Αισθητική διατροφή
Typography

Τα σαμπουάν και τα conditioner από μόνα τους δεν θα σας προσφέρουν τα υγιή και πλούσια μαλλιά που επιθυμείτε.

Γι αυτόν τον λόγο καλό είναι να βγείτε από το ντους και να πάτε μια βόλτα μέχρι την κουζίνα σας. Ο θεμέλιος λίθος των μαλλιών, των νυχιών και του δέρματος είναι τα θρεπτικά συστατικά των τροφίμων που τρώμε. Αν τηρείτε μια ισορροπημένη διατροφή θα δυναμώσετε και θα αναζωογονήσετε τα κύτταρα όλου του σώματος σας, μέσα και έξω.

Τα συμπληρώματα διατροφής που πωλούνται για να δυναμώσουν και να πυκνώσουν τα μαλλιά μπορεί να γυρίσουν μπούμερανγκ και να φέρουν αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που προσδοκούμε. Σε σπάνιες περιπτώσεις, η υπερβολική συσσώρευση ορισμένων θρεπτικών συστατικών, όπως η βιταμίνη Α, μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια των μαλλιών. Ακόμη και αν βρείτε εκείνα τα συμπληρώματα ομορφιάς που φέρνουν τα αποτελέσματα που θέλετε, καλό είναι να προσπαθήσετε να πάρετε τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεστε από τις τροφές.

 

Διαβάστε λοιπόν για τις 10 καλύτερες τροφές που μπορούν να ενισχύσουν την υγεία των μαλλιών σας:

1. Σολομός

Είναι πλούσιος σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, υψηλής ποιότητας πρωτεΐνες, βιταμίνη Β-12 και σίδηρο. Τα απαραίτητα Ω-3 λιπαρά οξέα υποστηρίζουν άμεσα την υγεία του τριχωτού της κεφαλής. Μια ανεπάρκεια σε Ω-3 μπορεί να οδηγήσει σε ξηροδερμία της κεφαλής και σε θαμπάδα των μαλλιών. Εναλλακτικά, συμπεριλάβετε 1-2 κουταλιές της σούπας λιναρόσπορο στη καθημερινή διατροφή σας για την πρόσληψη φυτικών μορφών Ω-3 λιπαρών οξέων.

2. Σκούρα πράσινα λαχανικά

Ο Ποπάυ δεν έτρωγε σπανάκι για υγιή μαλλιά αλλά θα μπορούσε να έχει. Το σπανάκι, το μπρόκολο και τα σέσκουλα, είναι εξαιρετικές πηγές βιταμινών Α και C. Τις βιταμίνες αυτές τις χρειάζεται το σώμα μας για την παραγωγή του σμήγματος, της λιπαρής ουσίας που εκκρίνεται από τα θυλάκια της τρίχας και είναι το φυσικό μαλακτικό των μαλλιών του σώματος.
Τα σκούρα πράσινα λαχανικά περιέχουν επίσης σίδηρο και ασβέστιο.

3. Φασόλια

Τα όσπρια, όπως τα φασόλια και οι φακές, πρέπει να είναι μέρος της διατροφής σας για να αποκτήσετε τα υγιή μαλλιά που επιθυμείτε. Όχι μόνο περιέχουν αρκετή πρωτεΐνη η οποία προωθεί την ανάπτυξη των μαλλιών, αλλά και άφθονο σίδηρο, ψευδάργυρο και βιοτίνη. Αν και σπάνια, η έλλειψη βιοτίνης οδηγεί σε εύθραυστα μαλλιά. Προσπαθήστε να καταναλώνετε όσπρια 2 με 3 φορές την εβδομάδα.

