Sidebar

18
Δευ, Ιουν

Τρόπος Ζωής
Typography

Η καλή νοικοκυρά είναι δούλα και κυρά" λέει το γνωμικό, αλλά ολόκληρη η αλήθεια είναι ακόμα καλύτερη, αφού μαζί με το λαμπερό σπίτι μπορεί να σου χαρίσει και τέλεια γραμμή.

 

 

Επιπλέον σου γλιτώνει τα χρήματα που θα έδινες στο γυμναστήριο και στην οικιακή βοηθό. Γι' αυτό δεν θα ήταν καθόλου τολμηρό να πούμε ότι το νοικοκυριό μπορεί να γίνει η νέα μόδα της εποχής, όπως συνέβη και με την μαγειρική λίγα χρόνια νωρίτερα.

Ο μόνος λόγος που το νοικοκυριό δεν θεωρούνταν μέχρι τώρα πραγματική "γυμναστική", είναι η προκατάληψη.

Από σήμερα λοιπόν αντί να λες "συγυρίζω", μπορείς να λες ότι κάνεις "οικιακή γυμναστική" και να δώσεις στο νοικοκυριό μια άλλη διάσταση.

Ξεκουνήσου! Μάζεψε σκούπες, φαράσια και ξεσκονόπανα και στρώσου στη δουλειά. Όσο περισσότερη ώρα καθαρίζεις και όσο πιο δυναμικά καταπιάνεσαι με κάθε δουλειά, τόσο περισσότερες θερμίδες καις. Μάλιστα, αν μαζί με την καθαριότητα κάνεις και μερικά μερεμέτια ή λίγη κηπουρική, κερδίζεις έξτρα μπόνους!

Ειδικότερα:

Αφήστε το ασανσέρ και προτιμήστε να ανεβείτε τις σκάλες του σπιτιού ή του γραφείου σας. Ανεβαίνοντας σκάλες και κουβαλώντας παράλληλα βάρος όπως π.χ. τα ψώνια του σούπερ μάρκετ, μπορείτε να κάψετε 85 θερμίδες.

Θεωρείται μία από τις πιο βαρετές δουλειές που οι περισσότεροι αμελούν ή αναθέτουν σε πλυντήρια αυτοκινήτων. Όμως πλένοντας οι ίδιοι το αυτοκίνητό μας μπορούμε να απαλλαγούμε από 150 θερμίδες, ενώ παράλληλα δεν ξοδεύετε χρήματα.

Απαρνηθείτε τα delivery και το φαγητό σε εστιατόρια, και αφιερώστε χρόνο στην προετοιμασία του φαγητού από εσάς τους ίδιους. Έτσι, τρώτε υγιεινά, ξοδεύετε λιγότερα και αποφεύγετε περίπου 180 θερμίδες που θα σας «φόρτωνε» ένα ανθυγιεινό μαγείρεμα.

Η σκόνη αποτελεί εχθρό της υγείας καθώς δεν είναι λίγες οι φορές που προκαλούνται αναπνευστικά προβλήματα εξαιτίας της. Γι' αυτό επιβάλλεται να ξεσκονίζετε πολύ συχνά το σπίτι σας. Ξεσκονίζοντας επί 1 ώρα, «διώχνετε» από πάνω σας 150 θερμίδες.

Είναι η νέα μόδα της εποχής, που επιτάσσει εκτός από ωραία σπίτια και ωραίους κήπους. Πέρα από το αισθητικό αποτέλεσμα, 30 λεπτά ενασχόλησης με τις κηπουρικές εργασίες καίνε πάνω από 150 θερμίδες.

Ακούγεται λίγο ξεπερασμένο ή τολμηρό, αλλά αν αφήσετε τις σφουγγαρίστρες και πέσετε στα γόνατα για να τρίψετε τα δάπεδα, οι θερμίδες που θα κάψετε ανέρχονται περίπου στις 130.

Το σκούπισμα είναι μία από τις πιο συνηθισμένες καθημερινές δουλειές του νοικοκυριού. Το βάρος και η δύναμη που χρειάζεται για να σκουπιστεί ένα ολόκληρο σπίτι κάνει τον οργανισμό σας να απαλλαγεί από 238 θερμίδες περίπου!

