Sidebar

07
Σαβ, Δεκ

Αισθητική διατροφή
Typography

Το καλοκαίρι έφτασε και κάθε γυναίκα στο άκουσμα της λέξης «κυτταρίτιδα» τρομάζει.

  Η κυτταρίτιδα είναι ένας δημοφιλής όρος που περιγράφει την κατανομή του λίπους κάτω από το δέρμα. Εμφανίζεται ως λακκάκια ή αλλιώς ως όψη φλοιού πορτοκαλιού που οφείλονται σε διαρθρωτικές αλλαγές  κάτω από το επιφανειακό στρώμα του δέρματος. Η κυτταρίτιδα είναι μία απολύτως φυσιολογική και ακίνδυνη κατάσταση αλλά όχι και καλαίσθητη.

 

Για την εμφάνισή της συνήθως οφείλονται η κακή κυκλοφορία του αίματος, η έντονη διόγκωση των λιποκυττάρων και η μειωμένη ελαστικότητα των ινών του συνδετικού ιστού.

Οι περισσότερες γυναίκες, ανεξαρτήτως φυλής,  καθώς γερνούν, εμφανίζουν κυτταρίτιδα. Σύμφωνα με ορισμένες μελέτες, το 95% των γυναικών άνω των 30 ετών αναπτύσσουν κάποια μορφή κυτταρίτιδας  στο σώμα τους.

Τα αίτια της εμφάνισης της κυρίως είναι η καθιστική ζωή, η μειωμένη φυσική δραστηριότητα, η κληρονομικότητα, ορμονικοί παράγοντες, γενετικοί παράγοντες, το κάπνισμα, η κατανάλωση αλκοόλ, η παχυσαρκία και η κακή διατροφή.

Η κυτταρίτιδα μπορεί να εμφανιστεί σε όλο το σώμα αλλά τα πιο συνηθισμένα σημεία είναι: οι γλουτοί, οι μηροί, οι γάμπες, η κοιλιά και το εσωτερικό των μπράτσων.

Οι τροφές και οι συνήθειες που θα πρέπει να περιορίσουμε για να αντιμετωπίσουμε την κυτταρίτιδα είναι:

  • Το αλάτι διότι προκαλεί κατακράτηση υγρών. Έτσι, θα πρέπει να περιορίσουμε την κατανάλωση αλατιού στο φαγητό αλλά και τροφές όπως κονσέρβες, παστά τρόφιμα, πατατάκια, διάφορες σος καθώς και τα φαγητά των fast food.
  • Τα λιπαρά τρόφιμα και ιδιαίτερα τα κορεσμένα λιπαρά όπως είναι τα τηγανητά, οι κρέμες γάλακτος και τα λιπαρά κρέατα. Επίσης, πρέπει να αποφεύγεται η κατανάλωση αλλαντικών, αυγών και πλήρη γαλακτοκομικών.
  • Τα γλυκά και γενικά η ζάχαρη.
  • Το αλκοόλ γιατί προκαλεί αφυδάτωση.
  • Το κάπνισμα

Οι τροφές που θα πρέπει να εντάξουμε στην καθημερινότητα μας είναι:

  • Νερό: Πίνετε άφθονο νερό για να διατηρείτε το δέρμα σας καλά ενυδατωμένο.
  • Φρούτα και λαχανικά (τουλάχιστον 5 μερίδες ημερησίως) κυρίως ωμά. Προτιμήστε φρούτα και λαχανικά που είναι πλούσια σε βιταμίνη C, καθώς, διεγείρει την ανάπτυξη του κολλαγόνου (πορτοκάλι, ρόδι, φράουλες, ακτινίδιο, κουνουπίδι, ραπανάκι, μπρόκολο). Επιπλέον, μερικές καλές τροφές για να συμπεριλάβετε στη διατροφή σας είναι τα μήλα, τα βατόμουρα,  οι μπανάνες, τα καρότα, οι ντομάτες και τα αγγούρια).
  • Άπαχα Γαλακτοκομικά: Εκτός των γνωστών ιδιοτήτων του ασβεστίου, τελευταίες μελέτες δείχνουν ότι βοηθάει στην αντιμετώπιση και πρόληψη της παχυσαρκίας αλλά και στη μείωση του όγκου των λιποκυττάρων στην εκάστοτε περιοχή εμφάνισης.
  • Άπαχο Κρέας: Διατροφικές πηγέςόπως τα λευκά ψάρια, τα λιπαρά ψάρια με ω-3 και ω-6 λιπαρά οξέα (σαρδέλα, σολομός, σκουμπρί), τα ασπράδια αυγού, το στήθος γαλοπούλας και το στήθος κοτόπουλου.
  • Πράσινο τσάι: Περιέχει αντιοξειδωτικές ουσίες, τις κατεχίνες, οι οποίες φαίνεται ότι συμβάλλουν σημαντικά στην διατήρηση της καλής υγείας του δέρματος και των ιστών. Μελέτες δείχνουν ότι μπορούν να συμβάλλουν σημαντικά στην αντιμετώπιση της κυτταρίτιδας γιατί προστατεύουν τα αγγεία από την καταστρεπτική δράση των ελεύθερων ριζών. Επιπλέον, προκαλούν διαστολή των αγγείων με αποτέλεσμα την καλύτερη αιμάτωση των λιποκυττάρων και απέκκριση των άχρηστων ουσιών που συσσωρεύονται στη περιοχή δημιουργώντας την όψη φλοιού πορτοκαλιού.

 

Όλα τα παραπάνω λοιπόν μπορούν να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση της κυτταρίτιδας. Μην ξεχνάτε όμως ότι μόνο η διατροφή δεν αρκεί αλλά πρέπει να συνδυαστεί με άσκηση για καλύτερα αποτελέσματα. Ξεκινήστε σήμερα κιόλας!