4. Ξηροί καρποί

Θέλετε παχιά και λαμπερά μαλλιά; Οι ξηροί καρποί είναι πλούσιες πηγές σεληνίου, ένα πολύ σημαντικό μέταλλο για την υγεία του τριχωτού της κεφαλής. Είναι επίσης πλούσιοι σε ψευδάργυρο και βιταμίνη Ε. Μια ανεπάρκεια ψευδαργύρου θα οδηγήσει σε απώλεια των μαλλιών σας ενώ η βιταμίνης Ε δρα αντιοξειδωτικά προστατεύοντας τα μαλλιά από τις ελεύθερες ρίζες. Ξεκινήστε να καταναλώνετε καρύδια, αμύγδαλα, κάσιους και φιστικιά σε τακτική βάση. 

5. Πουλερικά

Τα πουλερικά (κοτόπουλο, γαλοπούλα) είναι πλούσιες πηγές πρωτεϊνών. Χωρίς επαρκή ποσότητα πρωτεϊνών τα μαλλιά σας θα αδυνατίσουν, θα γίνουν εύθραυστα και θα χάσουν το φυσικό τους χρώμα. Είναι επίσης πλούσια σε υψηλής βιοδιαθεσιμότητας σίδηρο.

6. Αυγά

Όταν πρόκειται για υγιή μαλλιά, δεν έχει σημασία αν τα αυγά σας αρέσουν βραστά, ομελέτα ή τηγανιτά. Περιέχουν υψηλής ποιότητας πρωτεΐνη, βιοτίνη και βιταμίνη Β-12, όλα απαραίτητα συστατικά τόσο του δέρματος όσο και των μαλλιών.

7. Δημητριακά

Τα δημητριακά ολικής αλέσεως, συμπεριλαμβανομένων του ψωμιού και των δημητριακών πρωινού, περιέχουν ψευδάργυρο, σίδηρο και βιταμίνες του συμπλέγματος Β και Ε. Ό,τι πρέπει δηλαδή για μια υγιή δόση θρεπτικών συστατικών που χρειάζονται τα μαλλιά μας.

8. Στρείδια

Τα στρείδια είναι περισσότερο γνωστά για την φήμη τους ως αφροδισιακά αλλά ταυτόχρονα συνεισφέρουν στην υγεία των μαλλιών. Το κλειδί της αφροδισιακής τους ιδιότητας αλλά και της υγείας των μαλλιών είναι οι τεράστιες ποσότητες ψευδαργύρου που περιέχουν. Αν τα στρείδια δεν κάνουν συχνά την εμφάνιση τους στο πιάτο σας, μην απελπίζεστε. Η ρέγκα, το σησάμι, το συκώτι, οι ηλιόσποροι, τα αυγά, το αρνάκι, το κοτόπουλο και οι ξηροί καρποί είναι επίσης πλούσιοι σε ψευδάργυρο. 

9. Γαλακτοκομικά χαμηλής λιποπεριεκτικότητας       

Περιέχουν ασβέστιο, ένα σημαντικό μέταλλο ωφέλιμο για τη σωστή ανάπτυξη των μαλλιών. Για μέγιαστα αποτελέσματα δοκιμάστε γιαούρτι με μέλι και καρύδια ώστε να συνδυάσετε το ασβέστιο με τον ψευδάργυρο.

10. Καρότα  

Είναι πλούσια πηγή βιταμίνης Α η οποία προάγει το υγιές δέρμα όλου του σώματος και της κεφαλής.

Φυσική μάσκα μαλλιών με βάση τα τρόφιμα   

Μια εύκολη και θρεπτική μάσκα μαλλιών αποκλειστικά φτιαγμένη από το ψυγείο μας. Ανακατέψτε σε ένα μπλέντερ : 1 αυγό, 6 κουταλιές της σούπας αμυγδαλέλαιο ή ελαιόλαδο, 1 κουταλιά της σούπας μέλι και  2 κουταλιές της σούπας γιαούρτι. Αν θέλετε προσθέτετε και 1-2 σταγόνες αιθέριο έλαιο δεντρολίβανο (τονωτικό). Εφαρμόζετε τη μάσκα σε στεγνά μαλλιά για 15-20 λεπτά.

Να θυμάστε ότι μια ισορροπημένη διατροφή θα σας βοηθήσει όχι μόνο στην υγεία των μαλλιών σας αλλά και στη συνολική υγεία του σώματος σας.