Sidebar

22
Σαβ, Σεπ

Διατροφή & Τρόπος Ζωής
Typography

Η απάντηση είναι ναι, διότι το σώμα μας υποβάλλεται σε αλλαγές καθώς αλλάζουν οι εποχές.

Για παράδειγμα, οι διαφορές των περιόδων του φωτός και του σκότους δείχνει να έχουν σοβαρές επιπτώσεις στους κιρκαδικούς μας ρυθμούς.

Στην πραγματικότητα, η έρευνα δείχνει ότι έχουμε ολόκληρες ομάδες γονιδίων που επηρεάζονται από τους κιρκαδικούς ρυθμούς και πολλά από αυτά τα γονίδια μπορεί να επηρεάσουν το σωματικό βάρος (είτε προς τα κάτω είτε προς τα πάνω). Επίσης, διαθέτουμε και ορμόνες, όπως η αντιπονεκτίνη, η οποία αυξάνει την ευαισθησία στην ινσουλίνη και την καύση του λίπους. Έτσι, αυτές οι εύκολες αλλαγές βοηθούν το σώμα σας να προσαρμοστεί στις μεταβαλλόμενες εποχές.

 1.Συμπλήρωμα βιταμίνης D

Ακόμη και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, αρκετοί είναι εκείνοι που δεν λαμβάνουν ή συνθέτουν αρκετή από τη "βιταμίνη του ήλιου." Τα συμπληρώματα της βιταμίνης D θα σας βοηθήσουν να διατηρήσετε τα βέλτιστα επίπεδα στο αίμα, όταν το σώμα σας δεν μπορεί να πάρει από τον ήλιο τις επιθυμητές ποσότητες, όπως συμβαίνει κατά τους φθινοπωρινούς και χειμερινούς μήνες. H βιταμίνη D είναι επίσης πολύ σημαντική για την υγεία των οστών και την καταπολέμηση ορισμένων μορφών καρκίνου, για την απώλεια βάρους, την ενίσχυση του ανοσοποιητικού, το οποίο είναι επίσης σημαντικό κατά τη διάρκεια της γρίπης και του κρυολογήματος το χειμώνα.

2. Αφοσιωθείτε στη γυμναστική

Όταν ο καιρός είναι γαλήνιος και ο ήλιος λάμπει, είναι εύκολο να πάτε έξω για ένα τρέξιμο. Όμως, οι πιο κρύες και μικρότερες μέρες του φθινοπώρου και του χειμώνα δεν λειτουργούν ως κινητήρια δύναμη, αλλά μάλλον το αντίθετο. Μια μελέτη του 2008 που δημοσιεύθηκε στο PLoS One ανέφερε ότι οι εποχιακές αλλαγές στη διάθεση που προκαλούνται από την αλλαγή της διάρκειας του φωτός, μπορεί να αυξήσουν σημαντικά τον κίνδυνο για μεταβολικό σύνδρομο. Η άσκηση όμως μπορεί να αντισταθμίσει την κατάσταση αυτή. Ακόμη πιο ενδιαφέρον (ή τρομακτικό) είναι το εξής: Οι αρνητικές επιπτώσεις με το να παρακάμπτετε την προπόνησή σας είναι τόσο ισχυρές όσο και τα θετικά αποτελέσματα με το να γυμνάζεστε!

3. Παρακολουθήστε τις αλλαγές του βάρους από το φθινόπωρο έως την άνοιξη

Έρευνα δείχνει ότι μεταξύ Σεπτεμβρίου - Οκτωβρίου και Φεβρουαρίου - Μαρτίου, οι άνθρωποι παίρνουν κατά μέσο όρο μισό κιλό (μερικές φορές και παραπάνω) κάθε χρόνο. Ενώ το μισό κιλό φαίνεται ασήμαντο, μπορεί να οδηγήσει σε αργή και σταδιακή αύξηση του σωματικού βάρους με το πέρας των χρόνων. Αυτό μπορεί να επιδεινώνεται περαιτέρω διότι καθώς γερνάμε μπορούμε και χάνουμε έως 1 τοις εκατό της άλιπης μάζας του σώματος μας κάθε χρόνο. Η αύξηση του σωματικού βάρους καθώς και η μείωση της άλιπης μάζας σώματος ισούται με την καταστροφή! Για να αποφευχθεί αυτό, παρακολουθήστε το βάρος σας τουλάχιστον σε εβδομαδιαία βάση όλο το χρόνο. Η έρευνα δείχνει ότι οι άνθρωποι οι οποίοι ζυγίζονται πιο συχνά είναι πιο επιτυχείς στην διατήρηση του βάρους τους.

4. Αυξήστε την πρόσληψη των υδατανθράκων

Καθώς μπαίνει ο χειμώνας και οι μέρες σκοτεινιάζουν, μπορεί να αρχίσει μια ήπια μορφή κατάθλιψης που είναι γνωστή ως εποχιακή συναισθηματική διαταραχή. Προσθέτοντας περισσότερους υδατάνθρακες στη διατροφή σας είναι μια στρατηγική διατροφής που μπορεί να σας βοηθήσει σε αυτή την συναισθηματική διαταραχή. Μια μελέτη από το Biological Psychiatry διαπίστωσε ότι μια υψηλή σε υδατάνθρακες (αλλά όχι σε πρωτεΐνη) διατροφή, βελτίωσε τη διάθεση. Προτιμήστε φρούτα, ζυμαρικά, ψωμί και δημητριακά ολικής άλεσης, καστανό ρύζι και όσπρια σε τακτική βάση.

Πηγή: http://www.diettv.gr/