Sidebar

17
Τετ, Ιουλ

Τρόφιμα & SuperFoods
Typography

Μια από τις πρώτες σκέψεις που κάνουμε το πρωί είναι να ετοιμάσουμε καφέ.

Πολλοί από εμάς μάλιστα πίνουμε καφέ όχι μόνο το πρωί, αλλά και το μεσημέρι και το απόγευμα ενώ κάποιοι πίνουν και το βράδυ. Ο καφές είναι ένα από τα αγαπημένα ροφήματα των ανθρώπων, πέρα από το ότι είναι γευστικός, προσφέρει τόνωση και ενέργεια για να ανταπεξέλθουμε στο υπόλοιπο της ημέρας. Τελευταία ευρήματα σχετικά με τον καφέ όμως μας λένε κάτι παραπάνω. Η καθημερινή κατανάλωση του μπορεί να αυξήσει τη διάρκεια της ζωής μας. 

 

Ο Δρ. Neal Freedman από το τμήμα Cancer Epidemiology and Genetics, μέρος του National Cancer Institute (NCI) των ΗΠΑ, μαζί με τους συνεργάτες του εξέτασαν τη σχέση μεταξύ της κατανάλωσης καφέ και του κινδύνου για θάνατο σε 400.000 άνδρες και γυναίκες ηλικίας από 50 έως 71 ετών. Οι πληροφορίες για την κατανάλωση του καφέ συλλέχθηκαν μέσω ερωτηματολογίων κατά την έναρξη της μελέτης το 1995-1996 ενώ οι συμμετέχοντες παρακολουθήθηκαν μέχρι την ημερομηνία που πέθαναν ή μέχρι το έτος 2008. 

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι όσο αυξάνεται η κατανάλωση του καφέ, τόσο μειώνεται ο κίνδυνος θανάτου. Συγκεκριμένα, σε σύγκριση με όσους δεν έπιναν καφέ, αυτοί που έπιναν 3 ή περισσότερα φλιτζάνια καφέ την ημέρα είχαν 10% χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου προερχόμενος από διάφορες αιτίες και όχι από κάποια συγκεκριμένη πάθηση. Έτσι, οι λάτρεις του καφέ είχαν λιγότερες πιθανότητες θανάτου από αναπνευστικές παθήσεις, από εγκεφαλικό, από στεφανιαία νόσο, από λοιμώξεις καθώς και από σακχαρώδη διαβήτη. Όσον αφορά τον καρκίνο, η μελέτη δεν έδειξε σαφή συσχέτιση του καφέ με την μείωση της πιθανότητας εμφάνισης ή θανάτου από καρκίνο. Προηγούμενες μελέτες όμως (δείτε εδώ) αποδεικνύουν ότι ο καφές μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο και για τον καρκίνο.   

Ο μηχανισμός με τον οποίο ο καφές ασκεί την προστατευτική του δράση δεν έγινε γνωστός καθώς περιέχει πάνω από 1000 ουσίες που θα μπορούσαν ενδεχομένως να επηρεάσουν την υγεία. Επιπλέον, το πιο καλά μελετημένο συστατικό του καφέ που είναι η καφεΐνη, δεν φάνηκε να προκαλεί αύξηση της διάρκειας της ζωής καθώς παρατηρήθηκαν περίπου τα ίδια αποτελέσματα με την κατανάλωση καφέ χωρίς καφεΐνη (ντεκαφεϊνέ).

Η συγκεκριμένη έρευνα σημειώνει ότι αντίθετα με την άποψη που είχαμε παλιά για τον καφέ, η κατανάλωση του μπορεί πραγματικά να κάνει καλό στην υγεία μας.

Πηγή: Freedman ND, et. al. The Association of Coffee Drinking with Total and Cause-Specific Mortality, NEJM, NIH, May 17, 2012