Sidebar

25
Τετ, Απρ

Τρόπος Ζωής
Typography

Πόσες φορές δεν έχετε πει «ξεκινάω γυμναστήριο από Δευτέρα» ή «από την επόμενη Δευτέρα δε θα ξαναφάω γλυκά»; Μήπως ήρθε η ώρα να το κάνετε;

 

 

Οι πρώτες μέρες του καινούργιου έτους είναι η καλύτερη αφορμή. Η νέα χρονιά για τους περισσότερους από εμάς αποτελεί μια ευκαιρία για ένα καινούργιο ξεκίνημα το οποίο θα χαρακτηρίζεται από περισσότερες καλές συνήθειες και λιγότερες κακές.

Η γυμναστική δεν είναι ταυτόσημη με ιδρωμένα νεανικά σώματα που ξεφυσάνε κάτω από την μπάρα! Ένας υγιής οργανισμός σε ένα καλοσχηματισμένο σώμα δεν είναι αποκλειστικό προνόμιο κάποιων, αλλά ζητούμενο για κάθε ηλικία.

Τι είδους, όμως, άσκηση να επιλέξετε σε κάθε φάση της ζωής σας και πώς θα ανταποκριθούν τα οστά και οι μύες σας στην απόφασή σας αυτή;

Πόσο χρόνο πρέπει να αφιερώνετε στη γυμναστική και με ποιους τρόπους μπορείτε να αποφύγετε μελλοντικούς πόνους και ενοχλήσεις;

Η γυμναστική δεν είναι ίδια και δεν αρέσει το ίδιο σε όλους. Άλλοι προτιμούν να γυμνάζονται στο σπίτι, άλλοι στο γυμναστήριο, άλλοι σε εξωτερικούς χώρους. Μερικοί προτιμούν τα ομαδικά αθλήματα, ενώ άλλοι τα ατομικά. Μην αποθαρρυνθείτε αν δε βρείτε αμέσως αυτό που σας ταιριάζει. Αυτή η στήλη σκοπό έχει να σας ξεσηκώσει από τον καναπέ , να σας παροτρύνει και να σας δείξει νέους τρόπους και μεθόδους άσκησης, καθώς και εναλλακτικές μορφές αυτης,να διορθώσει τα λάθη , που ενδεχομένως κάνετε, να σας βοηθήσει να μην παραιτηθείτε από τον στόχο σας, να περιγράψει μια επιθυμητή νοοτροπία και τέλος να σκιαγραφήσει μια γενική στρατηγική απέναντι σε έναν πιο αθλητικό και υγιεινό τρόπο ζωής.

Θα υποθέσω λοιπόν ότι αναφέρομαι σε κάποιον, ο οποίος είναι εντελώς αγύμναστος και ξεκινάει από το μηδέν. Κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός τόσο σωματικά, όσο και ψυχολογικά. Δεν σκοπεύω να γράψω ένα αναλυτικό εγχειρίδιο προπόνησης, αλλά μια εισαγωγή σε έναν αθλητικό τρόπο σκέψης, που δεν έχει να κάνει μόνο με τη γυμναστική αλλά και με τον γενικότερο τρόπο ζωής, τη διατροφή, το κάπνισμα, τη διαχείριση του χρόνου και του στρες... Ο σκοπός αυτής της στήλης είναι να κατανοήσει κάποιος το γενικό «πνεύμα» της αθλητικής διαδικασίας.

Πολλά από αυτά που θα διαβάσετε στις επόμενες στήλες είναι άκρως επικίνδυνα, εφόσον καπνίζετε! Βάλτε αυτό το πρώτο μεγάλο στοίχημα με τον εαυτό σας και ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΤΟ! Αν το πετύχετε, όλα τα υπόλοιπα θα είναι παιχνιδάκι και ήδη θα κρατάτε στα χέρια σας το εισιτήριο για μια καλύτερη ζωή.

Πως να ξεκινήσετε λοιπόν...???