Η λίστα με τις θερμίδες που καταναλώνουμε για μία ώρα ενασχόλησης με την κάθε δραστηριότητα αρκεί για να σε πείσει για του λόγου το αληθές:

• Βαριές δουλειές (π.χ. ηλεκτρική σκούπα): 297 θερμίδες

• Μέτριες δουλειές (π.χ. καθάρισμα του μπάνιου) 231 θερμίδες

• Ελαφριές δουλειές (π.χ. ξεσκόνισμα) 165 θερμίδες

• Σιδέρωμα: 95 θερμίδες

• Οδήγηση (για να πας τα παιδιά στο φροντιστήριο/μπαλέτο): 120 θερμίδες

• Ψώνια στο σούπερ μάρκετ: 90 θερμίδες

• Ψώνια (για ρούχα/παπούτσια κ.λπ.): 135 θερμίδες

• Μαγειρική: 165 θερμίδες

• Απασχόληση παιδιών (με μέτρια δραστηριότητα): 120 θερμίδες

• Παιχνίδι με τον σκύλο: 115 θερμίδες

• Διακόσμηση: 297 θερμίδες

• Βάψιμο σπιτιού: 297 θερμίδες

• Κηπουρική: 300 θερμίδες

• Κούρεμα γκαζόν (με χειροκίνητη μηχανή): 363 θερμίδες

• Μάζεμα των φύλλων με τσουγκράνα: 264 θερμίδες

• Οργάνωσε τις δουλειές σου έτσι ώστε να κάνεις κάτι στο σπίτι κάθε μέρα.

• Βάλε την αγαπημένη σου χορευτική μουσική σε τέτοια ένταση που να σε παρασύρει στο ρυθμό.

• Προσπάθησε να αυξάνεις την ένταση και την ταχύτητα κάθε τόσο.

• Μην βαριέσαι ν' ανεβοκατεβαίνεις τις σκάλες με κάθε ευκαιρία.

• Σήκω από τον καναπέ! Οτιδήποτε χρειάζεσαι μπορείς να το κάνεις μόνος σου. Πήγαινε στην κουζίνα να φτιάξεις τον καφέ σου, στρώσε τραπέζι και σέρβιρε εσύ, κάνε έναν έλεγχο στη ντουλάπα και τα συρτάρια σου.

• Κλείσε την τηλεόραση, βάλε τα αγαπημένα σου τραγούδια και χόρεψε. Μισή ώρα χορού είναι αρκετή για να φτάσεις τον στόχο σου. Βελτιώνεται η διάθεσή σου και δαπανάς 200 περίπου θερμίδες.

• Φύτεψε λουλούδια στο μπαλκόνι και ασχολήσου με αυτά. Πότιζε τα εσύ, άλλαζε τους γλάστρες καθώς μεγαλώνουν, κλάδευε τα. Αν έχεις περισσότερο χρόνο ασχολήσου και με τα φυτά του κοινόχρηστου χώρου της πολυκατοικίας σου.

• Επιδιόρθωσε μικροφθορές στα έπιπλα, φτιάξε μόνος τα μερεμέτια. Μια ώρα την ημέρα αν ασχοληθείς με κάτι από τα παραπάνω, εκτός της ευχαρίστησης που θα νιώσεις θα έχεις και μια απώλεια της τάξης των 200 θερμίδων.

Σκέψου πόσες φορές τρως κάτι μπροστά στην τηλεόραση. Τις περισσότερες φορές ένα γλυκό ή ένα snack σε φορτώνει με άχρηστες θερμίδες. Σου προσφέρει λίγα λεπτά ευχαρίστησης και πολλές ώρες κακής διάθεσης. Αν αποφασίσεις την ώρα των ειδήσεων ή του αγαπημένου σου σήριαλ αντί να βουλιάζεις στον καναπέ σου να κάνεις ποδήλατο ή step έχεις προχωρήσει ένα βήμα πιο πέρα. Σαράντα πέντε λεπτά ποδήλατο ή step σε κάνουν να δαπανήσεις από 250-400 θερμίδες, ανάλογα την ένταση.

Tζιλίνη Λιάνα 

Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής 

Personal Trainer-fitness instructor

 

e-mail   Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

http://www.athlisis.gr/