική εκγύμνασή , ανεξάρτητα από το επίπεδο της φυσικής κατάστασης. Η συγκεκριμένη μέθοδος εκγύμνασης έχει πλέον και μικρά ομαδικά προγράμματα όπου συμμετέχουν φίλες ή φίλοι και χωρίς απαραίτητα να έχουν και το ίδιο επίπεδο φυσικής κατάστασης.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει ασκήσεις με βάρη, λάστιχα ή και σκέτο το βάρος του ανθρωπίνου σώματος, yoga ή pilates και μπορεί να γίνει οπουδήποτε με ή και χωρίς εξοπλισμό. Διαχωρίζεται σε indoor (εσωτερικού χώρου) και outdoor (εξωτερικού χώρου) και μπορεί να πραγματοποιηθεί σε σπίτι, σε ειδικό studio,ή ακόμα και στην ύπαιθρο. Ο εξοπλισμός μπορεί να είναι είτε δύο καρέκλες τοποθετημένες αντικριστά, είτε ένα στρώμα στο δάπεδο, ένας καναπές ή και κάποιο βαράκι ή ειδικό λάστιχο.

Είναι κατάλληλο για:

• Κάποιον που θέλει να βελτιώσει την σωματική εικόνα του, μέσω της απώλειας βάρους, της αύξηση της δύναμης, της βελτίωση της ευλυγισίας, της βελτίωσης της καρδιαγγειακής λειτουργίας ή οποιοδήποτε συνδυασμό των παραπάνω.

• Για γυναίκες με προβλήματα οστεοπόρωσης, όπου έχουμε μεγάλη μείωση της οστικής πυκνότητας. Και αυτό συνεπάγεται αλλοιώσεις στην σπονδυλική στήλη. Με ειδικό ασκησιολογιο προλαμβάνονται οι αλλοιώσεις και διορθώνονται οι δυσλειτουργίες

• Για παιδιά (5-12 ετών) για την σωστή ενδυνάμωση όλου του κορμού και για την εκμάθηση της σωστής στάσης του σώματος κατά τη διάρκεια της παραμονής στο θρανίο-σχολείο.

• Για κάποιον που βρίσκεται στη φάση της αποκατάστασης από κάποιο τραυματισμό, για να κερδίσει τη καλύτερη δυνατή αποκατάσταση-επανένταξη του τραυματισμένου του μέλους.

• Για μία γυναίκα που βρίσκεται σε περίοδο εγκυμοσύνης, για να διατηρήσει ένα καλό επίπεδο φυσικής κατάστασης και να ελέγξει το βάρος της κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Όπως επίσης και για να επαναφέρει το σώμα της σε αρχικά επίπεδα και σε σύντομο χρονικό διάστημα μετά την εγκυμοσύνη

• Για έναν άνθρωπο με «ιδιαίτερα χαρακτηριστικά» στην υγεία του, όπως αυξημένη χοληστερίνη, υψηλή πίεση, σάκχαρο, προβλήματα με την καρδιά πρόσφατη εγχείρηση, παχύσαρκο ή υπέρβαρο κ.τ.λ., για τον έλεγχο, τη σταθεροποίηση και τη σταδιακή βελτίωση της υγείας του, αλλά και για τη βελτίωση της σωματικής κι εμφανισιακής του κατάστασης, και απώτερο σκοπό την αλλαγή της ψυχολογίας του...

• Για έναν επαγγελματία αθλητή, όταν βρίσκετε στη φάσης της προετοιμασίας ή στη φάση της γενικής φυσικής κατάστασης, ώστε να είναι έτοιμος στο μέγιστο βαθμό στην αγωνιστική περίοδο

• Για κάποιον που θέλει να ασχοληθεί με την δραστηριότητα που τον ευχαριστεί, έχοντας π.χ. τον προσωπικό του γυμναστή, ως πηγή κινήτρου, ενθάρρυνσης, προτύπου και φίλου

Ο Personal Trainer είναι εξειδικευμένος γυμναστής, που σε βοηθάει να γυμναστείς σωστά και αποτελεσματικά με τη μέθοδο 1:1.

