Sidebar

22
Τρι, Μαϊ

Ψυχολογία Υγείας
Typography

Είναι γεγονός πως η γυναίκα στην περίοδο της εγκυμοσύνης ζει για δύο!

Ευαίσθητη θα την χαρακτήριζαν κάποιοι, σίγουρα όμως είναι πολύ δυνατή έτσι ώστε να καταφέρει βήματα που μπορούν να την οδηγήσουν σε μια ασφαλής εγκυμοσύνη και στη γέννηση ενός υγιούς παιδιού. Αυτά τα βήματα είναι απλά αλλά πολύ σημαντικά.

 

 

 Το πρώτο είναι η διατροφή της μητέρας να ακολουθεί το μεσογειακό τύπο διατροφής. Είναι καλό να αποφεύγονται οι υπερβολές και να προτιμώνται συγκεκριμένα προϊόντα όπως τρόφιμα φυτικής προέλευσης, φρούτα, λαχανικά, προϊόντα αδρά σε επεξεργασμένους υδατάνθρακες, ξηρούς καρπούς, σπορέλαιο. Επίσης, συστήνεται να αποφεύγονται κρέατα όπως συκώτι, ωμά θαλασσινά, μισοψημμένα κρέατα, πουλερικά, αυγά, φρέσκα τυριά και γαλακτοκομικά χωρίς καλή παστερίωση, που είναι υψηλά σε βιταμίνη Α.

 Από την άλλη πλευρά είναι καλό να προτιμώνται βιταμίνες και μέταλλα που μπορούν αν βρεθούν σε πράσινα φυλλώδη λαχανικά, βιταμίνη D για την πρόληψη της ραχίτιδας στο νεογέννητο και ασβέστιο και σίδηρο για τη διατήρηση καλής υγείας οστών και δοντιών. Ιδιαίτερη προσοχή θέλει στην αύξηση του βάρους ώστε να διατηρείται ισορροπία αλλά και να αποφευχθεί η παχυσαρκία που μπορεί να οδηγήσει σε σακχαρώδη διαβήτη και υπέρταση.

Η φυσική άσκηση. Η συμμετοχή σε έντονη δραστηριότητα όπως τρέξιμο βελτιώνει την καρδιοαναπνευστική λειτουργία ενώ ταυτόχρονα μειώνει τις πιθανότητες για διαβήτη κυήσεως. Επιπλέον, με τη φυσική άσκηση εμποδίζεται η αύξηση σωματικού βάρους και επιταχύνεται η μεταγεννητική ανάρρωση. Φυσικά χρειάζεται η άσκηση να γίνεται με ασφάλεια. o ύπνος παίζει και αυτός μεγάλο ρόλο στην εγκυμοσύνη.

 H θετική ψυχολογία. Το άγχος και η καταθλιπτική τάση είναι από τις συχνές εκδηλώσεις μιας και αποτελούν βιοχημικές συνθήκες, και έτσι δε γίνεται να αποφευχθούν εντελώς αν υπάρχει κάποια προδιάθεση σε αυτά. Η  φροντίδα και η προσοχή στη συναισθηματική κατάσταση του εαυτού μπορεί να απαλύνει τα συμπτώματα και να διατηρήσει το ηθικό της εγκύου σε αρκετά καλά επίπεδα. Μια πρώτη συνταγή όσον αφορά την πρόληψη είναι η ιεραρχία των υποχρεώσεων. Η παρόρμηση να διεκπεραιωθούν όσες περισσότερες υποχρεώσεις πριν έρθει το μωρό βάζουν τη γυναίκα σε μια θέση αγχωτική και χωρίς χρόνο για τον ίδιο της τον εαυτό. Η καλή σχέση με το σύντροφό και ο χρόνος μαζί του ενισχύει το αυτό-συναίσθημα της εγκύου και ησυχάζει τυχόν αμφιβολίες για το παιδί που θα έρθει στον κόσμο. Η καλή επικοινωνία με τους σημαντικούς άλλους των φόβων και των ανησυχιών σας αλλά και των επιτευγμάτων σας είναι εξίσου σημαντική. Η συνεργασία με ειδικούς και υπηρεσίες για τη διαχείριση του άγχους ή των έντονων αντιδράσεων που μπορεί να συμβούν λόγω ορμονών βοηθάει πολύ την αίσθηση της αυτό- αποτελεσματικότητας της εγκύου.

 Έτσι εν δυνάμει μανούλες εξοπλίστε το ψυγείο σας με υγιεινά τρόφιμα, οπλιστείτε με ενέργεια και ζωντάνια και φροντίστε τον εαυτό σας προσφέροντας όμορφες στιγμές και θετικότητα… Καλή σας επιτυχία!