Sidebar

19
Τετ, Δεκ

Τρόπος Ζωής
Typography

Για ορισμένους η ποδηλασία είναι ένας τρόπος να έρχονται καθημερινά πιο κοντά στη φύση, να γνωρίζουν μέρη ανεξερεύνητα, να απολαμβάνουν τις διαδρομές στην πόλη, να ασκούν το κορμί τους. Η ποδηλασία για αυτούς είναι ανάγκη και το ποδήλατο διασκέδαση.

Για κάποιους άλλους, τους περισσότερους ίσως, πάει αρκετός καιρός, από την τελευταία φορά που ήρθαν σε επαφή μαζί του. Και ίσως τώρα ήρθε η ώρα να... γνωριστούν καλύτερα!

Τι ποδήλατο να επιλέξω;

Εσείς, λοιπόν, που είστε λάτρεις της εξοχής, θα χρειαστείτε ένα ποδήλατο βουνού, ένα ποδήλατο που έχει κατασκευαστεί ειδικά για ποδηλασία σε ανώμαλο έδαφος. Βέβαια, μπορείτε κάλλιστα να το χρησιμοποιήσετε και στις αστικές σας μετακινήσεις. Όσοι επιθυμείτε να κινείστε αποκλειστικά στην πόλη, στραφείτε στα ποδήλατα πόλης, τα οποία προορίζονται για αυτόν ακριβώς το σκοπό. Αν, πάλι, σας γοητεύει η ταχύτητα, η καλύτερη λύση είναι να προμηθευτείτε ένα ποδήλατο δρόμου. Να θυμάστε, όμως, ότι είναι κατάλληλο μόνο για ασφαλτοστρωμένες διαδρομές και όχι για το βουνό.

Πού ωφελεί η ποδηλασία;

Είναι από τις πιο αποδοτικές μορφές αεροβικής άσκησης, καθώς γυμνάζει το καρδιοκυκλοφορικό και το αναπνευστικό σύστημα. Επιπλέον, αποτελεί μια από τις καλύτερες ασκήσεις, κυρίως για την ενδυνάμωση των μηρών.

Παράλληλα, όμως, γυμνάζονται οι γάμπες, τα χέρια και οι κοιλιακοί. Βέβαια, όσοι αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα στη μέση και στη σπονδυλική στήλη θα πρέπει να αποφεύγουν την ποδηλασία σε ανώμαλο έδαφος, καθώς οι κραδασμοί που θα προκληθούν ενδεχομένως να επιδεινώσουν την πάθησή τους. Επίσης, ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δείξουν άτομα με ευπάθεια στα γόνατα, αφού η τακτική άσκηση πιθανόν να προκαλέσει μεγαλύτερο πρόβλημα - για το λόγο αυτό, καλό θα ήταν να συμβουλευτείτε πρώτα έναν ορθοπεδικό. Τέλος, η ποδηλασία για όσους διαθέτουν μερικά περιττά κιλά θα πρέπει να γίνεται σε ήπιους ρυθμούς, με πολλά διαλείμματα και σε διαδρομές χωρίς μεγάλες κλίσεις.

H μυϊκή ανισορροπία είναι μία από τις πιο βασικές παραμέτρους τραυματισμών στους ανθρώπους που ακολουθούν αθλητική ζωή. H ισορροπία λοιπόν πάνω στο ποδήλατο μπορεί να γυμνάσει ισάξια τους μύες που βρίσκονται στη δεξιά πλευρά του σώματός σας, με αυτούς που βρίσκονται στην αριστερή.

Μην ξεχνάτε:

- Φοράτε πάντα το ειδικό κράνος ποδηλασίας. Είναι απαραίτητο για την προσωπική σας ασφάλεια. Επίσης, απαραίτητα είναι τα αθλητικά παπούτσια και τα σορτς ή κολάν, τα οποία εφαρμόζουν καλύτερα και προστατεύουν το δέρμα στο εσωτερικό των μηρών.

- Τις βραδινές ώρες είναι καλό να φοράτε ανοιχτόχρωμα ρούχα για να είστε ορατοί στους οδηγούς των διερχόμενων αυτοκινήτων.

- Όταν θέλετε να σταματάτε, για μεγαλύτερη ασφάλεια, να χρησιμοποιείτε και τα δύο φρένα.

- Έχετε πάντα μαζί σας ένα μπουκάλι νερό (ιδανικά, στην ειδική θήκη που διαθέτει το ποδήλατό σας).

- Αρχικά εξοικειωθείτε με το ποδήλατό σας και ύστερα, σταδιακά, δοκιμαστείτε σε δυσκολότερες διαδρομές.

- Τα χέρια σας, προκειμένου να απορροφούν τους κραδασμούς, πρέπει να λυγίζουν. Μην τεντώνετε, λοιπόν, και μη σφίγγετε τους αγκώνες σας. (Το ίδιο ισχύει και για τα γόνατα.)

- Ρυθμίστε τη σέλα έτσι ώστε κατά την πενταλιά να μην τεντώνει εντελώς το πόδι.

- Οι φτέρνες δεν πρέπει να ακουμπούν ποτέ στα πεντάλ.

- Μην κάνετε ποδήλατο με γυμνά πόδια.

- Αποφύγετε τη δημιουργία «καμπούρας» στην πλάτη.

- Κρατήστε το σώμα σας σχετικά όρθιο και μην γέρνετε προς τα μπρος ή προς τα πίσω.

- Μην βάζετε μεγάλη αντίσταση – προτιμήστε τη μεγαλύτερη διάρκεια.

Η ποδηλασία είναι μία πραγματικά αναζωογονητική εμπειρία και ένας από τους πιο δημοφιλείς τρόπους αερόβιας άθλησης για όλες τις ηλικίες και για κάθε επίπεδο φυσικής κατάστασης. Δεν απαιτεί ιδιαίτερες ικανότητες, είναι απολύτως κατάλληλη ακόμα και για άτομα με προβλήματα υγείας, ενώ μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για σκοπούς αποκατάστασης τραυματισμών όπως και για την άσκηση ηλικωμένων ατόμων. Και το πιο σημαντικό είναι ότι δεν ωφελεί μόνο το σώμα αλλά και την τσέπη μας, με το χαμηλό κόστος συντήρησής του, τη μη κατανάλωση καύσιμων, την απουσία φορολογίας, την ευελιξία του μέσα στην πόλη και κυρίως τη μη επιβάρυνση της φύσης.

Έτοιμοι λοιπόν....για βόλτες με το ποδήλατο...!!!

Γράφει: Tζιλίνη Λιάνα 

Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής 

Personal Trainer-fitness instructor

Πηγή: http://www.athlisis.gr/