Επιμελείται και προγραμματίζει το προσωπικά για εσένα μελετημένο πρόγραμμα άσκησης ή θεραπείας σου, πάντα σύμφωνα με τους στόχους που έχεις προκαθορίσει μαζί του.

Σε παροτρύνει, σε στηρίζει συνεχώς και σου μαθαίνει τα μυστικά της άθλησης, της διατροφής και της υγιής εμφάνισης.

Τι πλεονεκτήματα προσφέρει;

● O έμπειρος και κατάλληλα εκπαιδευμένος προσωπικός γυμναστής θα σας βοηθήσει να ξεκινήσετε αλλά και να συνεχίσετε με ασφάλεια ένα αποτελεσματικό πρόγραμμα γυμναστικής.

● Θα ασχοληθεί αποκλειστικά με εσάς, θα κατανοήσει τις ανάγκες σας και θα σας βοηθήσει να πετύχετε πιο εύκολα τους στόχους σας.

● Θα σας ενθαρρύνει, θα σας κινητοποιήσει (γενικά, όταν δεν έχετε διάθεση για γυμναστική, αλλά και για συγκεκριμένες ασκήσεις) και θα σας ενημερώσει για τα οφέλη της γυμναστικής που προκρίνει.

● Θα σας βοηθήσει να «χωρέσετε» τη γυμναστική στο εβδομαδιαίο σας πρόγραμμα και να αντλήσετε τα μεγαλύτερα δυνατά οφέλη.

● Το ραντεβού με τον προσωπικό σας γυμναστή λειτουργεί ως ένα είδος δέσμευσης, οπότε υπάρχουν περισσότερες πιθανότητες να το τηρείτε και ταυτόχρονα να συνεχίσετε το πρόγραμμά σας για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

● Θα προσαρμόζει τις ασκήσεις σύμφωνα με τη δική σας φυσική κατάσταση και έτσι θα γυμνάζεστε αποτελεσματικότερα.

● Θα αλλάζει το πρόγραμμα, κάνοντάς το πιο ενδιαφέρον ή τουλάχιστον λιγότερο βαρετό.

● Θα σας επιτηρεί ο ίδιος, παρέχοντάς σας τη βεβαιότητα ότι εκτελείτε τις ασκήσεις σωστά, με μεγαλύτερη ασφάλεια και αποτελεσματικότητα.

Τα αποτελέσματα

Με την προϋπόθεση ότι γίνεται μια σωστή προπόνηση όσον αφορά στην συχνότητα και την διάρκεια και ότι ο αθλούμενος θα προσέχει την διατροφή του και θα έχει υιοθετήσει μία στάση ζωής, με την προπόνηση σαν βασικό κομμάτι της, τότε θα δει ορατά αποτελέσματα σε δύο με τρεις μήνες.

Κόστος

Πολλοί θεωρούν το personal training ότι είναι ακριβό το και δεν το ζητάνε. Δεν είναι ιδιαίτερα ακριβό σήμερα όπως και δεν είναι μια ακριβή υπηρεσία, εφόσον προσφέρει αυτά που πρέπει να προσφέρει: δηλαδή θωράκιση της υγείας.

Η προσωπική γυμναστική δεν είναι πλέον προνόμιο των πλουσίων και διασήμων αλλά όλου του κόσμου. Καθένας μπορεί να γυμναστεί στο χώρο του, μόνος του ή με κάποιο φίλο/φίλη, σε πολύ προσιτές τιμές, έχοντας την προσωπική επίβλεψη και καθοδήγηση που αξίζει σε όλους μας.

Γράφει: Tζιλίνη Λιάνα

Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής

Personal Trainer- fitness instructor

Πηγή: http://www.athlisis.gr/