Sidebar

20
Τετ, Μαρ

Αυτοεκτίμηση & Αυτογνωσία
Typography

Μία εβδομάδα είναι αρκετή για να αλλάξει τη ζωή σου.

Ακολούθησε πιστά τις 9 παρακάτω οδηγίες και δες τη διάθεση σου να αλλάζει. Βάλε στην καθημερινότητα σου, ξεκινώντας από σήμερα κιόλας, τα 9 βήματα που ακολουθούν και δες τη ζωτικότητα σου να βελτιώνεται!

 

1. Διάλλειμμα σημαίνει μάθηση. Οι έρευνες δείχνουν πως μετά από μία απαιτητική δουλειά ή μετά από μία διαδικασία όπου ήμασταν πλήρως συγκεντρωμένοι, ο εγκέφαλος μας χρειάζεται ένα διάλλιεμμα για να αποθηκεύσει, κατηγοριοποιήσει και επεξεργαστεί αποτελεσματικότερα τις πληροφορίες που του δώσαμε. Τα όσα μάθαμε από τη διαδικασία αυτή δηλαδή. Το διάλλειμμα αυτό χρειάζεται να περιλαμβάνει μία άλλη καθημερινή δραστηριότητα (π.χ. πλύσιμο πιάτων, μία χαλαρή βόλτα, τακτοποίηση του γραφείου κ.τ.λ.) και χαλαρές σκέψεις μακριά από το αντικείμενο που ασχολούμασταν πριν.

2. Η άσκηση ενώνει τη ψηχή με το σώμα. Φαίνεται πως η πειθαρχία της άσκησης βοηθάει στον συναισθηματικό και πνευματικό αυτοέλεγχο, αλλά και στην αυτορύθμιση της συμπεριφοράς μας και δράσης μας. Η άσκηση μας φέρνει σε επαφή με τη ψηχή μας!

3. Αναζήτησε την άποψη ενός τρίτου, μετά από ένα καβγά ή διαφωνία. Κι όχι δεν εννοώ να ψάξεις να βρεις κάποιον που να σου δώσει δίκιο. Όχι στο να ψάξεις να βρεις υποστηρικτές ή συμμάχους. Όχι στο να βρεις κάποιον που να επιβεβαιώσει το πόσο δίκιο είχες. Αναζήτησε έναν άνθρωπο έμπιστο, αξιόπιστο κι ειλικρινή που θα σου πει την αλήθεια. Χρειάζεται να ακούσεις μία αντικειμενική άποψη για να δεις τα πράγματα και από μία άλλη πλευρά, για να δεις τα πράγματα και από τη θέση του παρατηρητή.

4. Απόλαυσε το φαγητό σου. Πολύ συχνά δε δίνουμε σημασία στο τι τρώμε ή στο πόσο τρώμε. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη μη υγιεινή διατροφή και τις όποιες επιπλοκές αυτή επιφέρει μακροπρόθεσμα. Αντιμετώπισε το φαγητό σου με ευγνωμοσύνη και συγκεντρώσου σε αυτό το συναίσθημα. Απόλαυσε το!


5. Προσφέρσου! Πρόσφερε τη βοήθεια σου σε κάποιον. Σε συνάδελφο, σε συγγενή, σε φίλο, στο σύντροφο σου, σε γείτονα, σε έναν άγνωστο. Βάλε στόχο μία φορά την εβδομάδα να βοηθήσεις, διευκολύνεις, δώσεις οδηγίες ή ενθάρρυνση σε κάποιον. Αν το βάλεις στόχο θα τον βρεις αυτό τον κάποιον. Πρόσφερε του απλόχερα τη βοήθεια σου. Αν το βάλεις στο μυαλό σου θα παρουσιαστεί η ευκαιρία μπροστά σου.

6. Μείωσε το στρες και την ανησυχία σου κάνοντας την άσκηση σου έξω στη φύση. Οι έρευνες δείχνουν πως η άσκηση έξω στη στη φύση σε επαφή με την ομορφιά και τη δύναμη της φύσης, καθαρίζει το μυαλό από την ανησυχία.

7. Γίνε καλύτερος φίλος. Το να είσαι καλός φίλος δε σημαίνει πως θα πρέπει να συμφωνείς σε όλα με τον φίλο σου ή πως πρέπει να δίνεις συνέχεια δίκιο στη φίλη σου ή να προσπαθείς πάντα να δίνεις συμβουλές και λύσεις. Αντιθέτως δοκίμασε να εφαρμόσεις τη τέχνη του «καλού ακροατή». Έιναι ένας τρόπος να ακούμε τον άλλο ενεργητικά και βαθιά και να βάζουμε τη δική μας φωνή σε σιωπή. Αφήστε τους φίλους σας να βρουν τις δικές τους απαντήσεις, τις δικές τους λύσεις και μη προτρέχετε με δικές σας προτάσεις τύπου «Θα σου πως εγώ τι να κάνεις...». Έχετε σκεφτεί πως μπορεί η δική σας λύση να μην του ταιριάζει καθόλου;

8. Δημιούργησε καθημερινά στιγμές ευγνωμοσύνης. Το μεγαλύτερο μέρος του εσωτερικού μας διαλόγου είναι γεμάτο ανησυχίες, λίστες προτεραιοτήτων και αυτομαστίγωμα για τα πράγμτα που δεν προλάβαμε ή για τα πράγματα που δεν καταφέραμε. Στοπ. Βρες στιγμές μέσα στη μέρα όπου ο εσωτερικός σου διάλογος θα συγκεντρωθεί στο συναίσθημα της ευγνωμοσύνης. Δημιούργησε χώρο μέσα στη μέρα όπου θα αφεθείς στο να σκεφτείς τα πράγματα για τα οποία νιώθεις ευγνωμοσύνη. Ευγνωμοσύνη που τα έχεις στη ζωή σου, ευγνωμοσύνη που συμβάινουν στη ζωή σου, ευγνωμοσύνη για αυτό που είσαι.

9. Μίλησε καλύτερα στον εαυτό σου. Η ποιότητα του εσωτερικού σου διαλόγου καθορίζει τα επίπεδα της ευτυχίας σου. Αν θέλεις να έχεις καλή σχέση με τον εαυτό σου, μίλησε του πιο όμορφα. Μίλησε του σα να τον διεκδικείς, σα να τον θέλεις για παρέα σου. Μίλησε του με αγάπη. Μίλησε του όπως θέλεις να σου μιλούν. Πώς θέλεις άραγε να σου μιλούν;