Sidebar

19
Κυρ, Νοε

Αθλητική Διατροφή
Typography

Στις ημέρες μας, η σημασία της υγιεινής διατροφής για τη διατήρηση της καλής υγείας παίζει πολύ σημαντικό ρόλο. Όταν μάλιστα η διατροφή συνδυαστεί με άθληση μπορεί να φέρει καλύτερα και πιο δυνατά αποτελέσματα για το σώμα μας.

 

Πιο συγκεκριμένα, η υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή βοηθάει στην αποφυγή ασθενειών, στη σωστή ανάπτυξη του σώματός και των ιστών, αλλά και στη ψυχολογική μας υγεία και αυτοεκτίμηση.

Δεν είναι τυχαίο ότι πολλές από τις χρόνιες παθήσεις που ταλαιπωρούν εκατομμύρια άτομα έχουν τη βάση τους στην κακή διατροφή. Γι᾽ αυτόν ακριβώς το λόγο πρέπει να δίνουμε μεγάλη σημασία στη συχνή κατανάλωση γευμάτων, καθώς και στη λήψη όλων των θρεπτικών στοιχείων και βιταμινών που χρειάζεται το σώμα μας.

Τροφές όπως τα δημητριακά, τα λαχανικά, τα φρούτα, το κρέας, αλλά και τα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι φαγητά που δεν πρέπει να λείπουν από τη διατροφή μας.

Παράλληλα η τακτική άσκηση βοηθάει πάρα πολύ τον ανθρώπινο οργανισμό και έχει τα παρακάτω ευεργετικά οφέλη:

-Διατηρεί τα όρια της χοληστερίνης σε φυσιολογικά επίπεδα

Έχει αποδειχθεί ότι η τακτική άθληση, όπως το περπάτημα, το ποδήλατο, το κολύμπι, ή η επίσκεψη στο γυμναστήριο έστω για 30 λεπτά τη μέρα, πέντε φορές την εβδομάδα, βοηθάει ώστε να διατηρηθούν τα όρια της χοληστερίνης σε φυσιολογικά πλαίσια. 

-Καταπολεμά το άγχος και βελτιώνει την ψυχολογία μας

Η καθημερινή άσκηση, έστω και για μισή ώρα από το σπίτι βοηθάει στη χαλάρωση από τις ευθύνες και τα προβλήματα της καθημερινότητας και παράλληλα τονώνει την αυτοπεποίθηση και τον τρόπο που αισθανόμαστε.

-Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, δυναμώνει την καρδιά και τη σωστή αναπνοή

Έχει διαπιστωθεί ότι η καθιστική ζωή και ιδιαίτερα η εργασία σε περιβάλλον γραφείου δημιουργεί το αίσθημα “ρηχής“ αναπνοής, κυρίως εξαιτίας της κακής στάσης του σώματος. Όταν αναπνέουμε βαθύτερα οι πνεύμονες ανοίγουν περισσότερο, ο κορμός ανασηκώνεται, το στομάχι δείχνει πιο επίπεδο και ο οργανισμός οξυγονώνεται πιο αποτελεσματικά. Έτσι είμαστε πιο χαλαροί και ήρεμοι.

Παράλληλα, η άσκηση σε συνδυασμό με την υγιεινή διατροφή, όπως είναι η μεσογειακή, μειώνει την πιθανότητα εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων. Γι᾽αυτό προσπαθήστε να καταναλώνετε καθημερινά αρκετά φρούτα και λαχανικά και να αποφεύγετε τα γλυκά και τα τηγανητά.

-Προλαμβάνει τον σακχαρώδη διαβήτη

Η σωστή διατροφή είναι μία από τις κινητήριες δυνάμεις για τη ρύθμιση του σακχαρώδη διαβήτη μαζί με την άθληση και τη φαρμακευτική αγωγή. Για έχετε τον διαβήτη υπό έλεγχο, τρώτε τουλάχιστον 3 γεύματα την ημέρα σε τακτά χρονικά διαστήματα. Επιλέξτε τροφές με χαμηλά λιπαρά και περιορίστε τις τροφές με υψηλές ποσότητες σε ζάχαρη και την κατανάλωση οινοπνευματώδη ποτών.

 

Συνεπώς, προσπαθήστε να συνδυάζετε τη σωστή διατροφή με σωματική δραστηριότητα, καθώς είναι ένας καλός τρόπος για να νιώσετε καλύτερα με το σώμα σας και τον εαυτό σας. Η τακτική άσκηση θα σας βοηθήσει να χαλαρώσετε, θα σας γεμίσει ενέργεια και θα σας κάνει να εκπέμπετε θετικότητα, καθώς παράλληλα θα σας προστατεύσει από πιθανές ασθένειες.