Πριν κάνετε οτιδήποτε άλλο ξεκινήστε με περπάτημα. Αφήστε το αυτοκίνητο και το μηχανάκι και...πάρτε τους δρόμους. Αν έχετε και σκύλο ακόμα καλύτερα. Όλα τα μεγάλα πράγματα ξεκινούν με ένα απλό μικρό βήμα. Μην ξεκινήσετε από τα δύσκολα. Δεν μπορείς να κάνεις βάρη, κολύμβηση, τρέξιμο, ποδηλασία ή οτιδήποτε άλλο χωρίς να μπορείς να περπατήσεις..! Ούτε να ξεκινήσεις πιο «σύνθετες» δραστηριότητες όπως ποδόσφαιρο, μπάσκετ ή τένις, όντας εντελώς αγύμναστος. Υποτίθεται ο αθλητισμός είναι υγεία. Αν όμως τραυματιστείς, δεν θα είσαι πλέον υγιής. Θυμηθείτε πόσες φορές ξεκινήσατε διάφορα, αλλά η κούραση, η καταπόνηση, το «πιάσιμο», κάποια θλάση ή κάποιο ύπουλο διάστρεμμα, σας σταμάτησε.

Το περπάτημα είναι απλό, εύκολο, δεν χρειάζεται ιδιαίτερο χώρο ή εξοπλισμό, τονώνει τους μυς, την καρδιά, το κυκλοφορικό. Κάνεις τη βόλτα σου, ακούς μουσική, αλλάζεις παραστάσεις, έχεις χρόνο για σκέψη και διαλογισμό. Ένα μήνα καθημερινό γρήγορο (4 – 5 χιλιόμετρα την ώρα) περπάτημα, διάρκειας μίας ώρας είναι ότι καλύτερο για να ξεκινήσει μια αθλητική περίοδος στη ζωή σας, η οποία εύχομαι να διαρκέσει για πάντα.

Ωραία λοιπόν! Πήραμε την απόφαση να ξεσκουριάσουμε και ξεκινήσαμε τις βόλτες. Το περπάτημα, όπως , είναι μια πολύ καλή «εισαγωγή» σε πιο σύνθετες μορφές εξάσκησης, οι οποίες τελικά είναι και το ζητούμενο. Όμως για να κάνουμε οποιοδήποτε είδος άσκησης σε πιο εντατικό ρυθμό, θα πρέπει να «προετοιμάσουμε» το μυϊκό μας σύστημα και τις αρθρώσεις μας, ώστε και να είμαστε σε θέση να ανταποκριθούμε καλύτερα αλλά πάνω από όλα να μην τραυματιστούμε! Ο πιο σίγουρος και ασφαλής τρόπος, για να το πετύχουμε, είναι οι ασκήσεις μυϊκών διατάσεων. Ελαστικοί μύες και ευλύγιστες αρθρώσεις είναι το κλειδί, όχι μόνο για αποδοτική προπόνηση και αποφυγή τραυματισμών, αλλά και για πιο άνετη και σβέλτη κίνηση στην καθημερινή μας ζωή.

Οι πρώτες μέρες του καινούργιου έτους είναι η καλύτερη αφορμή για να ξεκινήσετε επιτέλους λίγη γυμναστική ή να αρχίσετε μια δίαιτα.

Παραμερίστε την αναβλητικότητα, η καλύτερη ώρα είναι τώρα. Πολλοί από εσάς στη νεότερη ηλικία σας κάνατε γυμναστική, ίσως και αρκετοί από εσάς να κάνατε πρωταθλητισμό. Σήμερα όμως, εάν δεν γυμνάζεστε συστηματικά δεν θα απολαμβάνετε τα αναρίθμητα οφέλη της φυσικής άσκησης. Με άλλα λόγια, δυστυχώς τα αποτελέσματα της προσπάθειάς μας δεν είναι εφ΄όρου ζωής.

Ποτέ δεν είναι αργά για να ξεκινήσει κανείς να γυμνάζεται, ακόμη και αν ποτέ δεν ήταν λάτρης του αθλητισμού. Η αερόβια κατάσταση, η οστική υγεία, η ευκινησία μπορούν να επιτευχθούν ακόμη και στην μέση ηλικία.

Κάνε μια νέα αρχή και γίνετε πιο αποφασιστικοί, χωρίς να αφήνετε τις υποσχέσεις που είχατε δώσει στον εαυτό σας να μοιάζουν με μακρινό όνειρο.

Χρόνια Πολλά με έναν νέο τρόπο ζωής...!!!!!

Tζιλίνη Λιάνα 
Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής 
Personal Trainer- Fitness Instructor

πηγή: http://www.athlisis.gr/